
Automobilska industrija u Srbiji, koja zapošljava petnaest hiljada radnika i godišnje zaradi gotovo dve milijarde evra, biće znatan izvor prihoda u budžetu.
Najveći izvoz imaće "Fijat" - oko 1,6 milijardi evra. U vrednosti od 400 miliona izvešće "Boš", "Jura", "Magent Mareli", "Jonson" i "Tigar", koji su dobili subvencije za zapošljavanje.
Njima treba da se priključi i "Mercedes", koji će strateško partnerstvo ostvariti sa beogradskim "Ikarbusom".
"Mercedes" nije nov na našim prostorima. Još osamdesetih iz Priboja, tada jedine fabrike van Nemačke, izlazili su prvi licencirani kamioni u Evropi. Motori su se sklapali u Bosni i Hercegovini, a celo vozilo u Srbiji.
Skoro tri decenije kasnije, uz velike napore Vlade, "Mercedes" je spreman da se uključi u proizvodnju gradskih autobusa najsavremenije generacije.
Autobusi su neophodni GSP-u, a sada se uvoze iz Poljske. Tako bi radnici "Ikarbusa" imali posla u narednih bar pet godina, a višak bi mogao da bude izvezen preko "Mercedesove" mreže prodaje.
Direktor "Mercedes Benz Srbija i Crna Gora" Rolf-Juergen Seyerle kaže da razgovori idu dobrim tokom.
"Reč je o strateškom partnerstvu, gde bi obe strane ponešto uložile, a radnici bi imali dosta posla. Naravno, uz sve to idu i licence za najsavremenije tehnologije, ali i dalji razgovori o saradnji", kaže Seuerle.
"Bili smo u Priboju i za sada samo snimamo situaciju. Ima mogućnosti da se i tamo nešto pokrene, ali to zavisi od razgovora narednih dana", ističe Seuerle.
Najveća investicija u kojoj je učetvovala i Vlada Srbije, jeste fabrika automobila u Kragujevcu, gde će se ove godine montirati oko 10.000 automobila serije 500L. "Fijat" je u Kragujevac došao zbog tradicije, ali i zbog veoma primamljivih uslova ulaganja.
"Jedino što nam smeta u dogovoru s Vladom jeste to što infrastruktura oko Kragujevca nije do kraja završena, nema još obećanog auto-puta i obilaznice, pa se fabrika snabdeva samo preko jedne kapije", kaže generalni direktor "Fijata Srbija" Antonio Čezare Ferara.
Ferara ističe da je potražnja za modelom 500L odlična, naročito na američkom tržištu. "Očekujemo da tamo izvezemo više od 30.000 vozila raznih verzija", kaže Ferara.
Cilj Vlade Srbije je da dovede što više manjih investitora koji bi proizvodili delove za poznate proizvođače.
Vremenom, i veliki proizvođači, kada uvide da se 30 do 40 odsto komponenti proizvodi na nekom mestu, lako se odluče za montažu vozila baš u toj zemlji, jer su troškovi tarnsporta i radne snage mali.
Izvor: Rts.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / FAS
Ma kakvi, nasa autoindustrija je u gubitku, bar su tako ovde pametovali...
Od tih 2 milijarde Srbija ima malu korist zato sto je uvoz FIJATA u Srbiju milijardu i osamsto pedeset, ostalo je zarada i plate , a zarada ide u Torino i ništa od obećanih 300000 proizvedenih. A gde su subvencije Fijatu oni Kragujevcu ne donose ništa oslobodjeni su svih komunalnih taksi , mi smo samo ovce za šišanje ka nas ošišaju idu dalje, Ukrajina, Moldavija itd.
Zastava nece neke vece pare donositi Srbiji dok se vecina delova za njihove modele ne bude komplet proizvodila ovde, a ne da se uvozi.
Lepo je i ovo, treba da se razvijamo i sirimo, idemo u dobrom pravcu i neka im je sa srecom!
Muka mi je vise od ovih tekstova. Ja sam uvek branio FAS od hejtera, ali sada mi je dosta. Oni misle da smo mi idioti??? Ovi brojevi govore samo u prilog toga koliko je nasa privreda bedna. I umesto sto se godinama hvale sa ovim poluinformacijama, bolje bi im bilo da do kraja ispune obećano FIATu i da dovedu jos nekoga ozbiljnog jer ne može FIAT da zaposli celu Srbiju.
