
Kompanija PSA Peugeot-Citroen pokušava da pronađe partnere za zajednički razvoj jeftinih hibridnih vozila pokretanih komprimovanim vazduhom. PSA je takođe razgovarao sa svojim poslovnim partnerom, kompanijom General Motors (GM), kako bi pokušao da smanji troškove razvoja i proizvodnje nove Hybrid Air tehnologije za koju se očekuje da će koštati 500 miliona evra prema najavi Jean-Marc Finot-a, direktora inovacija u PSA.
Prvi modeli koji će koristiti ovu naprednu tehnologiju, pojaviće se na auto tržištu 2016. godine.
"Ako uspemo da usaglasimo raspored, ne možemo više visiti oko njega", rekao je Finot na Salonu automobila u Ženevi. Finot je dodao da partnerstvo treba da bude dogovoreno u narednim mesecima i da će GM biti prirodan partner vezan za nove upravljačke sisteme na evropskom tržištu. Peugeot je takođe u potrazi za partnerom za kinesko tržište gde ima zajednička ulaganja sa kineskim kompanijama Chongqing Changan i Dongfeng Motor Group.
Prisutnima na Salonu automobila u Ženevi, Citroen je predstavio model Citroen C3 koga karakteriše pogon na komprimovani azot i gasna transmisija. Model je zajednički razvijen kao prototip sa nemačkom kompanijom Robert Bosch. U januaru ove godine, PSA Peugeot Citroen i Robert Bosch najavili su da planiraju zajedničku proizvodnju hibridnog pogonskog sistema koji će ponuditi značajno smanjnje emisije izduvnih gasova i potrošnje goriva. Hidraulični sistem za putnička vozila će koristiti komprimovani vazduh za skladištenje energije, a sastoji se iz dve hidraulične jedinice i akumulatora vazduha pod pritiskom.
Izvor: Netauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Citroen