home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, prvo mesto na izvoznoj listi Srbije u aprilu zauzimali su, sa 58 miliona dolara, automobili sa paljenjom svećicom, preko 1.000, ali ispod 1.500 kubika, dok su delovi i pribor za motorna vozila sa 129 miliona bili prvi uvozni proizvod, pokazali su podaci Republičkog zavoda za statistiku.

Na drugom mestu izvozne liste su dizel automobili, do 1.500 kubika, sa 47 miliona dolara, a na trećem mestu je izvoz setova provodnika za avione, vozila i brodove, sa 39 miliona.

Sledi izvoz dizel automobila preko 1.500, ali ispod 2.500 kubika, sa 30 miliona dolara, izvoz električne energije bio je 29 miliona, a nove spoljne pneumatske gume za automobile izvezli smo za 21 milion.

Na drugom mestu uvozne liste je sirova nafta sa vrednošću od 86 miliona dolara, na trećem mestu su lekovi za maloprodaju sa 49 miliona, a na uvoz prirodnog gasa potrošeno je 44 miliona.

Gasna ulja smo uvezli za 32 miliona dolara, sledi uvoz dizel automobila preko 1.500, ali ispod 2.500 kubika sa 23 miliona dolara.   

Autor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / FAS



čitanja : 1264



Komentari

Sve u zbiru, uvoz delova za automobile, veći od proizvodnje Fiat Srbija :)
Eto koliko Fiat privredi i uveze, a najveći izvoznik :)
Presipanje iz šupljeg u prazno a država uložila 100 tine miliona evra i poklonila postojeću fabriku.

Autor Marqqqoni 02 Jun 2013, 12:28

Nisi to dobro izracunao.

Izvoz;
58 miliona dolara, automobili sa paljenjom svećicom.
Dizel automobili, do 1.500 kubika, 47 miliona dolara.
Dizel automobila preko 1.500, ali ispod 2.500 kubika, 30 miliona dolara.
58+47+30=135

Uvoz;
Delovi i pribor za motorna vozila 129 miliona

S tim sto se uvoz delova i pribora odnosi na sva vozila u Srbiji.

A opet ne moze se gledati samo jedan mesec, delovi se uvoze unapred. Na pr. za Punto su naruceni delovi za ovu godinu, iako jos nije pocela proizvodnja.

Autor B.M. 02 Jun 2013, 14:20

@B.M. Na to treba dodati da je ovo tek prva "prava" godina proizvodnje. Sta ce biti za 5 godina kada se na godisnjem nivou bude izvozilo oko 150 000 vozila.

Autor nsx 02 Jun 2013, 14:53

U Srbiji je prodano 35000 zastave deset punto i sta bi bilo da nismo imali nase nacionalno vozilo i da je svaki koji je hteo da kupi nov auto kupio daciju ili neki drugi novi auto pa ja pitam koliki bi deficit na budzetu tada bio

Autor Cekajuci Kineze 02 Jun 2013, 16:32

Nama nista ne valja, a sta bi neki dali samo tockove na automobile da stavljaju, bilo kom proizvodjacu. A u vezi delova, pristao bih i da ostali proizvodjaci naprave fabrike u Srbiji, makar sve delove uvozili pa sklapali kod nas.

Autor B.M. 02 Jun 2013, 17:56

Kad bode proizvodnja 150 000 kola u Fasu, apro po gornjih proporcija, uvoz delova će opet biti ravan izvozu.
To je zato što je FAS šrafciger industrija, a Fiat je ovde da očigledno ima džabe radnu snagu, i ostale potrepštine.

Što se tiče tvrdnji Kineza, (Dejana) da je Punto clasic domaći proizvod, te da je spasio "budžet" potrošne, ubeđen sam sada na osnovu gornjih podataka, da je uvoz delova za Clasica, bio veći od cene koštanja auta. U Clasicu je samo vazduh u gumama srpski.

Autor Marqqqoni 02 Jun 2013, 18:52

@Marrqqoni, sam upadas u gluposti.
Ako je uvoz delova Clasica ili 500L veci od cene kostanja tih auta, onda super. Ispada da smo te automobile dobijali na Fiatovu stetu. Naime, delove za sklapanje ne placa drzava, nego Fiat.

