home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše list Danas, u fabrici Fijat automobili Srbija su smanjili procenu ovogodišnje proizvodnje. Procena je smanjena sa 180.000 vozila na između 110.000 i 140.000, rekao je u generalni direktor Antonio Ferara.

"Jedina prognoza koju mogu da saopštim jeste smanjenje od predviđenog maksimuma na 110.000 do 140.000 vozila zato što prodaja na ruskom tržištu još nije počela "– rekao je Ferara i dodao da će doći do dodatnog smanjenja ako bude daljeg kašnjenja u izvozu za Rusiju.

Kompanija FIAT automobili Srbija (FAS) predstavila je u četvrtak u fabrici u Kragujevcu najnoviji model, produženi FIAT 500L Living sa pet i sedam sedišta, kao i FIAT 500L Trekking. Početna cena FIAT-a 500L Living sa pet sedišta i dizel motorom biće 13.650 evra, dok je za najjeftiniji 500L Trekking sa benzinskim motorom potrebno izdvojiti 13.900 evra.

Podsetivši da je tačno pre godinu dana u Kragujevcu počela proizvodnja FIAT-a 500L, generalni direktor FAS-a, Antonio Ćezare Ferara, rekao je da je, do sada, izvezeno 80.000 ovih automobila.

"Ponosni smo što proizvodimo automobil koji spaja prošlost i sadašnjost, Italiju i Srbiju", rekao je Ferara i dodao da je 500L Livinig kompaktan automobil sa pet plus dva sedišta koji će se proizvoditi samo u Kragujevcu.

Izvor: Danas.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / FIAT



čitanja : 1288



Komentari

Direktor Ferara ne zna da s Rusima mora nekoliko puta da se dogovori i potpise.

Autor B.M. 05 Jul 2013, 06:22

Ocekivano. Samo su oni iz prosle Vlade mandali narod o nekih 200, 300k kada budu sve tri verzije u proizvodnji, a bilo je jasno da lifestyle vozilo u vreme krize nema sanse da dobaci toliku proizvodnju... mada i ova ocekivanja da ce uz pomoc ruskog trzista dobaciti do 180k je bila sarena laz kada oni znaju najbolje prilike na trzistu...

Autor Orlo 05 Jul 2013, 10:31

I 100.000 za prvu godinu je odlican rezultat.
Nova fabrika, tehnologija, radnici, treba sve to uklopiti.

Autor B.M. 05 Jul 2013, 14:02

@Orlo
to nisu bile nikakve prognoze bivse ili sadasnje vlasti nego menadzmenta Fijata!

A cifra 0d 200-300 hiljada nikada nije ni bila cilj za prvu godinu proizvodnje nego kad fabrika postigne pun kapacitet sa 2-3 modela, koji jos uvek nisu ni predstavljeni...

Cisto da se zna! :)

Autor carobnjak 05 Jul 2013, 15:31

@B.M.
Da li je razlog ne ispunjenja plana, ona tvoja priča što nije napravljen auto put, pruga i raskrsnice od strane naše države?
Ja bi pre rekao da je Fiat neozbiljniji od naše države, kad ne može da oceni u 50000 komada proizvodnju?
Mnogo veruješ strancima, koji nisu došli ovde da izgrade našu napaćenu zemlju, nego da naše resurse pretoče u njihovo bogatstvo i profit. Kako drugačije iskazati prokazani gubitak FAS-a u ovoj godini, i veći uvoz delova od izvoza automobila? Sve to ima veze sa "tamnim" stranam ugovora koji je mimo Ustava ove zemlje.

Autor stranac 05 Jul 2013, 15:58

Ako drzava ne ispunjava svoje obaveze prema ugovoru, ne mora ni Fiat. Drugo, koliko ce automobila biti prodato ne moze da oceni niko, jel je kriza, a ima i drugih modela i proizvodjaca.
Nasi resursi su samo radnici, sve ostalo je Fiat platio.
Uvoz delova nije veci od izvoza automobila, gde si to procitao. A ugovor je na stetu Fiata, ulozio je u fabriku, modele, reklamu, radnike i dr., a jos nema obecanog puta, obilaznice i pruge od drzave. Ako se ovako nastavi Fiat bi mogao preseliti proizvodnju u drugu zemlju.

