
Električni automobili su daleko od dominacije u kategoriji lične mobilnosti, ali zato udeo automobila sa dizel pogonom iz godine u godinu sve više raste.
Globalni distributer naftnih derivata i kompanija sa najvećim prihodima na svetu, ExxonMobil u poslednjem izveštaju 'Outlook For Energy: A View to 2040' tvrdi da će već u sledećih sedam godina dizelski modeli prestići benzinske.
Američka kompanija je uverena je da će potražnja za automobilima sa benzinskim pogonom ostati ista, dok bi za dizelašima trebalo da poraste 70 odsto u sledećih 27 godina.
ExxoMobil je uveren i da će do 2025. hibridna tehnologija dovoljno pojeftiniti da ove automobile učini značajnijim učesnicima na tržištu.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Mercedes
Pa najmanje 250 din na svakih 100km potroši dizelaš. Pa sad vidite koliko je to na godišnjem nivou.
Za 250 dinara moze da se kupi 1.65 litara euro dizela po ceni od 150.9 dinara. Koji auto trosi 1.65 litara na 100 kilometara?
Da ali Fabia, Yaris, Punto i slicni sa malim benzinskim motorima ionko trose Kao upaljac em ce benzin biti jos jeftiniji od dizela. A uvek ce postojati alternativa u vidu TNG.
Bukvalno da u oglasima ne mozete da nadjete limuzinu D klase (mladju od '07) sa benz. motorom. Ali sto se mene tice, turbo benzin + TNG, pa biras na sta vozis.
@RS
+1
Problem je u tome sto se u prosloj deceniji mnogo vise ulagalo u razvoj dizelskih agregata nego benzinskih. Mada u poslednjih nekoliko godina se situacija polako menja u korist benzinskih motora (downsizing, turbo punjaci, itd.) pa je i njihova potrosnja mnogo manja.
Moram da citiram jedan komentar sa drugog sajta jer zaista nije daleko od istine:
-----------------
Za dizelase:
Kada iz dizela izbacite: turbinu, direktno ubrizgavanje, interkuler, balans vratilo u motoru, dobićete dunavski šlep sav u dimu, buci i sporovozan kao Golf 1 dizel.
Za benzinjare:
Kada sve ovo što smo izbacili iz dizela, ubacimo u 2000 kubnih santimetara, dobijamo SUBARU Impreza STI i MITCUBUSI EVO, idu kao svemirske rakete, a obuku za vožnju njima moraju da vode Šumaher i Niki Lauda.
-------------------------
Dizel motoriće uvek biti znatno štedljiviji i isplativiji za dugotrajnu eksploataciju, jer im je stepen korisnog dejstva veći.Dizel od 100 konja vuče kao benzinac od 130-140 konja zbog širokog polja obrtnog momenta.Daunsajzing ne donosi uštedu goriva,barem ne značajnu, ako posmatramo obrtne momente i snagu.Čista fizika, automobili sa manjim zapreminama, moraju razviti ili veći broj obrtaja ,ili barem veći pritisak punjenja...Jedina mana dizela je komplikovanost,pa i težina.Sada je hit daunsajzing, a za desestak godina svi ćemo bitisvedoci nove generacije dizela.