
Ako ste pasionirani ljubitelj automobila stariji od 35 godine, onda vam je sigurno poznat Porsche 959, koji je sa Ferrarijem F40 i Lamborghini Countachom osamdesetih činio vrh sveta super automobila.
Ruku na srce, ove tri mašine su i za današnje uslove impresivne, stoga ne treba da čudi što i dalje imaju dobru cenu, poput 959 iz današnje priče, koji uprkos tome što je star 26 godina, košta blizu milion dolara (935.000 dolara tj. nešto preko 712.000 evra) i može se kupiti preko poznatog sajta eBay.
Model u pitanju je mašina druge generacije, što znači da donosi 640 KS i 789 Nm obrtnog momenta.
Naš današnji glavni junak je inače prešao nešto preko 8.000 kilometara.
Ipak, postavlja se pitanja da li je cena od preko 700.000 evra odgovarajuća za ovaj automobil. Nema sumnje da vredi svaki dinar (u ovom slučaju evro) jer predstavlja sam vrhunac Porscheovog inžinjeringa. Sa druge strane tu su njegove godine, koje verujemo pravom zaljubljeniku neće smetati.
Očekuje se da će automobil vrlo brzo naći novog vlasnika.
Preuzeto sa: Autoportal.rs
Da mogu, bez razmišljanja bih izdvojio toliki novac za 959. To je jedna od najvećih legendi u istoriji automobila.
On je 1987. kad je predstavljen bio najbrži automobil na svetu i generalno se smatra "ultimativnim Poršeom 911".
To se može videti i u pretposlednjem broju CAR magazina čija tema je proslava 50 godina od pojave modela 911.
@MV
Uz to 'najbrzi' da se nadovezem.
Kada je bio predstavljen bio je najbolji i najsavrseniji ss automobil ikada. Countach uopste nije bio u rangu F40 i 959 po perfomansama, nego ga tako nekad neko ubaci tu, a ne zna ni on sam zasto. :)) Sta je sve imao i kakvu opremu je imao, a po perfomansama se nije znalo ko je bolji, da li F40 ili 959, a F40 je bio ogoljen bez icega...Tako je i danas, vraca se prica, 918 Spyder ce biti tezi barem 300kg od LaFerrari, ali je tehnoloski ispred LaFerrari, a po perfomansama, videcemo i sami ;)
Jedino mi nije jasno kakva je to verzija sa 640 KS, jer je 959 imao oko 200 KS manje od toga. Mislim, ako je Porše 80-tih zaista napravio verziju sa 640 KS...onda nemam reči. Nije mi poznat taj podatak. Taj auto verovatno do "stotke" ubrzava kao Nissan GT-R.
@MV, NemanjaBB
Izgleda da je ovo Canepa Design model, koji je ubrzavao za 3 sekunde do 100 i razvijao preko 350km/h
@STrider
Zadnjih 7 primeraka koje su prodali '92 ili '93 su bili jaci, e sada ne znam da li su imali bas ovoliko.
@MV
Kazu da je do 100 959 sa tih 450ks isao oko 3,5 sekundi sto je u to vreme bilo BUM, a takodje i maximalna brzina preko 315, takodje za to vreme BUM. A, ubrzanje je takvo najvise zahvaljujuci tada najsavrsenijem 4x4 pogonu.
@NemanjaBB
Toliko do 100, a kao nov bio duplo skuplji od jednog Countach-a :)