home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Posedovanje vozačke dozvole, naročito automobila, oduvek je bilo statusni simbol među mladima, ali poslednje analize pokazuju da se trendovi polako menjaju. Proizvođači automobila, koji su izložili svoje modele na sajmu u Frankfurtu, sada traže nove načine kako bi što više mladih privukli za volan.

Na sajmu automobila u Frankfurtu izloženo je mnogo novih vozila, ali ono šta nedostaje jesu novi vozači.

Pre 30 godina, tri četvrtine sedamnaestogodišnjaka u SAD-u imalo je vozačku dozvolu. Danas ih je manje od 50 posto, a ista slika ponavlja se na gotovo svim razvijenim tržištima.

Velike gužve

U Nemačkoj su ove godine, samo 2,7 posto novih automobila, kupile osobe mlađe od 30 godina, što je najniža brojka ikad zabeležena. Jedan od razloga, kako tvrde analitičari, jesu velike saobraćajne gužve.

- Saobraćajne gužve su veliki problem za ljude koji žive u metropolama. Kretanje kroz grad postalo je frustrirajuće. To se itekako odrazilo na mlade koji su odlučili da njihov životni stil neće podrazumevati višesatne gužve kada idu na posao i kada se vraćaju kući, kaže Mike Hanley, tržišni analitičar iz kompanije Ernst &Young.

Još veći faktor mogla bi biti i digitalna era. Ne možete surfovati internetom i koristiti socijalne mreže kada sedite za volanom. Umesto vozila, pametni telefoni su postali statusni simboli, a kupovina na internetu vožnju do marketa učinila je suvišnom.

Sastavljanje automobila namenjenog prvenstveno mladima, često ne daje željene rezultate. To su se uverili i u Kiji. Model koji su dizajnirali da bude privlačan toj grupi, najviše su kupovali ljudi koji su gotovo pred penzijom.

Model Soul zbog svojih dimenzija olakšava ulazak i izlazak iz vozila osobama koje više nisu pokretne kao nekad. Direktor za evropsko tržište kaže kako će sada u fokusu biti autoklubovi i novi oblici vlasništva.

- Jasna stvar koju smo uočili jeste stvaranje novih vlasničkih šema. To pomno pratimo. Uključeni smo u konkretan program u Nemačkoj, koji bi se mogao primeniti na ostatak Evrope, kaže Michael Cole.

Ekološki razlozi

Deo mladih izbegava automobile zbog ekoloških razloga, što bi mogla biti prednost za električna vozila, čiji proizvođači ulažu mnogo u ovu tehnologiju.

Ostali proizvođači ulažu mnogo u tehnologiju integrisanu u vozila.

Veliki ekrani osetljivi na dodir i konekcija na internet brzo postaju standardna oprema. Ali, proizvođači igraju na još jednu, sigurniju kartu.

Pre ili kasnije, mladi će ostareti i zasnovati porodice. Tada će verovatno biti primorani sesti za volan.

Izvor: Economy.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Kia



čitanja : 665



Komentari

@Orlo
ova Kia Soul se trenutno ne nudi kod nas ali recimo u HR bazni dizel kosta preko 20 hiljada eura!
Eto ti konkurenta za 500L Trekking pa uporedjuj... :)

Autor carobnjak 17 Sep 2013, 20:45

Prestanite pravit s*anja od auta pa ćete privuć mlade

Autor Nepoznata Osoba 17 Sep 2013, 22:35

@carobnjak
Trebao bi da uporedjujem 500L sa, kao fol nije subvencijom, od 3.000 eura nizom cenom u SRB i Soul sa cenom u HR?
Imam bolje resenje, uporedjujmo 500L i Soul u HR i Soul je u prednosti od snage, do opremljenosti (da bi 500L imao slicnu opremu mora da ode paket ili dva gore) a cene su onda priblizno iste... i u tom izboru opet bi izabrao Soul, jer je 500L u osnovnom jadan/klot pa nema gde...
P.S. Btw cena Soul-a 1.6 CRDi u HR je 19.700... ;)

Autor Orlo 18 Sep 2013, 11:12

@Orlo
prva recenica - sedi jedan! :)
Naravno da ces uporedjivati cene u istoj drzavi a ne razlicitim, snadji se!

Kao prvo 500L dizel 1.6 se ne nudi u klot paketu, a kao drugo evo uporedicemo full verzije:

500L 1.6 MJ Lounge 155 000 kn
Soul 1.6 crdi Wonder 169 990 kn!

A kao trece, Soul je toliko ruzan da ga ne zelim ni za DZ, ali eto ti si zapeo za Kiju... :)

Autor carobnjak 18 Sep 2013, 11:51