home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Pionirski rad kompanije Volvo Cars Group na zaštiti pešaka u saobraćaju, nagrađen je prestižnom nagradom 2013 NCAP Global Innovation Award. Nagradu je primila profesor Lotta Jakobsson, viši tehnički savetnik za bezbednost u Volvo Cars Safety Centre-u na manifestaciji Enhanced Safety of Vehicles Conference (ESVC) u Seulu, Južna Koreja.

Na ovoj konferenciji, gospođa Jakobsson je održala prezentaciju o izuzetnom dostignuću kompanije Volvo u zaštiti pešaka. Ona je predstavila novu Pedestrian Airbag Technology (tehnologija vazdušnih jastuka za pešake) u novom modelu Volvo V40. "Svrha prvog svetskog ugrađenog vazdušnog jastuka za pešake je da zaštiti ove ugrožene korisnike puteva i ulica u određenim situacijama kada se oni u slučaju nesreće nađu na prednjoj haubi i oblasti oko vetrobrana, gde može postojati rizik od ozbiljnih povreda glave i drugih delova tela.", izjavila je Jakobsson.

U Kini, 25% smrtnih slučajeva u saobraćaju odnosi se na pešake. U Evropi, taj broj iznosi 14%, a u SAD 12%. Daleko veći broj pešaka su oni koji su povređeni. Najteže povrede glave kod sudara pešaka i automobila su uzrokovane čvrstom strukturom šasije ispod panela haube, donje ivice vetrobranskog stakla i A-stubova. Godine 2010., kompanija Volvo Cars odlučila je da smanji ovu crnu statistiku lansiranjem novog Pedestrian Detection sistema sa punim kočenjem automobila. Sistem može da izbegne sudar sa pešacima pri brzinama do 35 km/h, ukoliko vozač ne reaguje na vreme. Pri većim brzinama automobila, fokus je na smanjenju brzine automobila što je moguće pre samog sudara.

U cilju ublažavanja posledica sudara sa pešacima kada je on neizbežan, model Volvo V40 lansiran 2012. godine, dolazi prvi na svetu opremljen sa Pedestrian Airbag Technology-om. Sedam senzora ugrađenih u prednjem delu automobila, prenosi signale ka kontrolnoj jedinici. Kada automobil dođe u kontakt sa objekatom (pešakom), kontrolna jedinica ocenjuje signale i ako se oni registruju kao oblik nalik ljudskoj nozi, aktivira se vazdušni jastuk za pešaka. Šarke poklopca motora su opremljene pirotehničkih mehanizmom za oslobađanje koji, kada je sistem aktiviran, izvlači osigurač i otpušta zadnji deo haube. Istovremeno, vazdušni jastuk se naduvava. Tokom ovog procesa, vazdušni jastuk podiže poklopac motora. Poklopac se podiže za deset santimetara i ostaje u podignutom položaju. Dodatni prostor između poklopca motora i tvrdih komponenti u motornom prostoru, daje mogućnost za deformisanje poklopca motora, apsorbuje energiju i ublažava uticaj udarca na peškovu glavu i grudi. "Vazdušni jastuk ima dvostruku funkciju. On podiže poklopac motora da bi stvorio potreban razmak. To pomaže da se ublaži uticaj udarca na pešaka pokrivanjem čvrstih delova karoserije oko vetrobranskog stakla.", kaže Jakobsson. Potpuno novi model Volvo V40 osvojio je pet zvezdica za bezbednost na Euro NCAP testovima 2012. godine, a takođe je osvojio i nagradu Euro NCAP Best in Class za male porodične automobile sa najboljim ukupnim rezultatom ikada zabeleženim od strane Euro NCAP-a. Model Volvo V40 je postigao najbolji rezultat svih vremena u ocenjivanju zaštite pešaka, osvojivši 88% od ukupnog broja poena. "Nekoliko studija je dokumentovalo da naši sistemi za izbegavanje sudara dovode do značajnog smanjenja nezgoda u stvarnom saobraćaju. Stalnim uvođenjem novih preventivnih mera i sistema zaštite, mi se krećemo u pravcu našeg cilja da do 2020. godine niko ne bi trebalo da bude povređen ili da smrtno strada od strane novih Volvo automobila.", saopštila je Jakobsson u Seulu.

