
Fabrike automobilske kompanije “Fiat Krajsler” u SAD i Srbiji mogle bi da profitiraju nakon odluke šefa korporacije Serđa Markjonija da bi mogao izmesti proizvodnju novih modela “fiata”, “alfa romea” i džipova van Italije, s obzirom na probleme s kojima se suočava u matičnoj zemlji, prenosi portal „Autonjuz“, pozivajući se na Blumberg i Rojters!

Problem je nastao u vezi s pregovorima sa sindikatima, koji se protive pokušajima Markjonea da uvede fleksibilnije uslove rada u italijanskim fabrikama ove kompanije. Kako prenosi ovaj portal, pretnja izmeštanjem proizvodnje u SAD i Srbiju mogla bi da bude jak adut Markjonea u ratu sa sindikatom metalaca „Fiom“.

Ipak, ukoliko Markjone zaista odluči da izmesti proizvodnju, to bi moglo da se odnosi na modele „alfa đulija“ i „maserati levante“ koji bi mogli da se „odsele“ u SAD, kao i džip B-SUV i fiat 500X, u koje je u fabrici u mestu Melfi u centralnoj Italiji trebalo da bude investirano 1,3 milijarde dolara, a koji bi mogli da pređu u Kragujevac, u kojem se već proizvodi model 500L i gde postoje kapaciteti i za ova dva modela. Oba modela bi, prema planovima, trebalo da počnu da se proizvode u junu 2014. godine, i to 150.000 džipova i 130.000 fiata godišnje.
Izvor: ikragujevac.com / agencije
Foto: arhiva Autoblog.rs / Automoto.it / Omniauto.it
@ carobnjak, bila bi još bolja vest kada bi proizvodnja Alfe Giulie nekako završila u KG :))
Za 500X vrlo moguce da ce zavrsiti u Kragujevcu. Imalo je i ranije naznaka od dobavljaca, a opet nista se ne zna do zadnjeg casa. Ovo na slici je 500X.
@ CaMiro
Najbolje da se ne radi ništa, da dođu Italijani da sklapaju i proizvode i da zarade plate i za sebe i za nas.
Ni tada ne bi ovi naši rekli ništa pozitivno za FAS
@auto
Alfa u Kragujevcu, prosto neverovatno zvuci :)
Mada ja se ne bih bunio ni Dzipa da proizvode zaista :))
@carobnjak
Orlo ce da se obraduje onog dana kada bude poceo u KG da se pravi, do tada ne verujem u pricice za malu decu... ;)
"Orlo
pa i sve ono od ranije je bilo za malu decu, al ti nikako da odrastes... :)
Ljudi, bilo sta jos da dovuku bi bilo sjajno.
SAMO, DOK SE NE ZAVRSI PUTNA INFRASTRUKTURA OKO KG, O KOJOJ JE OVIH DANA BILO RECI, TJ SVE TO STO MI NISMO ISPOSTOVALI UGOVOROM, MALE SU SANSE AKO SE NASI NE UOZBILJE.
Drumska obilaznica i pruge.
@carobnjak
Vidim ti si vec poceo da se radujes... a kazu obecanje, ludom radovanje... :)
P.S. Markione uvek kada zeli da zaplasi sindikalce spomene premestanje proizvodnje, a osim toga politicari ne bi dozvolili da se izmesti skoro celokupna proizvodnja iz Italije...
Ovo moze da bude i Markjonijeva patka, da se sindikati povinuju zahtevima, a moze da bude i realnost, znaci jos uvek je 50%:50%. Realno navravno da bih voleo da se ovo desi ali da sacekamo jos koji korak pa onda da se radujemo :-)
@Orlo
i dan danas se deci pred spavanje prica bajka da je Markione plasio narod da ce se tamo negde u nekoj Srbiji proizvoditi novi model za svetsko trzistem pardon sklapati... :)
U Italiji bar postoje sindikati. Kod nas toga u suštini nema. Ovde se, pre ili kasnije, sindikati pretvaraju u političke stranke.
@carobnjak
Nas nije mogao da odbije, drzava Srbija plati skoro sve (plus ono zatamnjeno - moze da bude svasta nesto, mozda im platimo neki novi model ko ce ga znati), infrastrukturu, dzabe zemljiste, jeftina radna snaga, pa gde ces bolje...
@Orlo
tako je, spadamo u najbogatije drzave, mozemo svasta da placamo, sto ne bi tamo neki Fiat, a jos spasavamo i njihove sindikate...
Eh, bajke, kako znaju biti lepe...
Trenutni kapacitet FASa je 200.000., sa mogucnoscu prosirenja do 300.000 auta godisnje. Ali kako i sada ima problema s transportom, Fiat bi trebao da uceni drzavu zavrsetkom puteva. Inace, od obecanja nema nista, to smo se svi u Srbiji odavno uverili, slusajuci Mrku i Velju.