Ovo je tek početak, Fiat za nekoliko godina planira izvoz iz Srbije od 3 milijardi €, auta i delova. Uvoz Srbije je ove godine porastao nekoliko procenta a izvoz 24%.
Svaka cast FAS-u. U ovoj mrtvaji od zemlje uspeh je vec i to da ljudi negde rade i primaju plate jos ako i izvoze ...
@BM
Tacno da je izvoz porastao za 24% ali bih voleo da vidim brojeve. Koliko je u evrima tih 24 %. Verovatno je visestruko manje ovih 24 % izvoznih od onih nekoliko uvoznih. Posle onih zatamnjenih ugovora i znajuci kavi nas manipulatori vode ni u sta ne verujem .
Samo nek se olako ne zaboravi ko je omogućio taj posao koji nam sad puni budžet.
Prema podacima
Republičkog zavoda za
statistiku, Srbija je u prvih
sedam meseci ove godine
imala izvoz od 6,08 milijardi
evra, što čini povećanje od
24 odsto u odnosu na isti
period lane.
Uvoz robe, imao je vrednost
od 8,73 milijarde, što je više
za 2,9 odsto u odnosu na
isti period prošle godine.
Spoljnotrgovinski deficit bio
je 2,65 milijardi, što je
smanjenje od 26,1 odsto u
odnosu na isti period 2012.
Pokrivenost uvoza izvozom
iznosila je 69,7 odsto i veća
je od pokrivenosti u istom
periodu prethodne godine,
kada je iznosila 57,8 odsto.
više mi zaradimo na malinama, nego na Fiat automobilima. Daleko više, zato dajte subvencije našim poljoprivrednicima a ne stranim kapitalistima.
Fiat sve uvozi, tako da od 1.6 mil evra srbiji ne ostane ni dvadeseti deo.
Nemoj da iznosite pogrešne i iz konteksta istrgnute statistike. Statistik sama po sebi može biti najveća laž.
Ove i slicne teme su steciste hejtera, fanova, i naravno politickih botova partije superministra ekonomije...
@Orlo
U centar..
@B.M.
Mozda, ali uzmi podatak koliko je opao uvoz ostalih, a koliko je povecan uvoz FAS-a..
Tema je odlicna i vrlo bitna za sve nas koji tu zivimo, mada dodju i neki koji misle da sve znaju a u stvari ne znaju nista...
Videćemo rast izvoza do kraja godine, jer FAS je počeo izvoz u zadnjem kvartalu prošle godine. Znači do kraja godine rast izvoza bi trebao biti manji u odnosu na prošlogodišnji.
U vezi infrakstrukture, autoput do koridora bi trebalo do završe iduće godine, a obilaznicu Ferara će još godinama da sanja, što zbog nedostatka para, što zbog toga sto će vlasnici kuća i parcela ucenjivati pri otkupu. I na modernizaciju tog dela pruge će se načekati, jer se železnici više isplati da im naplaćuje manevrisanje.
15000 radnika puta 10000 dinara u budzet po osnovu poreza i doprinosa jednako cca 1.500.000 EUR mesecno.
5000 subvencionisanih vozila puta 3000 EUR jednako 15.000.000 EUR godisnje IZ BUDZETA. Ha, ha, "puni budzet". Puni *** *****!
Država je ukinula subvencije odmah posle sajma, zbog žalbi ostalih proizvođača i upozorenja evropske komisije. Prodaju subvencioniše Fiat.
Evo još jedan podatak, Fiat plaća preko 10.000€ dnevno za ishranu radnika u menzama, koje je kompletno renovirao i uložio u opremu. Ručak je 50din. Dotad je bila navala na salame u obližnjim prodavnicama.
B.M.
Znači FAS ima preko 22 600 radnika ???
Živo me zanima odakle ti ti podaci.
Možda ti imaš pristup u zatamnjene delove ugovora. :)
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/57/Srbija+danas/1199112/Menza+za+radnike+Fijata.html
Pravite mit o FASu. To je jedna obična kompanija u nizu, koja izvozi koliko uvozi.
Pomognimo vojvođanskim seljacima, koji muku muče sa suncokretom, pšencom i šećernom repom.
To je budućnost koja će tajno biti predata crnim arapima. Najveća žitnica koja ima zapuštene sisteme za navodnjavanje.
Kakva auto industrija u Srbiji. Dajmo se okrenuti ozbiljnim poslovima.