
Gotovo svaki kupac polovnog automobila traži odgovor na večito pitanje koji model četvorotočkaša je najizdržljiviji? Iskustva mnogih vozača u Srbiji, ali i istraživanje nemačke agencije za tehnički pregled, pokazala su da "tojota", "golf", "mazda", "ford" i "mercedes" pripadaju grupi najispravnijih polovnjaka.
Izveštaj Nemačke agencije za tehnički pregled (TUV) obuhvatio je kontrolu čak 7.779.312 vozila koja su podeljena u dve kategorije: na automobile stare do tri godine i one koji su proizvedene pre najviše jedne decenije.
Tabela najispravnijih modela u obe konkurencije napravljena je na osnovu postotka vozila koja nisu prošla kontrolu. Tako, recimo, prva dva mesta u kategorija vozila starih do tri godine zauzimaju modeli "tojote" - "prius" i "auris" čiji gotovo svaki pedeseti model prema ovom pregledu, ne može na ulicu.
"Tojotina" vozila su poznata kao mali zagađivači sa tihim motorom koji troši izuzetno malo goriva. Kvalitet "Tojota" mami kupce enterijerom: kvalitet plastike je izuzetan, a materijali na sedištima su veoma otporni. Dizajn "aurisa" nije spektakularan, ali je zato "prius" moderniji hibrid, objašnjavaju na sajtu Moj auto.
Zanimljivo da poslednje tri pozicije u ovoj konkurenciji drže "fiat panda", "reno espejs" i "dačija logan" čije svako osmo vozilo nije prošlo testiranje. S druge strane, u kategoriji automobila starih do deset godina lider je "porše 911" ispred čak tri modela "tojote": "rav 4", "jaris" i "avensis" kod kojih je svako deseto odnosno sedmo vozilo u neispravnom stanju.
Pošto na tržištu polovnih automobila nema mnogo "poršea" vozači koji ne žele da sednu za volan "tojote" neće pogrešiti ako izdvoje novac za "mazdu MX-5" ili "mercedes SLK".
Automobili stari oko deset godina i do 40 odsto jeftiniji nego u Srbiji mogi se naći u Italiji dok vozila proizvedena pre pet ili šest godina na "čizmi" imaju približno istu ili za 10 odsto povoljniju cenu. S druge strane, u Nemačkoj postoje polovni automobili stari dve godine koji su za 10 odsto skuplji nego u Srbiji.
"Mercedes SLK" je vrlo udoban automobil. Startan, a ne troši mnogo goriva i posle pređenih nekoliko desetina hiljada kilometara. Troškovi održavanja nisu preveliki, ali treba imati u vidu da se delovi kao što limarija, farovi ili branici teško mogu naći na tržištu u Srbiji, piše na sajtu Moj auto.
Na začelju TUV liste u ovoj konkurenciji su "fordovi“": "galaksi" i "ka" čiji svaki treći četvorotočkaš nije prošao kontrolu.
Preuzeto sa: Mondo.rs
123-ka je nepre*ebiva. :)
Baš gledam skoro neki tekst u novinama, AB ili SAT, tema o kaiševima zupčastim, pa navode dupli lanac kod 123-ke kome nema smrti. :)
Što se tiče mladjih modela, bilo je negde, da li na blogu ili novinama nekim, W211 kao izuzetan polovnjak za svaku preporuku.
"Kvalitet "Tojota" mami kupce enterijerom: kvalitet plastike je izuzetan.."
Sa akcentom na "izuzetan".
@Pitbull
Bilo je da je W211 restajling najbolji luksuzni polovni auto, sa najmanje kvarova.
Ako preracunamo koliko kosta popravka te iste Pande u poredjenju sa sitnim kvarovima i na Aurisu, dodjemo do racunice da ta Panda i nije tako los auto.
Kako na tehnickom pregledu utvrdjuju pouzdanost polovnjaka?Ručna i Sijalice.Čudi me za Pandu, na primer.Čitao sam test 100000 jednog renomiranog Nemačkog časopisa i za Pandin 1.3 multijet su rekli da posle 100000 km na rastavnom stolu nikada nisu imali kvalitetniji motor, gde su tolerancije još daleko ispod gornje granice.Na istom tom testu poslednja dva mesta su zauzeli Pasat i Turan, koji nisu uopšte izdržali test sa ‚‚renomiranim‚‚ dvolitarskim dizelom.Ova TUV statistikabi trebalo da sadrži i tip kvara, jer auto sa poluraspadnutim motorom i koji ‚‚neće u drugu‚‚ može da prođe tehnički, a ako mu je crkla sijalica u desnom štopu, ne može.