home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kada su 1996-te godine u Srbiju Pavle Komnenović i Milovan Vesnić doterali svoje Alfe 155 STW započela je era koja nam je svima omogućila da na stazama ex-Jugoslavije uživamo prvenstveno u izistinskom trkanju pravih majstora volana a zatim i u samoj pojavi trkačkih automobila od kojih zastaje dah. Snaga, brzina, zvuk sirovog metala, sve je bilo tu. Sada, gotovo dvadeset godina kasnije, nakon kraha regionalnog kupa i u sveopštoj besparici Balkan koji je bio poslednje utočište moćnih bolida u naletu kupaca sa zapada ostaje bez istih.

Istini za volju zadnjih par godina STW bolide mogli smo uglavnom da gledamo na sajmovima automobila ili u garažama vlasnika ali za utehu je bilo da su tu fizički i da postoji šansa da se aktiviraju. Regionalni KUP dodatno je probudio nadu da će 15-tak vozila koja se nalaze na prostoru Srbije, Crne Gore, BiH i Hrvatske ponovo grmeti stazama. Na žalost iz ovih ili onih razloga to se nije desilo i nikada i neće. Ponovno otvaranje STW šampionata u Engleskoj uslovilo je da pre svega Srbija i Crna Gora postanu izuzetno zanimljivo podneblje za ostrvljanje. Englezi su pazari već dosta, počev od Honde Gorana Asanovića, takođe Honde Danka Bakrača, Volvoa Dejana Bulatovića, Audija Tripa Ivovića pa do dve Lagune iz Srbije - Zorana Kastratovića i Zorana Timotića. Alfu 156 Andreja Kulundžića merkaju Austrijanci, šampionska Vectra Milovana Vesnića je takođe na meti kupaca iz inostranstva dok na specijalizovanim oglasima možete pronaći i Peugeot Mike Đelmaša.

Ono što zabrinjava je činjenica da je i većina Super Production automobila koji predstavljaju klasu niže u Srbiji na dobošu te u kombinaciji sa odlaskom STW-a Srbija ostaje bez velikih i atraktivnih automobila. Time se hteli ili ne silom prilika domaći šampionat, ako se tako može i nazvati aktuelna situacija, svodi na ono malo preostalih jugića i Peugeota 106.  Sa druge strane osim Dušana Borkovića koji je ove sezone pazario ni manje ni više nego tri S2000 automobila nismo imali zadovoljstvo da se pohvalimo niti jednom novinom u rukama srpskih automobilista. Stvar je još gora jer i pomenute S2000 automobile većina može da gleda samo na TV-u, ili uživo ali opet na sajmu ili prezentaciji.

Za utehu navijačima i ljubiteljima automobilizma ostaju rezultati koje naši automobilisti postižu u inostranstvu, pre svih Borković i Vesnić a sa njima i mladi Miljković. Šta i koga će gledati na domaćim kružnim stazama znaćemo čim se jedna kružna trka organizuje. Ako ne ove možda iduće godine ...

Preuzeto sa: Gonzaracing.com



čitanja : 1674



Komentari

1996. je bila daleko veća besparica nego danas.

Autor MV 01 Sep 2013, 14:17