Autor B.M 05 Jul 2013, 16:17

@B.M
Baš mi je drago što više voliš Fiat od svoje države :)
Elem, Fiat ovde neće propasti, jer je očigledno da je njihovo ulaganje daleko manje od države Srbije.
Uzgred, ko je mogao da predvidi krizu kad je fiatu "obečao" rekonstrukciju pruge i gradnju auto puteva, koji uzgred vrede više od FAS-a? Vidim da to Fiatu ne smeta u izvozu, ali Srbiji smeta što od Fiat proizvodnje za sada ima samo gubitke (zvanično i iskazano), a radnici plate od države i teške uslove rada.
Nisi realan u svojim komentarima. Lepo je to što se nešto proizvodi u Kragujevcu. Da je mogao da bude korisniji, lepši, upotrebljiviji model, mogao je. Ovako, ostaje da se Fiatu "dovuče" konkurencija, a ne da se "kuje" u zvezde, kao što ti činiš.

Autor stranac 05 Jul 2013, 16:25

Autor carobnjak 05 Jul 2013, 15:31
Tako nekako :)

@B.M.
Sta je sa crnim stranicama ugovora? Stoji da nismo zavrsili put, ali su Bogme preplaceni Italijani u Kragujevcu, drzava je najvise ulozila..

Autor NemanjaBB 05 Jul 2013, 16:32

@carobnjak
2-3 modela? Koja, da nece neki novi? Pre bih rekao da su 500L u tri verzije ta tri modela i jos Punto History, pardon Classic, ali ce o biti mahom za nase trziste. Da bi premestio proizvodnju bilo kog novog/buduceg Fiat-ovog modela u Srbiju mora negde drugde da zatvori fabriku, s obzirom da su kapaciteti postojecih fabrika nesto veci od 50,60%.
Neko je spomenuo ozbiljnost Fiat i njegovih izjava, a vrlo lako se mogu pronaci bombasticne izjave od 200, 300k od strane politicara koje su vrlo brzo spale na znatno manje brojke kada su ih potvrdili iz Fiat-a, a i sto tako su mandali za procenat delova koji se pravi kod nas.

Autor Orlo 05 Jul 2013, 16:56

A sta je to drzava ulozila, bas me zanima. Pogoni Zastave su bili propali sto od godina, sto od Nato, radnici u godinama i zaboravili da rade. Plate kasnile, nije bilo poreza ni doprinosa, placanja racuna itd. Ja ne bih uzeo Zastavu ni da mi plate. A autoput, obilaznica i moderna pruga trebaju Kragujevcu i Srbiji i da Fiat nije dosao.
Bilo je i ranije kupaca i niko nije hteo.

Autor B.M. 05 Jul 2013, 17:17

Orlo
mislim da bi najbolje bilo da posetis arhivu, tamo ces sve naci, i ko je rekao, i sta i kako, i kojega dana... :)

Autor carobnjak 05 Jul 2013, 17:18

P.S. i ne zaboravite da je sve sto je Fiat obecao to je i ispunio, sto se tice nove fabrike, proizvodnje (pardon SKLAPANJA za neke "strucnjake@), novog modela, izvoza u EU i SAD itd, itd.
E sad da li je koji mesec kasnije ili ne, koja hiljada manje ili vise, pa zar je to bitno?!?

Autor carobnjak 05 Jul 2013, 17:23

@carobnjak
Posto si sto posto siguran u sve, evo jednog od primera gde ces naci fenomenalne brojke...

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/295610/Tadic-i-Cvetkovic-isprobali-novi-srpski-model-Fijata

Najvise bih voleo da se zna sta je to sto pise u ugovoru sto je zatamnjeno...

Autor Orlo 05 Jul 2013, 17:47

Orlo
pa nije problem u tome da li sam ja siguran u sve, nego sto ti ne razlikujes politicke od ekonomskih izjava!

I sta u tom tekstu nije istina?

