
Bugarska je krenula sa kampanjom privlačenja automobilskih proizvođača. U Bugarskoj je već aktivna fabrika Great Walla, gde kineski proizvođač proizvodi pick-up Steed koji se izvozi na tržište Velike Britanije i Italije.
Bugarska vlada je trenutno u pregovorima sa Great Wallom koji će, po svoj prilici, proširiti fabriku u Bugarskoj.
Pored Great Walla, u Bugarskoj su aktivni Johnson Control Automotive Electronics, Grammer i Wurth Elektronik. Posebno značajno je to što su svi proizvođači stacionirani praktično u istoj pokrajini, što dramatično olakšava proizvođačima automobila nabavku delova i skraćuje rok isporuke.
U korist bugarskoj automobilskoj industriji ide i činjenica da su članovi Evropske Unije, ali problem je taj što se u državi još prilično sporo donose novi zakoni. Tako je politička klima još nepovoljna, dok nizak standard očigledno odgovara proizvođačima iz automobilske industrije.
Izvor: Proauto.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Great Wall
Nema od ta posla nista, Bugari nisu privlacni za autoindustriju. Svak ce pre napraviti fabriku u Madjarskoj, Rumuniji, ili Srbiji nego u Bugarskoj.
Ovo sto rade s Kinezima su male serije od nekoliko hiljada godisnje koje malo ko kupuje..Slicno ce biti i ako kinezi udu u posao sa nama.
A sta bi sa onom bugarskom fabrikom sto pravi aute na bazi stare Toyote Yaris, sto ga nema u Srbiji?
Bio bi to pravi hit...
I meni nije jasno zašto ovaj STEED nije na neki način stigao do nas, verovatno smo jako daleko pa se ne isplati... Možda je loš ili nije ali kad bi se napravila testiranja ovde i kupila neka količina da uđe u eksploataciju onda bismo znali, ovako na prvi pogled auto izgleda korektno, a ako ga izvoze u enhlesku i italiju valjda nije ni tako nekvalitetno.
A sta ce nam jos jedna kineska marka u Srbiji? Do sada je bilo tri (Geely, Chery i Shuanguan) i ni jedan nije uspeo da se odrzi jer njih niko nece da kupuje... svima se svidjaju i misle da su dobri a zapravo niko se ni ne pomislja da ih kupi...
Koliko znam, to je zajednicka firma Great Wala i Liteks motora iz Bugarske.. U fabriku je ulozeno svega 50ak mil €. i nemaju modernu opremu, nego sve rade rucno. Sumnjam da izvoze u Italiju i Englesku.Treba ih blokirati ako nama ovo pokusaju da uvale, a pokusace.
@Orlo
sa takvim cenama koje su imali si u pravu ali kad bi pale na realne jos kako bi se kupovali...
Pa to je Toyota prethodne generacije!
@carobnjak
Toyota prethodne generacije, ma nemoj gde to pise? To samo lici na Yaris-a, a zapravo blage veze nema sa njim...
http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Wall_Voleex_C10
;)
A sto se tice cene, diskutabilno je jer su marze za uvoz vozila van EU znatno vece, a tu su i transportni troskovi i naravno uvoznici koji su zeljni brze zarade...
@Orlo
Bugarska je u EU, o cemu ti pricas?
Inace u pravu si, nema nikakve veze sa Yarisom, "samo" je njegova kopija... :)))
@carobnjak
Govorio sam o onima koji se sklapaju u Kini, za ove bi bila druga prica po pitanju carina, ali opet ne verujem da bi se prodavali nesto bolje...