
Iz alijanse Renault-Nissan su saopštili da su od 2011., kada je počela prodaja Nissana Leaf, pa do kraja juna ove godine širom sveta prodali 100.000 svojih električnih automobila.
Najuspešniji električni model je Nissan Leaf koji je do sada našao oko 65.000 kupaca, a u saopštenju se ističe i da je Renault Zoe do sada u Francuskoj prodat u više od 3.000 primeraka. Zoe je 6. juna počeo da se prodaje i na drugim tržištima u Evropi i do sada je na Starom kontinentu plasirano više od 6.000 komada.
Renault u svojoj ponudi ima više električnih vozila; pored pomenutog Renault Zoe, tu su i Fluence Z.E., Kangoo Z.E. i Twizy (koji je nedavno dobio i svoju Cargo verziju).

Krajem maja je inače saopšteno da je Nissan isporučio 10.000-ti primerak električnog modela Leaf u Evropi. Jubilarni primerak je isporučen u Francuskoj (gde je do sada prodato više od 1.000 primeraka ovog automobila).

Ovde i podsećanje da je Nissan Leaf osvojio i titulu Evropski Automobil godine 2011 (2011 Car of the Year).
Takođe, Nissan je na poslednjem Salonu automobila u Ženevi održao evropsku premijeru obnovljenog Leafa, modelske godine 2013.
Nissan navodi da je 2013 Leaf doživeo oko 100 izmena, a pažnju privlače pre svega produžena autonomija sa jednim punjenjem baterija (sa 175 na 199 km), poboljšane performanse tokom vožnje po hladnom vremenu, doterano ogibljenje, poboljšano upravljanje i kočnice, unapređena aerodinamika (koeficijent otpora vazduhu smanjen sa 0.29 na 0.28), povećana zapremina prtljažnika (sa 330 na 370 litara), a tu je i opcioni Quick Charger koji vreme punjenja smanjuje sa 8 na 4 sata.
Ovaj obnovljeni Leaf (ima elektromotor sa 80 kW/109KS) se proizvodi i u Nissanovoj Sunderland fabrici u Velikoj Britaniji.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Prodaja od "samo" 66.600 godišnje?
Mnogo za tako "besmisleno" vozilo, koje je skupo u nabavci, skupo u lizingu baterija i eksploataciji, a veoma jadno u autonomiji ( što mogućnost upotrebe realno svodi samo na grad ).
Opet, da li će drugi moći u toliko "u startu" ( recimo i3 )? Koliko znam, plan im je značajno manji ( polovina )