Autor carobnjak 05 Jul 2013, 18:12

Vecu uslugu Fiat cini drzavi, nego obratno. Jeftine radne snage i propalih fabrika ima gde oces, a ako je drzava i ulozila nesto, ona je vlasnik trecine fabrike, pa i treba da ulozi. Sto se tice subvencija, to se daje svima, Gorenje je dobilo isto para po radniku za sto puta manja ulaganja.
Proizvodnja ce zavisiti od potraznje, tako je receno jos u pocetku.

Autor B.M 05 Jul 2013, 18:27

Mogu zastupnici Fiata ovde da pricaju sta hoce ali FAS je i prosle godine bio gubitas po bilansu uspeha, sto znaci da je Srbija na ime dobiti dobila sipak.
Kad FAS ostvari dobit po MRS-u po bilansu uspeha 1 Euro, tad se moze reci da nije gubitas

Autor dokker 05 Jul 2013, 19:25

I NIS je isto iskazivao gubitak prve 2-3 godine od kad je kupljen. To je nesto normalno, jer treba vracati kredite koji su uzeti za opremu.. Znaci za min. 3-5 god mozemo racunati na neke pare drzavi.

Autor B.M. 05 Jul 2013, 19:44

Pa, cija je ugovotna obaveza "oprema", masine? Valja ino suvlasnika, njegovo ulaganje, sta ima FAS da uzima kredit radi finansiranja obaveza ino osnivaca?
Pominjanje NIS-a je neprimereno i nema nikakve veze sa "modelom FAS"-a.
Ja se i nadam da ce FAS jednom imati neku dobit za isplatu osnivacima

Autor dokker 05 Jul 2013, 21:16

Masine i oprema su obaveza Fata, a rekonstrukcija i infrakstruktura drzave.
Zato su na izgradnji radili nasi radnici toliko dugo, neka strana firma bi to zavrsila mnogo brze..
Prvo je Fiat ulozio 200mil eura, tj. 2x100, a Srbija to pratila s trecinom ulaganja. Zatim je za opremu i izgradnu fabrike uzet kredit od EIB od 500 mil. eura, a garancije su dali Fiat i Srbija.
Ali vec prve godine izvoz FASa ce biti veci od milijardu, tako da je ovo dobar posao.
I NIS kad su preuzeli Rusi bio je u dugovima, pa su prvih nekoliko godina od dobiti samo vracani dugovi.

Autor B.M. 06 Jul 2013, 07:15

@carobnjak
U komentaru sam se osvrnuo na politicke izjave, da si malo bolje procitao moj prvi komentar pre nego sto si napisao bilo sta shvatio bi... ;)
Laz je laz ko god da je izgovara, a kada neko obavlja visoku funkciju u korist gradjana, ponajmanje bi trebao da laze...

Autor Orlo 06 Jul 2013, 09:34

Orlo
u komentaru pominjes ozbiljnost Fijata i njihovih izjava tako da se sad dzabe vadis, kao i uvek sto radis...

Autor carobnjak 06 Jul 2013, 11:18

@carobnjak
"Samo su oni iz prosle Vlade mandali narod o nekih 200, 300k kada budu sve tri verzije u proizvodnji..." - iz prvog komentara.
A nakon toga sam se osvrnuo i na Fiatove procene u vezi mogucnosti da da nama Rusija kao "bratskoj zemlji" mogucnost kao ni jednoj drugoj uvoz bez carine...

Autor Orlo 06 Jul 2013, 13:11

@Orlo
vrlo je jasno ko je, sta i kada rekao, tako da nema potrebe da sve to "objedinujes" u komentarima, neko ce te pogresno razumeti da stalno imas potrebu da blatis Fijat... :)

Sto se tice Rusije, pregovori su u toku i jos se ne zna da li ce ili ne dozvoliti izvoz kontigenta specijalno za njih, pa i zbog toga eto relativne PROCENE a ne STATUTA/ZAKONA/ULTIMATUMA za koji si se zalepio! :)

Autor carobnjak 06 Jul 2013, 14:46

@carobnjak
Ako se samo malo stavi prst na celo doci ce se do zakljucka da niko lud i ne bi nama dao taj ustupak iz dosta razloga a na prvom mestu je ekonomski razlog. Zasto bi neko dozvolio uvoz iz neke druge zemlje, kada je bolje po tu zemlju (Rusiju) da neka marka napravi fabriku pa zaposli njihove ljude pa place njima porez itd? Onda bi svi pravili fabrike u Srbiji i "terali" za Rusiju. To i da dozvole, ako uopste dozvole, bice neka smesna suma, jer "bratska zemlja" Rusija to nije...

