
Kako prenosi Beta, najveći češki proizvođač automobila, "Škoda" iz Mlade Boleslave, uprkos krizi je prošle godine povećala prodaju za 6,8 odsto, na 939.200 vozila, a prihode za 1,7 odsto, na 10,4 milijarde evra.
Dobit fabrike koja od početka 1990-tih godina posluje u okviru koncerna "Folksvagen" manja je, međutim, nego prethodne godine - neto dobit je 616 miliona evra, a 2011. godine je bila 644 miliona. Razlog za pad su veće investicije češke fabrike.
"Investicije su porasle za oko 50 odsto, na 832 miliona evra. Time smo stvorili uslove za potrebni rast", kazao je danas novinarima šef "Škode Auto" Vinfrid Valand.
Najveća investicija su nove proizvodne linije za "oktaviju" i "rapid", kao i za "seat toledo" treće generacije.
"Mi smo optimisti. Očekujemo da će se sa ofanzivom novih modela naše povoljno poslovanje nastaviti i ove godine", rekao je Valand.
"Škoda Auto" je prošle godine proizvela 944.400 vozila, a prodala 939.200, najviše u Zapadnoj Evropi i Kini. To preduzeće ima 26.404 radnika.
Autor: Beta.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda
939.200 vozila, stvarno je za respect.
Iako je i 2-3x skuplja od, DA***, prodaje se 3x više.
Toliko!
Uf, prave stvarno dobre automobile. Malo je x*@# da se iskonfigurišu, ali kad se prodje ta muka....dobri
Socijalni auti se još drže na tržištu. Dacija, Skoda, Hundai, su hit zbog ekonomske krize. Ali da su dobri, daleko id toga.
Za Skodu narod misli, da je ista kao VW, a pošto je on isti kao Audi, tu Skoda pobedi jer je jeftinija. :) Ali u praksi je bolji Audi star 10 godina od nove Fabije i Octavie, ima daleko jeftinije održavanje a manje se kvari. O udobnosti, izgledu, društvenom prestižu, ne vredi raspravljati.
Ja lično, za pare Fabije, otišao bi u Nemačku i uzeo audi, A3, A4 TDI, kao čaša.
Oću reći Faboja ide za neuku raju koju maksimalno pljačkaju.
Eh kad bi samo L Dejan znao da se Dacija prodaje iskljucivo u Evropi i jos par zemalja severne Afrike... a ovo su Skodine brojke za ceo svet tako da... bilo bi lepo videti prodajne rezultate u Evropi za Skodu, a od tolike popularnosti po prodaji je nema ni u top 10...
@ Orlo
Škoda će stići i do Amerike, prvo južne, pa severne, samo gledaj
@bumbar
Nemoj lupati gluposti , po čemu je to jeftinije održavati i po čemu je kvalitetniji npr. Audi A3 1.9 TDI od Škode Octavie sa istim motorom ili Audi A6 C5 2.5 TDI od Superba 2.5 TDI, kad imaju iste motore , mijenjače , elektroniku , trapove , kočnice...
Audi jeste ukupno finiji proizvod (bolji i pedantiji materijali u unutrašnjosti , bolja izolacija , uglavnom ljepši dizajn...) ali to nisu stvari koje utiču na pouzdanost , jer ako se kvare dizne , turbine , zamajci , podizači stakala , kvare se i na Škodi i na Audiju , tako da nemoj prospat šuplje...
Pa kako može biti bolja identična tehnika koju gazi kurte i murte 10 godina od potpuno nove?!
Niđe veze
Realno , ako nekome treba vozilo da pouzdano pravi kilometre uzeće novu Škodu , a ako je primarno da se impresionira komšija iz sela ili da bude parkiran pred kafanom , uzeće (iz)rabljeni 10 godišnji Audi...
@Đorđe
Sve što si nabrojao kao manu polovnog Audija, je već loše na novoj Skodi. To je sklopljeno samo da bude sve na broju, a polovan Audi u nemačkoj je imao tretman održavanja kakav treba.
Skodu treba plasirati u Latnsku Ameriku i dole ih lagati da je ista VW i Audi.
Nije ista ali nije ni losa koliko je vi @bumbar predstavljate. Definitivno u skodu idu neki delovi koji ne prodju kontrolu da se ugrade u audi pa u vw, ali daleko od toga da je losa, odlicno se nosi sa hyundaijem, fiatom, a u lowcost varijanti i sa dacijom.
