home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

U oštroj konkurenciji, novi teretnjak iz najteže Volvo porodice dobio 116 bodova, DAF XF nove generacije 105 bodova, potpuno nova Mercedes-Benzova porodica građevinaca je na trećem, Scania Streamline na četvrtom, a MAN-ova gama sa Euro VI motorima na petom mestu.

Tačno godinu dana od debija, očekivano i sasvim argumentovano, nova generacija najteže Volvo porodice FH proglašena je međunarodnim (možda je bolje reći) evropskim kamionom godine za 2014. Donekle predvidljiv je bio i poredak ostala četiri konkurenta, mada bi, ruku na srce, pravednije bilo da je Mercedesova nova “bau” familija osvojila “srebro”, a DAF-ov pulen “bronzu”. Ipak, u kompetentnost žirija od 25 specijalizovanih novinara ne treba sumnjati - časopisi u kojima pišu stižu u ruke više od 700.000 stalnih čitalaca.

Novi FH je od članova žirija dobio posebne pohvale za tihu i udobnu unutrašnjost sasvim nove kabine, za “prijateljsko” okruženje vozača, kontrolu i raspored komandi, inovativne retrovizore, koji, uprkos manje nametljivim kućištima, pružaju bolji pogled unazad. U novom FH je i bolja pozicija za vožnju, jer omogućava veću fleksibilnost: prvi put u svetu kamionske industrije (po Volvo navodima), pozicija kola upravljača (“volana”) se podešava i po dubini i po uglu. Vozač ima i bolji pregled puta, zahvaljujući, pre svega, većoj korisnoj površini stakala u kabini. Ispravljanjem A-stubova dodat je još jedan kubni metar unutrašnjeg prostora, čime se dobilo 300 litara dodatnog smeštajnog kapaciteta i postignuta veća udobnost u kabini.

“Sudije” su takođe bile impresionirane I-Shift automatizovanim menjačem nove generacije, koji sa opcionom I-See tehnologijom može uštedeti i do pet odsto goriva (koristi elektronski snimljene podatke o topografiji puteva da bi se automatski optimizovala promena stepena prenosa, brzina vozila i pomoćno kočenje). Vozilom nove generacije se jednostavnije upravlja, zahvaljujući usavršenoj šasiji i opciji za nezavisno prednje oslanjanje, ali i opcionom elektronskom “pomoćniku” Volvo Dynamic Steering - kombinaciji standardnog hidrauličnog servoupravljanja sa elektronski regulisanim elektromotorom montiranim na upravljački prenosnik.

Volvo Trucks omogućava maksimalno vreme ispravnog funkcionisanja novog FH modela, zasnovano na novim tehnologijama za daljinski nadzor habanja sklopova i ukupnog stanja vozila.

Statuetu sa natpisom titule primio je predsednik kompanije Volvo Trucks, Claes Nilsson, na svečanosti održanoj 9. septembra uoči otvaranja 12. sajma ComTrans, najveće specijalizovane izložbi komercijalnih vozila u 2013. godini u Evropi, koja se od 9. do 14. septembra održava u Moskvi.

Nagradu je obrazložio Gianenrico Griffini, predsednik žirija: “Volvo Trucks je proizveo potpuno novi kamion teške kategorije koji ima inovativnu kabinu, visokotehnološke komponente u pogonskoj grupi i progresivna rešenja za održavanje, čime su postavljeni novi standardi u kamionskoj industriji.”

Volvo porodici FH je ovo treća titula kamiona godine - dobio je još i 1994. (za prvu generaciju) i 2000. godine (za međugeneraciju, tehnički i tehnološki bitno unapređenu FH seriju). Prema broju titula ravan mu je još samo jedan model - Mercedes-Benzova perjanica Actros. U ukupnom “skoru”, u glasanjima od 1977. do danas vodi Mercedes-Benz - sa osam titula, slede MAN - sa sedam, Volvo - sa šest, Scania, DAF i Iveco - sa po četiri, Renault - sa dve, kao i Ford i Seddon Atkinson sa po jednom titulom.

Prema pravilima, godišnja nagrada se dodeljuje za kamion koji je u prodaju ušao u prethodnih 12 meseci, a doneo je najveći doprinos efikasnosti drumskog transporta u kategorijama inovacije, komfor, bezbednost, vozne osobine, ekonomičnost potrošnje goriva, smanjenje emisije štetnih gasova i ukupni troškovi vlasništva.

Izvor: Proauto.ba

Foto: Volvo Trucks



čitanja : 5162



Komentari