
Najpotentniji dizelaš koji danas nudi BMW je onaj 3.0 litarski šestocilindraš sa 381KS i 740 Nm obrtnog momenta. To je veliki skok napred u odnosu na prvi dizel motor koji je ikada pokretao BMW-ov automobil, a koji je svetlost dana ugledao pre trideset godina. Frankfurtski salon automobila 1983. je bio pozornica na kojoj je otkriven 524td – prva BMW-ova dizelska limuzina sportskih predispozicija ikada proizvedena.
BMW upravo slavi 30. godina otkako je neki njegov automobil dobio dizel motor. To je davne 1983. bio 524td, limuzina serije 5 koju je pokretao 2.4 litarski dizelaš sa 113KS i 209 Nm obrtnog momenta. Pomenuta snaga je tom sportskom dizelašu donosila maksimalnu brzinu od 180 km/h i sprint do stotke za 12 s uz prosečnu potrošnju od 7.1 l/100 km.
Dizelska serija 5 je veoma brzo postala hvaljeni automobil, a par godina kasnije ona je postala i najpopularniji primerak pomenute BMW-ove porodice. Ekonomičnost i sportske karakteristike su pomenutu seriju 5 učinile vrlo traženom ne samo na domaćem terenu nego i van granica Nemačke što je utrlo put svim budućim dizelašima koje je BMW kasnije lansirao.
Izvor: Automotoportal.hr
Foto: BMW
Tadašnji 524 TD i posebno 525 E su bili san svakog čoveka, čudo nevidjeno
Toliko je bio dobar da nijedan primjerak ne postoji danas. :D Imao je jedan komsija njega, kakobga je cuvao i grdne pare je dao na odrzavanje a opet se raspade. I na kraju, prodat bez motora,a nov je bio kad ga je kupio,
Ivane, 250 turbo je imao 126 ks 300 turbo 150 ks.
ivan
Sinak, Mercedes je napravio prvi dizel davne 1936-e !
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_260_D
Svega pola veka pre BMW-a. :DDD
A odgovorio ti je kolega za ovo drugo. :)
Samo što je fazon što Mercedesovi ti dizelaši prelaze kolko oćeš.
Baš sa 123-kom je onaj čovek oborio rekord, kolko je prešao.
w123 je najkvalitetniji auto ikad napravljen.
Tada kad je Mercedes prvi napravio dizel motor i kad je imao w123 bio je najbolji, najprodavaniji i najpopularniji brend na svetu. A znamo kakva je situacija danas....sta nekome ko kupuje auto znaci sto je w123 bio najkvalitetniji auto. Oce li neko mozda da kupi sada taj w123? Ili dizel motor iz 1936? Mada, ovi i nisu daleko odmakli... Ako je to najkvalitetniji auto ikada, onda to znaci da je Mercedes posle njega pravio losije automobile. BMW, kakvi god da su mu automobili, svaki novi je sve bolji i bolji. Nikad se nece za neki BMW od "pre Hrista" reci da da je najbolji. Zato sto je svaki novi bolji. Razne tabele, ankete, prodajni rezultati i procene vrednosti brendova i njihova realna trzisna vrednost najbolje potvrdjuju moje reci.
Ovo ubrzanje je imao i 525 tds iz 1998 E39. :)) Kad su ovi drugi isli ispod 9 sek do 100. :D Odlican pomak od 80-ih. :)))
I da napomenem za komsiju da je imao 524 td iz '90-e E34.
Toma, ne mozes da hvalis one davnasnje "bemvejce" jer ne postoje. :D Toliko su dobri.
vi nazivate w123 autom..haha to je kornjaca..treba mu 3 km da ubrza..mozda je mecka imala te motore..ali koje godine...2000..
Neka, 123-ka je bila najbolja, Mecka je bila najbolja, imala najbolje motore, bila najprodavanija.
BILA.. :)
toma 20 Jul 2013, 01:31
Ti onda auto industriju ne gledas kao auto-fan vec kao osoba koju auta uopste ne zanimaju (bitan ti je broj prodatih vozila, ne postujes i ne cijenis istoriju).
kod W123 sirenu je stalno direktno kvasio /ispirao/ prednji točak, pa su brzo gubile glas, debilizam nevidjen. Ili karavan W123 (inače predivan) sa samo jednim rikverc svetlom,što je u to vreme valjda imao samo stojadin.
A pravi "pandan" ovom 525 TD po perfomansama je bio W123 240 D automatik,fićo je od njega bio brži
"Prije točno 75 godina, sredinom srpnja 1938., predstavljen je 402 s diesel motorom, drugi francuski, te nakon Mercedesa 260 D, predstavljenog u veljači 1936. na salonu u Berlinu i Citroëna Rosalie, također dostupnog od 1936., treći serijski automobil na svijetu s dizelskim motorom. Četverocilindraš obujma 2,3 litre razvijao je 55 KS, dok je Mercedesov 45 KS iz 2545 ccm. 402 Diesel mogao je posrići 108 km/h, uz prosječnu potrošnju od osam litara, 40 posto manje od benzinca (Mercedes 260 D je postizao 95 km/h i trošio je devet). Teoretski je dizel bio dostupan u svim karoserijskim inačicama modela 402, no većina naručenih bili su klasične limuzine."