Autor B.M. 02 Jun 2013, 19:11

@B.M.
Pa kako ti objasniš da je imput skoro ravan outputu, + energija + dažbine +++
Gde tu bude Srbija a gde ovi "ugovarači" posla, i oni "zatamljeni" felovi ugovora? Zašto se u javnosti retko pominju ove cifre?
Ajde, prosvetli nas, vidim da si glasnogovornik FAS.

Autor bumbar 02 Jun 2013, 20:29

To se radi svuda, naduvaju se fakture da bi se platio manji porez na dobit. Van pameti je da Fiat skuplje placa delove za 500L, nego sto ga prodaje. Cak ni priblizno. Odmah bi otpustili radnike i zatvorili fabriku.

Autor B.M. 02 Jun 2013, 20:58

Pa čekaj, tu i jeste poenta Srbija valjda ima osnovnu dobit od poreza i dobiti? Znači Fiat nas krade? Uzgred kad nema prikazane dobiti, Sribiji ne ostane ništa :)
Vidiš, prebrzo si ocenio moj prvi komentar. Biće još i manjka, pa Srbija da nadoknadi štetu, ili akcijama FAS ili kešom. Sve jedno, nešto se dešava ;)

Autor bumbar 02 Jun 2013, 21:05

Ovako mozemo da nagadjamo do sutra.
Svi podaci o robi, uvozu i izvozu FASa i dr., postoje u privrednoj komori. Tacno koliko je cega uvezeno i izvezeno.
A imamo i neispunjene obaveze drzave prema Fiatu po ugovoru, autoput, obilaznica, modernizacija pruge i dr.
Ali sustina je da Fiat nebi radio da mu se ne isplati.

Autor B.M. 02 Jun 2013, 21:39

Ma duwaj ga majmune.
I ti i twoje lazi.
I to sto sam ja kurta i murta.
To sto ti radis, pa meni prigovaras.
Mr$ pederu
Glava ti je romboidna
A jezicina crna od lizanja guzica pa te trpe

Autor Lud i ludji pa najludji 02 Jun 2013, 23:51

Moj komsija vozi sa Slovenacku firmu.Po celoj Evropi...
Pre 7,8 dana dosao,isao iz Amsterdama vozio nove Nisane,jedan bese Juke Nismo,oterao to za Bugarsku pa se vratio,prenocio pa otisao u Kragujevac po ove nove Fiate,medjutim vidim 8 komada obicnih Fiat 500.Sutra vec to vozi za Poljsku,pa onda ide za Nemacku pa tek da vidi sta dalje.A,hteo sam kao klinac da budem kamiondzija....Ne,hvala :))

Autor dusan 03 Jun 2013, 00:54

Da saldo uvoz - izvoz bude i nula mi smo opet na dobitku
jer nekoliko hiljada ljudi radi, ima redovnu platu , placeno zdravstveno i penziono.

Kako srece da je po jedna takva fabrika u svakom gradu, bilo bi para i za narod i za drzavu.

Autor tironosaurus 03 Jun 2013, 08:53

po medjunarodnim racunovodstvenim standardima, koji su osnov za godisnje finansijske izvestaje, FAS je bio veliki gubitas. i u 2012. To je jedina istina. Imate i na internetu, do sitnih creva, pa ko ne veruje, neka pogleda i odluci u sta ce da veruje.

Autor revizor 03 Jun 2013, 12:05

Alo prijatelji. Neznanje je najveci srpski neprijatelj.
Delovi se uvoze u takvim kolicinama jer se prave zalihe delova za godinu dana proizvodje. Da se opet ne desi da cela fabrika stane jer neko nije poslao delove. Ozbiljne fabrike poput Fijata imaju zalihe delova za godinu dana proizvodnje, i moraju da delovima opreme svoje servise u zemlji. Znaci sada se uvoze delovi koji ce se tek za godinu dana ugradjivati u nove automobile.

Autor Sinbad 03 Jun 2013, 21:54

Prosla godina ne treba da se uzima kao merilo za poslovanje FASa, jer je ulagano u rekonstrukciju, masine, obuku i dr. Proizvodnja i izvoz poceli su u zadnjem kvartalu.
Ove godine imacemo realniju sliku. Fabrika je zavrsena i sad idu samo troskovi proizvodnje.

Autor B,M 03 Jun 2013, 22:42