
Kako bi smanjila broj od 30.000 poginulih na putevima Unije svake godine, Evropska komisija je u potrazi za rešenjima naišla na jedno, na kojem bi joj i Džordž Orvel, autor romana 1984, pozavideo
Naime, kako prenosi britanski "Dejli Telegraf", Evropska komisija razmatra uvođenje uređaja, koje bi ograničilo maksimalnu brzinu na svim vozilima. I mada za sada nije poznato kakvi bi to uređaji bili i kako bi tačno funkcionisali, data su neka objašnjenja.
Dakle, kamera postavljena u samom vozilu bi čitala znakove ograničenja i slala upozerenje vozaču kada bi bio pred prekoračenjem. Ukoliko bi se on oglušio, sistem bi sam vraćao brzinu u dozvoljene granice.
Kao maksimalna brzina na svih vozilima navodi se 120 km/h.
Postoji i druga strane ovakvog predloga, koji se direktno ogleda u automobilskoj industriji. Zašto bi neko kupovao skuplji i snažniji automobil, kada njim ne bi mogao da ubrza preko 120 "na sat"? Džaba svi Veyroni, Ferrariji i Lamborghiniji, ako bi u praksi imali istu maksimalnu brzinu kao i Yugo 45.
Zato i ne treba da čudi što je predlog naišao na loše reakcije u Britaniji, tolike da je stiglo i saopštenje iz sekretarijata za saobraćaj, koje je oštro odbilo svaku pomisao da bi ovakva ideja mogla da zaživi.
Preuzeto sa: Autoportal.rs
Ujedno može i zabrana za sve preko 1 100ccm, tj odma da se ugasi autoindustrija.
nije sve u brzini kretanja, vaznije je kako se dodje do te brzine :-)
Ako su tako pametni sto ne uvedu da svaki auto cita znake ili na osnovu GPSa ne moze da ide vise od maksimalne brzine na odredjenom mestu?
A ne ovako, kazna te ceka, a ogranicenje je takvo da je maksimalna dozvoljena ujedno i optimalna brzina. Tako da se svi krecu ili njom ili brze.
Na ovom projektu rade tri corava naucnika, koji idu na posao metroom, i dok se voze u istom, rade na lap-topu ili salju mejlove sa Blackberry-ja.
Odlicno, ako ce tako da bude, neka ugrade onda i onima sto se vucaraju 60 na autoputu istu tu spravicu koja ce da im dize brzinu na 120 :)
Ne vidim u čemu je problem. Čitam danas u Kuriru dve stvari iz „sveta“:
- neko kod Gospića vozio 246 km/h ( kažnjen novčano);
- u GB će ubuduće svi provajderi po „default“-u da obezbede ubuduće nema pristupa pornografskim sajtovima, osim ako to naknadno posebno zatražite.
Da li je zakonom zabranjeno voziti brže od maksimalno dozvoljene brzine? Jeste! Da li kinektička energija raste sa kvadratom brzine? Raste!
Onda „glasam“ za ovaj uredjaj, uz neke meguće „modifikacije“ ( npr. možeš i brže, ali da ta uredjaj sam posle nekog propisanog brzinskog i/ili vremenskog prekoračenja pošalje prijavu tamo gde treba ).
Pa „ko voli“, uopšte nije problem da „izvoli“. Bar će biti i živih da to posle komentarišu.
PODRZAVAM IDEJU!!! Jos bi bolje bilo da svaki auto mora da ima digitalni tahometar i gps, i da se kazne za prekoracenje automatski isporucuju i placaju cim racun predje neku cifru! Svi bi ostali bez kola jer bi ih zaplenili dok ne izmire racun. Za one koji vole brzu voznju treba izgraditi posebne staze van javnog saobracaja gde ce da plate da bi vozili brzo. Kaznjavanje (tj. kontrolu saobracaja) treba prosiriti i na npr. preticanje preko pune linije i kolone sto je svakodnevna praksa na beogradskoj obilaznici itd.
Sve je počelo sa znakom "zabranjeno pušenje" u lokalima. Vi ljudi ste prave ovce za šišanje. Gde nestade dobra stara vremena slobode i uživanja u vožnji i zvuku motora. Ako budu počeli da guše svaki vid slobode, ne piše se na dobro.
I bez te zabrane pitanje je cemu snazni motori kad se voze sa 5-10 % snage?
A šta ako čovek hoće na pistu, npr kao kod nas na Navak?
Ma opustite se, nema šanse da ovako nešto prođe u bilo kojoj zemlji, auto lobiji su mnogo jači! Treba samo revnosnije kontrolisati bahata prekoračenja brzina (u gradu recimo preko 30km/h od dozvoljene, na autoputu preko 50km/h od dozvoljene) kroz gušći sistem kamera i davati ne samo novčane kazne nego i momentalno privremeno oduzimanje dozvole na 3-12 meseci zavisno od prekoračenja i uslovno 5 godina (ako ponovi bahato prekoračenje, trajno se oduzima dozvola).
Na Italijanskim autostradama kamere na svakih 10km, pa ti računaju prosek i džaba ti ako samo kod njih usporiš... tako se to radi ako hoćeš da zavedeš red!
Ma da, kupicu preskupi auto da bih vozio po Navaku... :)))
To moze samo A.Kulundzic!
Ovo se u skorije vreme neće desiti. Niti je pametno ni bezbedno.
Na kraju, u mnogim zemljama postoje ograničenja, kao u Nemačkoj standardni automobili su limitirani na 250km/h. Limitirana je i snaga motorcikla.
Međutim, brzo će doći vreme kad će svako vozilo biti praćeno GPS om ili drugim sistemima, baš kao tahograf danas.
Ali elementarna stvar za bezbednost saobraćaja je saobraćajno obrazovanje koje se mmora uvesti u škole kao obavezno i to u celoj EU. Kod nas da i ne pričam kako je stanje po tom pitanju.