
Kad se automobil ponaša kako bi i trebalo da se ponaša, ljudi to uzimaju zdravo za gotovo. Međutim, stvari se mogu oteti kontroli i bez najave. Ponekad neki delovi automobila zakažu bez ikakvog upozorenja, tako da uopšte nemate šansu da to popravite na vreme. Budimo iskreni, većina vozača je sama kriva za ignorisanje problema. I to je prva fatalna greška.
Još je gore kada se kvar popravi "nepropisno". Sledi popis nekih uobičajenih problema u održavanju.
Zamena sijalica
U poređenju s drugim popravkama na automobilu, zameniti sijalice na farovima je relativno lak zadatak. Dakle, učinite to sami. Kada pregori sijalica izvadite svoj priručnik koji ste dobili zajedno s automobilom i pogledajte kako se menjaju svetla.
Paljenje uz pomoć produžnih kablova
Akumulatori spadaju u delove automobila o kojima većina vozača najmanje brine. S druge pak strane, upravo zbog prašine i nečistoća dolazi do gubitka energije. Takođe, i česte vožnje na kratkim relacijama mogu biti pogubne. Ako ste preko noći u automobilu ostavili neko od svetala upaljenim, sutradan će akumulator biti preslab. Šta treba učiniti? Postupak je jednostavan, ali električne instalacije automobila mogu da se oštete ako ispravno ne povežete kablove. Pazite da produžni kablovi ne dotaknu pozitivan pol akumultora, niti bilo koji metalni deo na automobilu. Spojite jedan kraj kabela (crvene boje) sa pozitivnim (+) polom ispražnjenog akumulatora, a drugi kraj ovog kabela sa pozitivnim (+) polom akumulatora iz kojega ga punite. Zatim spojite jedan kraj produžnog kabela (crne boje) s negativnim (-) polom ispražnjenog akumulatora, a drugi kraj ovog kabela za blok motora ili karoseriju automobila.
Električni radovi
U svojoj kući nikada nećete petljati po struji dok ne isključite napajanje, je li tako? Neki tvrde da struja u atomobilu nije dovoljno jaka da vam našteti, međutim uvek je bolje osigurati se unapred. Dakle, trebali biste znati šta da radite pre nego što počnete da petljate po struji. Najbolje je da se uverite da je vaš automobil ugašen i isključite (a zatim izolujte) negativni kabel akumulatora.
Popravak kočnica - oprez!
Iako poslovi oko zamene kočnica obično nisu jako teški, puno vozača žele da ovu vrstu posla ostave profesionalcima. To je i razumljivo. Sve komponente kočnica ne kvare se niti troše istovremeno, mada to uvek tako ne izgleda. Svaka greška tokom popravke kočnica može dovesti do prilično ozbiljnih posledica. Jedini način da sprečite neželjene posledice lošeg kočenja je redovni pregled kočnica jednom godišnje.
Zatezanje matica na točkovima
Uprkos tome što većina automobila koristi rezervni točak, mnogi proizvođači sve više umesto rezervnog točka isporučuje mini-kompresor i penu za popravak oštećene gume. Nakon što podmetnete dizalicu i podignete malo automobil, otpustite matice na točkovima dok probušena guma još dodiruje tlo. Nakon toga možete podići automobil na visinu koja će vam omogućiti da nesmetano skinete oštećeni točak i zamenite ga. Matice točka nakon toga samo lagano pritegnite, pa spustite dizalicom automobil na tlo, i tek tada snažno zategnite sve matice i to ne redom već unakrsno. Imajte na umu da ni preterano zategnute matice nisu dobre jer posledice mogu biti slične kao i kod nedovoljno zategnutih.
Izvor: Smedia.rs
Foto: Guliver/Thinkstock
Jedino da imam prste kao da sviram klavir pa da zamenim xenon na mom autu.
I sta je tu pogubno?
Bolje da su napisali da na vreme treba menjati ulje u motoru, ili bar dopuniti...
Za sve one koji misle da je struja u automobilu slaba da bi nastetila ljudima, varate se. 0.6A struje je dovoljno da coveku promeni ritam srca i da ga ubije, a u automobilu imate akumulatore od nekih 45-50A pa sve i do 120-130A za kamione, pa vi sad izvedite matematiku da li vam se isplati da cackate oko struje, a da niste skinuli klemu sa akumulatora.