Nego gde nestade carobni, izasle cene za oktaviju pa da me sada ubedjuje kako je to passat :) pocetna cena 12.494 najskupla 2.0tdi sa brdo opreme i automatskim menjacem 22.000 :)
To je šuplja priča o fuš mehaničkim dijelovima u Škodi u odnosu na Audi, ko ima imalo veze kako ide proizvodni proces ,zna da Audi ne pravi samo motore ,mijenjače i dr. za Audi nego za čitavu VW grupaciju a tako isto i Škoda.
Činjenica je da Škoda nema odmah pristup najnovijim tehnologijama , što opet ne utiče na kvalitet , čak suprotno , npr. 2.0TDI ili 1.4 TSI ima puno više problema u Audiu i VW-u nego u Škodi , baš iz razloga što je Škoda kaskala sa ugradnjom istih , a isto tako zbog zadržavanja cijenovne prihvatljivosti , ne može imati plastiku i materijale u unutrašnjosti kao i Audi.
Ali što se tiče mehaničkih komponenti , nikakve tu razlike nema...
Samo se vi tešite. Da je tako Nemci nikada ne bi kupili Audi i VW.
Izgleda su Srbi najpametniji ljudi. Uglavnom Skoda je smislila žvaku za sirotinju.
A to što pucaju turbine i sistemi i kola kao Dacija, nema veze.
@bumbar
Pričaš nebuloze , pa pogledaj prodajne rezultate Škode koja je vezana uglavnom samo na Evropsko tržište koje je uzgred u qurtzu , ispada da je čitava Evropa glupa kao Srbi.
Činjenica da mi Srbi silom prilika svaki dinar moramo odvagati , ali pričati da je 10 godina izvožena turbina , zamajac ,mijenjač , dizna , kugla,krajnica u Audiju bolje od identičnih potpuno novih tih istih dijelova u Škodi , žalosno i smiješno.
To su one iste šuplje , da je Sharan bolji od Alhambre , a oni silaze sa iste trake u Španiji , pa dunđer kao moj komšija da 1200 evra više za Sharana , sa istom tom pričom ko fol VW je bolji od Seata.
Npr. novi Audi A3 je u svakom pogledu finiji od nove Octavie, ali opet realno po meni je glupo platit više nešto što ima istu tehniku uz par vrata manje i duplo manji gepek , samo zbog značke i kojeg komada plastike , ali marketing je čudo...
Ja sam pobornik da je bolje 500 gr. čokolade u običnom papiru od 300 gr. iste te čokolade u najfinijem pakovanju...
Tako ja gledam na temu Škoda/Audi...
Meni je opet draže 200 grama crne čokolade sa lešnikom i pore disteklog roka upotrebe, nego šećerne table 500 grama.
Tako ja gledam Audi / Skoda odnos.
@L Dejan
Ma 'oce to... prvo u SAD VW ima relativno slabu prodaju (poredeci to sa ostatkom sveta) i imajuci u vidu domacu konkurenciju, nema sanse da se ugura jos nesto sto mu dodje isto k'o VW... a sto se tice J. Amerike tek je tamo posebna prica... prvo tu ti je VW koji se vodi kao marka za siroke mase, imaju veliki opseg veoma pristupacnih modela i posbeno razvijenih za J.A. i imidz, a ubacivanje Skode bi samo moglo da napravi troskove i nista vise... a osim toga razumna politika VW-a prema Skodi to sigurno ne bi dozvolila.
Nisu mi jasna, ali stvarno bez namere da vredjam, ova navijanja
za fabrike koje prave automobile, da ih naprave jos vise, sta je to, neka potvrda da smo ukoliko vozimo taj brend, bili u pravu ili da smo uspeli da pobedimo komsiju koji vozi neki drugi brend, pa sad neka vide svi kad ``moja ....`` sve pobedi i postane brand n1 u svetu, onda cete vi da vidite...ne razumem ta navijanja, voziti nesto sto vozi pola planete, Evrope, moje zemlje nije mi potvrda bilo cega, osim da sam deo mase.
@ Bobo
Podsetiću te, ja rekoh, ali auto obrisa, Reno otpušta 7.500 radnika.
Škoda NE!
Dačijini radnici danas počeli štrajk!
Uopšte mi nije jasno, da li Škodu hejtuješ na svim mogućim sajtovima BOBO, jer ti je trn u oku ili zato što te muče kompleksi jer voziš Dačiju.
@ Auto
Nisam psovao, nisam vređao, nije OFF-Topic
@L Dejan
Što si zapeo za Skodu, konfekcijsko vozilo kao donji veš. Bolja je od Dacije u toliko što ima čipku, a Dacija nema.
Škoda je automobil koji pametan čovek ne bi poželeo. Drugi padež je moranje, što se bolje ne može, ali sa dnom ponude se kititi je neukusno.
Uzgred, toloko ružno vozilo je retko za videti, danas u eri industrijskog dizajna.