Izvor: Netauto.rs

Foto: Volvo



čitanja : 1070



Komentari

Njegovih 5 zvezdica i sanderovih 4 nema boljeg nacina da se ponizi volvo i ne samo volvo

Autor Cekajuci Kineze 02 Jun 2013, 09:05

@Cekajuci Kineze
Bas tako. Nebito je da l' je u pitanju Sandero ili nesto slicno ,lepo bi bi bilo da se promeni sistem vrednovanja bezbednosti. Realno ovaj Volvo bi mogao da dobije 10*.

Autor Bagzi 02 Jun 2013, 10:52

Vas dvojica ne kontate da nisu iste 4 zvjezdice malog i 4 zvjezdice velikog auta zato sto se testovi vrse tako sto auto udara u auto iste tezine.

Autor hh 02 Jun 2013, 13:03

@ hh E bas i nije tako kako ti zboris nego svi na istoj brzini 64kmh udaraju u cvrstu prepreku pa mi ti pokazi gde takav test ima i gde ga tako izvrsavaju, u Kini mozda pre 30 godina

Autor Cekajuci Kineze 02 Jun 2013, 16:38

@Cekajuci Kineze
Ma samo opusteno,ovde smo svi eksperti iz autoindustrije (nadam se da se Gagiba ne ljuti sto upotrebljavam njegovu kovanicu :))

Autor Bagzi 02 Jun 2013, 17:00

hh je u pravu, vozilo na ENCAP testovima udara u prepreku koje ima skoro identicnu masu kao vozilo koje se testira... e sad Ludak Deki Li lako prevari ljude novim nikom, medjutim provale ostaju iste...

Autor Orlo 02 Jun 2013, 18:00

Mozda kod bocnog udarca ali kad je u pitanju ceoni udar rekao bih da je prepreka staticna. E sad moguce je da auta razlicitih tezina udaraju sa razlicitim brzinama u staticnu prepreku.
https://www.youtube.com/watch?v=ZLSqYSU9Uqw

Autor Bagzi 02 Jun 2013, 18:29

@Bagzi
Evo da ne bude da pricam napamet:

http://www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspx

Autor Orlo 02 Jun 2013, 18:48

@Orlo
U pravu si. Mada meni je glupo ovakvo bodovanje. Ne udaraju se samo automobili iste mase i dimenzija. Ako se neko u Smartu zakuca u S klasu ili bmw 7 dzaba njemu "Smartovskih" pet zvezdica :))

Autor Bagzi 02 Jun 2013, 18:55

@Bagzi
Zato je ipak bolje da je auto tezi... ;)
Tesko je utvrditi koja je neka prosecna masa automobila u saobracaju pa se onda uzima da je prepreka skoro identicne mase... isto problem predstavlja kada dodje do naleta visih vozila (poput terenaca/SUV) u sudaru sa nizim vozilima (poput manjih gradskih vozila)gde se ne ostvaruje kontakt "grede" ispred motora, na istoj visini tako da vise vozilo lakse vrsi penetraciju u motorni prostor jelte manjeg i nizeg vozila... mislim da su vec doneli regulativu i standard (a mozda jos nisu nisam 100% siguran) da se izjednace visine tih "greda".
Dobar primer predstavlja crash test Fiat-a 500 i Audi-ja Q7.

Autor Orlo 02 Jun 2013, 19:47

Volvo je odavno uveo spustenu gredu na svojim SUV modelima, upravo zbog sprecavanja naskakanja dzipa na manji auto, laicki receno.

Autor Vlada 02 Jun 2013, 19:58

Sve je receno u Orlovom izlaganju.

Autor hh 02 Jun 2013, 20:30