
Po poslednjim vestima, u Renaultu razmatraju mogućnost partnerstva i sa Mitsubishijem koji inače već sarađuje sa Nissanom, japanskim delom alijanse Renault-Nissan.
Konačna odluka za sada nije doneta, a ako se to desi, saradnja Renaulta i Mitsubishija bi mogla da bude slična saradnji Renaulta i nemačkog Daimlera.

Naime, Renault (koji kontroliše 43,4% Nissana) već ima sklopljeno partnerstvo sa Daimlerom oko razvoja novog Smarta i Twinga, komercijalnih vozila i motora.

S druge strane, Nissan će sledećeg meseca u Japanu početi sa prodajom manjeg vozila napravljenog u saradnji sa Mitsubishijem. Mitsubishi će svoju verziju tog automobila prodavati pod imenom eK Wagon, a Nissan pod oznakom DAYZ.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
DOPUNJENO
Mitsubishi je u međuvremenu izdao veoma kratko obaveštenje za javnost u kome je demantovao ovu vest, saopštivši da glasina o zainteresovanosti Renaulta za partnerstvo sa Mitsubishijem nije tačna.
Juce sam uzivo video crveni Clio u karavan izdanju...
Ono je skulptura na tockovima, jos bolje izgleda no HB (koji je savrsen) i sigurno je najskladnije izveden karavan u istoriji, mozda i buducnosti... :)
Clio karavan i "sklad"? Ručka zadnjih vrata je zaista "skupltura" na karavanu.
A koliko je reno kod nas "poslovan", evo i ovaj primer. Pre 2 meseca sam od "reno-rs" ražio "plan održavanja" za jedno njihovo ( meni intersantno ) vozilo i dobio danas ovakav odgovor, ali od "reno-hr":
"Postovani,
Zahvaljujemo na Vasem upitu!
Renault Nissan Srbija d.o.o kao generalno zastupnistvo nema prodaju vozila, a time ni servise istih nismo u mogucnosti dostaviti Vam trazenu ponudu..."
Toliko o hvaljnom renou.
EW12 J4
koliko sam srecan svaki put kad vidim Clio, toliko sam srecan sto nemamo svi isti pogled na svet oko nas... :)
carobnjak
I meni sigurno najlepsi karavan u segmentu ikada napravljen, bas sam ga zagledao na sajmu i prodavac mi je rekao da trenutno imaju na stanju vise karavana jer je od starta trazen u Francuskoj.
carobnjak
Da, u pravu si, sreća je da doživljaj dizajna nije za sve jednako bitan faktor za sagledavanje
EW12 J4
nisam te bas razumeo ovo u vezi plana odrzavanja?
Sto se nisi raspitao direktno u ovlascenom servisu, nego mejlom?
carobnjak
Ništa lakše nego pitati, ali nikakve koristi od onoga što ćeš čuti. Jer, znaš i sam kako su "neki" govorili - "Reči lete, ono što je zapisano ostaje".
EW12 J4
znam licno vlasnika Renoovog servisa u mom gradu, cak smo i neki dalji rodjaci, isto tako imam puno poznanika, kolega koji voze Reno ili Daciju, niko nema primedbi, cak kod njih odrzavaju vozila i nakon isteka garancije, sto je najjaci argument...
Mozda ti mogu pomoci? :)
carobnjak
Raspitivao sam se ja "rečima" i dobijao delom protivrečne informacije o nekim bitnim „pozicijama održavanja“, a koje vode značajno protivrečnim zaključcima koliko košta redovno održavanje tog vozila u periodu garanvije. Pa sam zato na kraju napisao uvozniku i hteo pisani odgovor ( jer pisani „plan održavanja“ svakako postoji ). Ali, eto, uvoznik to kao nema. Smešno. A informaciju o tome ne da zato što ...? Lako je naći stvarni razlog tome.
EW12j4 tako je to sa svim francuzima poslovna tajna.
carobnjak
I ti ko toma, rekla kazala, pa nece vlasik reno serviza da ide i vice da ne valja, sta ti vozis, jesi vozio nekad daciju, ja mislim da su kineska vozila 2x bolje kvalitete
EW12 J4
a koji model je u pitanju?
Da nije VelSatis? :)
Cekajuci Kineze
slazem se, treba civilizovano diskutovati ali je neophodno i razumeti sta je u prethodnim komentarima sagovornik napisao...
carobnjak
Nije vazan model, već da garancija važi samo pod uslovom i da poštuješ (i) „plan održavanja“. Drugim rečima, „plan održavanja“ ti je deo garantnih uslova i to ne može da bude tajna, tako da onaj ko se bavi uvozom i prodajom to MORA da ima i da ti stavi na uvid
EW12 J4
mislim da je bitno ako je neki raritet u pitanju, pa malo znaju o njemu.
Recimo Modus se odavno ne prodaje kod nas za razliku od EU...
Plan održavanja za Renault je prost.
menjaš ulje i filter ulja, svake godine, to košta recimo 4000rsd sa radom. Svake druge godine filter klime i vazduha. Svećice se menjaju od 30 - 60 000km, i nisu skupe, a na RS Clio svećice se menjaju na 100 000km.
Veliki servis je propisan na u Srbiji na 60 000km, na Zapadu na 120 000km, što znači da ga "mi" radimo na 80-100 000km.
Ovo važi i za Daciju. Inače veliki servis za Clia je jedan od jeftinih. Uglavnom, Renault je slabo kvarljiva roba, osim polovnjaka koji su "zgazili" 300 000km pa na više, a u ćagama mu "piše" 120 000km i da je bio u vlasništvu neke bakice.
