
Model Hyundai ix35 Fuel Cell CUV izabran je drugu godinu zaredom od strane Evropske komisije, koja podržava projekat Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU), da demonstrira prednosti korišćenja tehnologije pogona na vodonik u relanoj eksploataciji.
Posmatran kao prvo svetski proizvedeno električno vozilo na gorivne ćelije, Hyundai ix35 Fuel Cell biće dostupan članovima Evropskog parlamenta, Evropske komisije i drugim zvaničnicima političkih organizacija za testne vožnje u Briselu, Belgija, tokom cele ove godine.
Kompanija Hyundai Motors potpisala je prvi ugovor o lizingu automobila na vodonik za FCH JU projekat oktobra 2011. godine. Tokom 2012. godine, model Hyundai ix35 Fuel Cell predstavljen je članovima EU, političarima i široj javnosti na nekoliko demonstracionih vožnji i javnih događaja u Briselu i drugim lokacijama širom Evrope.
"Mi smo oduševljeni što je FCH JU izabrao Hyundai ix35 Fuel Cell kao svoje evropsko demonstraciono vozilo i radujemo se saradnji sa njima preko promocije prednosti tečnog vodonika i tehnologije gorivnih ćelija. Mi smo sigurni da će vodeći političari i kreatori javnog mišljenja koji budu vozili ovaj izuzetan automobl, pronaći njegovu sposobnost da isporuči odlične performanse i udobnost bez ugrožavanja životne okoline i prirode sa ubedljivo niskom emisijom izduvnih gasova.", rekao je B.K. Rim, predsednik kompanije Hyundai Motor Europe.
Koristeći Hyundai-ovu tehnologiju gorivnih ćelija, model Hyindai ix35 Fuel Cell pretvara vodonik u električnu energiju koja se zatim koristi za napajanje motora vozila. Jedina emisija koja je generisana je voda. Hyundai kaže da ix35 Fuel Cell može primiti nove količine vodonika za samo nekoliko minuta. Automobil ubrzava do 100 km/h za 12,5 sekundi, ima maksimalnu brzinu od 170 km/h, a može da pređe 590 kilometara se jednim rezervoarom vodonika. Prema navodima korejske kompanije, model Hyundai ix35 Fuel Cell je rezultat 14-godinšnjeg istraživanja vrednog nekoliko stotina miliona dolara od strane inženjera iz Hyundai Eco Technology Research Institute-a iz mesta Mabuk, Južna Koreja. Automobil je prevalio više od 3 miliona kilometara na drumskim testovima u realnim uslovima vožnje u Evropi, Južnoj Koreji i SAD.
Izvor: Netauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Hyundai