
Tokom prošle godine, u SAD je ostvaren najveći skok ekonomičnosti prodatih automobila u poslednje četiri decenije. Sa druge strane, najekonomičnija vozila u SAD pripadaju uvoznim markama automobila Honda, Volkswagen i Mazda.
Prema najnovnijem izveštaju američke Agencije za zaštitu životne sredine (EPA), kod novih putničkih vozila i kamiona, tokom poslednjih pet godina, ostvaren je skok u ekonomičnosti potrošnje goriva od 16 procenata. Trenutna prosečna potrošnja goriva (za putnička i teretna vozila) iznosi 9,88 litara na 100 km. Preliminarni podaci ukazuju na prosečno umanjenje potrošnje za 0,62 litara/100 km, u odnosu na prethodnu godinu. Na to je delimično uticao i pad proizvodnje japanskih automobila, nakon katastrofalnog cunamija u martu 2011. godine, tvrde u EPA.
„Naš cilj je smanjenje izdataka stanovništva za gorivo, umanjenje emisije gasova koji utiču na stvaranje efekta staklene bašte, kao i smanjenje zagađenja vazduha koji udišemo,“ izjavila je Gina McCarthy iz EPA u već pomenutom izveštaju.
Obamina administracija je sa proizvođačima vozila ostvarila dogovor o poboljšanju ekonomičnosti vozila u narednih 12 godina. Proizvođači moraju do 2025. godine duplirati ekonomičnost vozila, uz smanjenje emisije štetnih gasova na polovinu. Ciljevi, obuhvaćeni prvom fazom ostvarivanja sporazuma treba da se sprovedu u delo do 2016. godine.
Prema izveštaju EPA, 25 procenata vozila, koja se proizvode, već ispunjavaju kriterijume predviđene za 2016. godinu. Većina tih vozila imaju benzinski pogon, iako su izveštajem obuhvaćene i druge tehnologije, poput hibridnih, električnih i dizel motora.
„Industrija ulazi u trku,“ kaže u intervjuu Alan Baum, konsultant automobilske industrije. „Iako je očigledno da sa podizanjem kriterijuma proizvođačima postaje sve teže, mogućnosti da se ostvare propisani ciljevi nisu iscpljene.“
Prema preliminarnim podacima, vozila proizvođača Honda Motor Co. Ltd. ostvaruju prosečnu potrošnju od 8,91 l/100 km. Zatim slede Volkswagen AG sa 8,98 l/100 km i Mazda Motor Corp. sa 9,08 l/ 100 km.
U izveštaju se navodi da vozila proizvođača Kia Motors Corp. i Hyundai Motor Co. nisu uključena u listu zbog tekućih provera njihovih rezultata testiranja. Prema tvrdnjama iz EPA, korejski proizvođači bi bili veoma visoko rangirani.
Nisko rangirana američka vozila, sa druge strane, predstavljaju „znak za uzbunu u Detroitu“, tvrdi Dan Becker, direktor organizacije Safe Climate Campaign, koja podržava uvođenje novih standarda ekonomičnosti vozila. “Zbog prirodne katastrofe u Japanu, koja je uticala i na pad proizvodnje vozila, a uz neaktivnost američkih proizvođača na polju ekonomičnosti, u 2011.-oj smo imali sasvim drugačiji rezultat – zastoj napredovanja u ukupnoj efikasnosti motornih vozila”.
1) EPA (Environmental Protection Agency), američka Agencija za zaštitu životne sredine, od 1975. godine vrši praćenje ekonomičnosti motornih vozila.
Izvor: Capital.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Honda
da, i to je kao nekakav, divljenja vredan podatak? pa kod njihove "folklore", ako auto nema 7 metara i V8 hemi benzinac ili ako nije 16t pick-up s najmanje 4 litarskim V6, nije auto!
baš je neki problem snizit potrošnju... samo malo smanjiš prostorninu i auti im iznenada u prosjeku ne žderu više 20 litara, već samo 10! što bi tek bilo, da im cenu goriva dignu na "našu razinu" i da amerikanci shvate, kako moderni commonrail dieseli nisu lenje i smrdljive mašine za šlepere i kombajne... pala bi im potrošnja ne za "16%", nego za 3x!!!
@mile
:))... da istina, nemam pojma... ali ako se ne varam Ford F-serija, koja je pick up, je najprodavaniji USA model. sledi ga Chevrolet Silverado, koji je isto pick-up... u prvoj desetorici je još i Dodge RAM... sve sami gradski supermini modeli sa litarskim tricilindrima...:))
@drugmirko,
bilo mi je smesno u tvom gornjem komentaru kako kritikujes amerikance kako imaju odredjeno misljenje o dizelima na osnovu 25 godina starim verovanjima, a ti imas misljenje o amerikancima na jednako starim urbanim legendama ("7 metara dugacak, v8 ...").