home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, neto profit Folksvagena (VW) pao je u drugom kvartalu 2013. za 50 odsto u odnosu na isti period prošle godine, kada je na zaradu uticala jednokratna dobit povezana sa preuzimanjem Poršea, saopštio je danas nemački proizvođač automobila.

Ne računajući efekte preuzimanja Poršea, profit iz poslovanja porastao je za 1,8 odsto na 3,44 milijarde evra, što je bolji rezultat u odnosu na očekivanja analitičara, i pokazuje da se kompanija dobro drži uprkos teškoćama na evropskom tržištu automobila, prenosi agencija AP.

VW navodi da veruje da će ostvariti ciljani profit za 2013.

Neto profit je pao na 2,85 sa 5,70 milijardi evra iz istog kvartala 2012, dok su prihodi istovremeno porasli za 8,5 odsto na 52,1 milijardu evra.

Na uspeh VW utiče dobro poslovanje Poršea i Audija, koji, iako prodaju manji broj vozila, donose veću zaradu po automobilu. Nemačka kompanija za dobre rezultate može da zahvali i prodaji u Kini i ostalim tržištima u usponu.

Operativni profit Škode bezmalo prepolovljen

Operativni profit češkog proizvođača automobila Škoda pao je u prvom polugodištu ove godine na 243 miliona evra, sa 449 miliona u istom periodu prošle godine.

Na pad je uticala slabija prodaja, ali i kursna razlika i visoki troškovi za nove proizvode, proizilazi iz saopštenja koje je danas objavio matični koncern Folksvagen, a prenosi ČTK.

Škoda je ranije objavila da je od januara do juna kupcima isporučila 464.600 vozila, 5,8 odsto manje na godišnjem nivou. Na nižu prodaju uticalo je uglavnom pokretanje proizvodnje novih modela „oktavija“ i „superb“.

Pad prodaje su, prema Folksvagenu, izazvale uglavnom promjene u proizvodnji modela „oktavija“ i kriza u Evropi. Ipak, raste tražnja modela „sitigou“ i „rapid“.

Promet Škode je smanjen za 13,1 odsto, na pet milijardi evra, navedeno je u saopštenju Folksvagena.

Autor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen / Škoda



čitanja : 1749



Komentari

skodi pala prodaja i profit? ma nema sanse ...

Autor mile antena 31 Jul 2013, 21:28

Sad će Dejo L i Predrag da padnu u depresiju ;)

Autor Đorđe 31 Jul 2013, 21:31

Shvataju kupci sta je Skodica i da konkurencija nudi vise...

Autor carobnjak 31 Jul 2013, 21:51

I dalje nije u gubicima.
Kao neki

Autor Dejan L 31 Jul 2013, 22:08

@Dejan L,
jelda? sada drugu pricu pricas od one koju si pricao za general motors. kada je general motors objavio pad profita u q2 pre par dana (ali su i dalje ostvarili ogromnih $1.26 milijardi profita plus su bili najprodavanija auto kompanija u svetu u tom periodu) pricao si sasvim drugu pricu od ove koju pricas sada. sada je bitno da nisu u gubitcima, a sa general motors si lupao kako su u krizi i kako ih konkurencija (pre svega fiat-chrysler) ubija.

Autor mile antena 31 Jul 2013, 22:19

Shvataju ljudi da Skoda nije VW.
Skoda može da pokrije jeftina tržišta, gastarbajtere i doseljenike u EU, kao i Balkan. To je ograničeno tržište, gde je cena presudna, gde je konkurencija jaka.
Sta je Skoda? Jeftin model iz VW, koji je imao pristojnu cenu i kvalitet, pa čak i dizajn sa prvim modelima Fabije i Oktavije. Trenutno su izgubili kompas, cene digli u nebo, kvalitet spustili značajno, kako cela VW grupa, + posebno Škoda.
Cena Skode bi trebalo da bude za Fabiju veća 10% od Sandera ( i to maksimalno) u sličnim paketima opreme.
Ovde vidimo pojedince koji tvrde da je Skoda premijum model, valjda po inerciji tvrdnje da je i Golf premijum, a kako je Skoda ista kao Golf, ili čak po nekim tvrdnjama ovde i bolja, to je i Skoda pemijum :) Kad se Rapid pojavio tvrdili su da je to prva Skoda premijum, ekstra, a ono najprostiji Skoda model sa repom za sirotinju.

Autor stranac 31 Jul 2013, 22:53

Znači, oktavija karavan 2.0 TDI od 150 ks sa pogonom na 4 točka bi trebalo da košta kao sandero?
Ili kao megane FWD 1.5 dci od 85 ks (ne znam ima li neki reno te veličine i klase 4X4 )?
Ne razumem ...

Autor rooster 31 Jul 2013, 23:10

Dejane L
Nisi pročitao moj komentar valjano. Poređenje se odnosi na adekvatne modele, recimo Fabija - sandero, ili recimo Duster - Jeti, ili recimo, Rapid - Logan.
Reno nema prost karavan 4x4 kao skoda, jer je to glupost naravno. Nema kao ni većina drugih proizvođača. Eto, kome baš zatreba nek kupi škodu. A ja ih ne viđam baš često na ulicama.

Autor stranac 31 Jul 2013, 23:15

I duster i oktavija mogu da imaju multilink pozadi. Znaci da treba da kostaju isto iako tada skoda moze da bude samo sa prednjim pogonom?

Autor rooster 31 Jul 2013, 23:41

Škoda sve gora i gora...

Autor MV 01 Avg 2013, 07:46

@Dejan Kad porastes shvatices u cemu je znacaj reciklirane plastike, takodje ces shvatiti da auto nisu samo kederi i zazori vec motor menjac, vesanje, upotrebljivost, cena,dalje ces shvatiti da kod pezoa kao kod bilo koga drugog ne koriste hrom i aluminijum vec aplikacije od plastike farbane u to, mada to nema veze, opet, shvatices da imitacija prosivene koze nije luksuz vec kic,takodje shvatices da Skoda kao zaseban brend ne postoji, pa tako nema ni veze sa cuvenim ceskim inzenjerstvom, pa ni dizajnom, pa onda ni tradicijom Skode koja se ugasila,ona je i u dobrom i u losem smislu samo rebedzovani VW koji manje kosta, da je rapid osiromaseni, a produzeni Polo, a da kupci Poloa zele to, Polo bi onda bio takav, da je ista prica i sa Oktavia-Golf relacijom, jer da su ljudi hteli Golfa sa liftbekom Skoda ne bi ni trebala VW i konacno shvatices da je Logan-Sandero uspesniji model od bilo koje skode ikada proizvedene, da je Rapid trzisni promasaj(nisam rekao los auto) jer takva kategorija automobila retko kome treba, izuzev vlasnicima Fabije koji zele vise mesta ili vecu jeftiniji-a-veci-polo-limuzinu ili vlasnicima Oktavije koji ne zele ili nemaju da daju za cenu Oktavije :
http://bestsellingcarsblog.com/2013/08/01/world-june-2013-roundup-renault-captur-surprises-skoda-rapid-cannibalises/#more-33336

Autor Bobo 01 Avg 2013, 11:35