
Francuski Renault je otkrio detalje o promenama koje očekuju njegovu ponudu u bliskoj budućnosti. Poznato je tako da će sledeći novi model koristiti CMF2 platformu, a biće proizveden u saradnji sa Nissanom.
Radi se o novom Espacu koji bi trebalo da se pojavi krajem sledeće godine, a koji je nedavno na frankfurtskom auto showu najavio Initiale Paris koncept.
2015. godine, Renault planira da predstavi novu generaciju Megana koja će biti dostupan u više varijanti od aktuelne verzije.

Iste godine svetlost dana će ugledati i novi Twingo čiji je stajlling već najavio Twin'Run koncept.

Nedugo posle, uslediće lansiranje crossovera baziranog na Meganu koji će koristiti istu CMF2 platformu, a predstavljaće francusku verziju druge generacije Nissan Qashqaija.
Novi Scenic će imati karakteristike fleksibilnog SUV-a, ali zadržaće svoje MPV nasleđe. Jedna od važnijih novopridošlica biće i nova Laguna koja će se znatno izmeniti u odnosu na aktuelnu verziju.
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Renault
Render: Autoexpress.co.uk
"CMF2 platforma"?
Žvaka koliko i "MQB platforma", "Sky active tehnologija" i sl...
Sve žvaka do žvake
Jedva cekam da vidim kako ce uraditi Lagunu, mada kojim smjerom je krenuo novi Clio i MEgan vjerovatno ce i Laguna bit odlicna
Sad je glavni fazon i marketing priča o "platformama", kao da one ranije nisu ni postojale. "Moćni" VW ima "MOB" platformu, dugu, srednju i skraćenu, a evo Reno smislio "CMF2". Ovo ime deluje sofistciraneje od VW a ima i broj :)
Ljudi ne shvataju da je cilj novih "platformi" značajnije pojeftinjenje proizvodnje, mogućnost lakog perbacivanja proizvodnje iz fabrike u fabriku, unifikacija delova, značajno manji troškovi razvoja novih modela, i ko zna šta još.
Pored toga ljudi i ne znaju šta je to "platforma" i šta to ime podrazumeva u širem i užem kontekstu.
Jednostavno, nove platforme dovode proizvodnju automobila u rang tekstilne industrije. Običnim smrtnicima je to predstavljeno kao neki napredak, a njega nema izuzev pojeftinjenja. Znači ekonomska kriza i veliki broj jeftinih modela primorala je i ozbiljne proizvođače na ovakav potez.
Bitni sklopovi i delovi već desetak godina imaju sličan tretman.
I mene zanima Laguna jer je uvek bila problem, za ostale modele se ne bojim...
Aktuelnoj Laguni ne fali ništa. Spoljašnji izgled se nekom može svideti ili ne, stvar je ukusa. Za mene zadnji kraj i stop lampe su jedinstvene i simpatične.
Ono što joj se može zameriti, je što je nemački nastrojena, posebno vešanjem i konceptom.
Postoje razne priče, da nema mesta pozadi i sl. To nije automobil kao Fabija ili 500L i sl, gde se sedi kao u kafanskim stolicama, nego je laguna limuzina sa prednim sedištima za 10, ergonomijom za dalja putovanja, sa nivoom buke kao u trojci premijum a pozadi je sl kao jako skupi auti, kao Volvo S60, Audi A4 i sl.
Auto leži za medalju, ima motorizaciju vrhunsku, cena je pristupačna. Postojeća Laguna je dugo razvijana, po meni je urađena bez nekih propusta, mehanikom je i dalje jako aktuelna, aktelnija od proizvoda VW, da ne kažem Skoda i sl, Low kost oblika. Stoji da ljudi iz nekog razloga ne mogu da shvate i Renault ima limuzinu i da od nje očekuju Fluence ili čak Daciju MCV.
Upravo zbog navedenog, strah me je da Renault ne upropasti koncept svoje jedine limuzine, baš kao što je nekada izbacio Safrana i pokušao sa trikovima da privuče klijentelu(kao Velsatis).
@stranac
nisam mislio da je Laguna los auto, nego da je problem u smislu prodaje. Jednostavno, konkurencija je pojela, posebno nemacka...
Ovaj novi Renoov dizajner je odlican, crta za peticu. zbog toga sam siguran da ce u sledecih nekoliko godina Reno imati dizajnersku dominaciju, sa ukusnim, lepim i sportski-elegantnim dizajnom... E sad, ostaje onaj drugi deo- odnos cena/kvalitet/imidz, koji se tesko osvaja u odnosu na nemacke automobile. Ja licno imam simpatije prema ovome sto Reno trenutno radi... Verujem da ce i Megan i Laguna biti smekerski automobili, pre svega nimalo dosadni, za razliku od nemackih...
carobnjak
Poenta je što limuzene mogu da se prodaju samo nemačke, sve drugo je ispod. Prođe po neka i japanska, Volvo, ali to je sve tanko sa prodajom.
Zaista bi voleo da Renault napravi Lagunu skrojenu baš kao prava limuzina, da bude dimenzijama veća od postojeće, veličinom bar kao Audi A6.
Sadašnja je dimenzijama predviđena za poslovnog čoveka, porodicu a nije kao službeni auto sa vozačem ili flotno vozilo firmi. Možda i tu treba tražiti razloge slabe prodaje.