Autor Orlo 06 Jul 2013, 19:07

Rusija izvozi naftu i gas u Srbiju bez carina, tako i pored ovih desetak hiljada 500L koje bi izvezli u Rusiju, opet bi bili u minusu u trgovinskoj raznmeni s Rusijom.
Radi se o tome da Rusi carinama cuvaju svoje trziste, jer ko bi pravio fabrike u Rusiji, ako moze iz EU ili Srbije da izvozi automobile u bez carina.

Autor B.M. 06 Jul 2013, 20:41

@ stranac
Iz tvojih komentara provejava elementarno neposznavanje osnova ekonomije. Takve stvari se uce u prvoj godini srednje ekonomske skole. U najboljoj nameri ti savetujem, da se ne hvalis neznanjem.

@ Orlo

Mislim da si preterao sa pljuvanjem prema svemu sto u Srbiji funkcionise, pa i prema Fijatu. Ti kao da slavis kad se u Srbiji desi nesto lose!

Molim Auto-a da ovo objavi jer ovi ljudi ponekad stvarno preteruju!

Autor Sinbad 07 Jul 2013, 15:59

@dokker
Kad jedna firma krene da radi, uvek je u "minusu". Ulaganja u proizvodnju (proizvodne hale, delovi, transport...) se knjize kao trosak, a posto proizvodnje nema, normalno je da je bilans uspeha u minusu.
Kad izmislis posao koji ce u prvoj godini da ima pozitivan bilans a da ulozis koliko je Fiat ulozio i da taj posao odmah isplati ulozeno, dobices nobelovu nagradu iz ekonomije. Stvarno neki ljudi sebi dozvoljavaju da komentarisu nesto u sta se ne razumeju a ekonomija je ipak veoma ozbiljna struka!

Autor Sinbad 07 Jul 2013, 16:11

@ Nemanja bb

A da li si video negde ugovor sa NIS-om? Nisi ga video uopste kao ni ja. Cak ni onako zacrnjenog :).

Autor Sinbad 07 Jul 2013, 16:16

@Sinbad
Ma rasplaka me, evo nema tri dana da jedem. Ti mora da si, osim sto si bot URS-a (pokazalo se kao tacno iz mnogih komentara pogotovo vezanih za radove svevisnjeg ekonomistu), i veliki patriJota. Svaka cast.
Sve sto u Srbiji funkcionise? Pa jel je Fiat sve sto u Srbiji funkcionise? Sledeci put kada me budes spomenuo bolje napisi sta je to sve jer si ovako samo cisto napisao komentar da ne ispadne da neko blati rad ekonomiste milenijuma i tvog predsednika a da nema ko da mu uzvrati.

Zamolio bih admina da pusti komentar kako ne bi ostao covek bez odgovora.

Autor Orlo 07 Jul 2013, 19:22

Posle toliko godina cekanja da fabrika konacno pocne da radi, proizvodi i izvozi moderan auto, sad opet ima nezadovoljnih. A bilo je; ""ajte je bilo kome samo da nam se konacno skine sa grbace".(drzavi)
Jedino jos da Italijani sve pare sto zarade daju Srbiji, ali mislim da bi i tada bilo nezadovoljnih.

Autor B.M. 08 Jul 2013, 14:42

@Orlo
Zabole me bre i za URS a pogotovo za ostale, da ih ne nabrajam!
Srbija je pored Makedonije jedina zemlja u regionu koja ce ove godine da ima privredni rast. Po procenama MMF, oko 2%. po Svetskoj Banci 2,5%. Slovenija BiH, Hrvatska, Bugarska,

Autor Sinbad 09 Jul 2013, 13:02