Vozim Megan 1.6 generation mk3 2010. godiste. Vec cetiri meseca idem po servisima, imam problem sa alternatorom I pregorevanjem sijalica. Idi u Jagodinu, idi u Kragujevac, u Beograd, svaki put isti problem, vec 4 meseca otkako pokusavaju da poprave elektroniku. Jos uvek cekam odgovor uvoznika, a po svemu sudeci mnogi imaju slican problem kao ja sa Fluensom sa istim motorom.
Ovim putem molim uvoznika da mi odgovori koja su moja prava pre nego vratim auto koji je I dalje pod garancijom. 122 dana ja u principu nemam auto. Veljko S. Paracin
bumbar
Vidi ovako. Ako meni jedno "ovlašćeno lice" ( diler, serviser... ) kaže za neko vozilo (iz reno-nissan alijanse ), da je servisni interval za to vozilo 20.000 km ( i godina dana ), drugo mi kaže da je 15.000 km ( i godina dana ), a ja u "salonu" otvorim haubu tih kola i tamo stoji zakačena ona mala "kartica" na kojoj piše datum kada je uradjen prvi servis, a da je sledeća zamena ulja za 6 meseci ili 10.000 km, nekako se osetim kao magarac, a sve njih posmatram kao prevarante ...
I objasni mi zašto taj "zubati remen" drugde traje 120.000, a kod nas 80.000 km? Tako kažu, ali i da to nigde ne piše, već da je to pravilo za Srbiju. Je li mu vazduh naš smeta?
I zar je problem potencijalnom kupcu dati pisanu informaciju kakav je "plan održavanja" ( makar servis bio obavezan svaki dan ili 3X dnevno, kao da je pranje zuba)? Očito jeste problem napisati, jer ćeš tada teže da ga varaš. A dok pričaš, samo pričaš bajke, koje posle nikoga ne obavezuju, pa šišaš kako hoćeš
@EW12 J4
Svi obavezni servisni intervali pišu u servisnoj knjižici. Na srpskom, peilagođeno nama, opravdano ili ne. Ali uslov zamene ulja na 6 meseci nika nisam čuo. Ni za sin ili polu sint ulje. I VW ima bar dve vrste servisa u zavisnosti od materijala.
Pored togaRenault sevisna mreža je umrežena u Evropi, i u njihovom Clip dijagnostičkom sistemu, svi potrebni podaci postoje kao i vremena i intervali servisa. To što "pisač" maillova u Renaultu, nije hteo, nije znao je problem odnsa sa javnošću, dakako. Uglavnom, u Srbiji svaki deo jednako košta ko svuda u Evropi (prevodi se sa evrića) i tu nema zeza. Svaki deo se lako naruči iz mereže i za par dana je tu. Čak i najmanje sitnice. Tako ne vidim gde je problem sa Clio RS koji je i do sada uspešno održavana.
@Veljko S. Paracin
Problem koji je ovaj gospodin imao na Meganu sa sijalicama, je poznat, jer u Megoja 2, mora da idu posebne sijalice a ne one iz "kupovine" sa onoliko ili ovoliko kelvina. Neodgovarajuće sijalice se pregrevaju posebno u dnevnim uslovima. Uzgred ove sijalice se ne menjaju lako. To pregorevanje nema veze sa alternatorom ili reglerom, jer ima mogo šta pre da crkle od visokog napona.
Uglavnom, u Srbiji su svi servisi "trapavi", ne mogu se pohvaliti ni sa čime, pa tako ni renault sevisna mreža sigurno nije bajka, ali je pri vrhu.
@EW12 J4
evo ti sta kaze renault.rs:
"Za svako vozilo su predviđena redovna održavanja u određenim vremenskim razmacima u zavisnosti od tehničkih karakteristika vozila.
Molimo vas da se putem vaše servisne knjižice upoznate sa vremenskim razmacima u kojima je potrebno servisirati vaše vozilo.
Ukoliko imate dilema o programu redovnog održavanja vašeg vozila, obratite se bez ustručavanja svom predstavniku Renaulta."
U cemu je problem? Nadjes nekoga ko ima takvio vozilo i kopiras knjizicu ako su vec ti dileri nesposobni kao sto tvrdis...
Sumnjivo mi je zasto neces da kazes koje vozilo je u pitanju?
bumbar
Jedno Nissan vozilo sa 1.6 dci motorom u jednom salonu u BGD.
Ako je tako kako kažeš, tužno je da treba da kupiš Reno-Nissan vozilo da bi se TEK NAKON KUPOVINE iz njegovog upustva upoznao sa planom održavanja ( jer u tim vozilima se u auto salonu ne nalazi upustvo, kao što se nalazi u nekim drugim brendovima ). A kada ih pitaš za neku cenu neke "servisne radnje", njihov odgovor se svodi na to da oni sa tim ništa nemaju i da ništa ne znaju i da sve treba da pitaš u servisu, gde Ti se odmah obraduju kada im se obratiš sa bilo kakvim pitanjem u tom smislu. Tako da, ako i dobiješ neku informaciju, to ti ništa ne znači da će tako i da bude.
Tek, postoje "ozbiljni brendovi"( kao Toyota ili sl. ), gde, ako tražiš, unapred možeš "crno na belo" da dobiješ podatak u planu i ceni održavanja u periodu garancije, a postoje neki, koji su većina ( kao reno i slični ), gde usmene i ( nepouzdane ) podatke dobijaš kao da zdrave zube nekom čupaš.