
Pad prodaje Opela i PSA rezultirao je najavom novog strateškog savezništva. Prema pisanju Frankfurter Allgemeine Zeitunga koncerni iz Rϋsselsheima i Pariza planiraju da ujedine proizvodne i razvojne kapacitete.
Aktuelna Opel Meriva druge generacije (B), sa zadnjim 'samoubilačkim' vratima, koja se otvaraju u kontra smeru smatra se promašajem. Zbog toga će razvoj sledeće generacije preuzeti PSA, a proizvodnju za oba koncerna Opel. Dakle...
Opel Meriva C (treće generacije) će biti tehnološki blizanac Citroena C3 Picasso druge generacije. Oba modela ćr se, od kraja 2016., odnosno početka 2017., proizvoditi u Opelovom pogonu u španskoj Saragosi. Aktuelni Citroen C3 Picasso se inače proizvodi u Slovačkoj.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Opel
Ova vest je puna neistina i odvala od pocetka do kraja.
Kao prvo Meriva je najprodavanija u segmentu malih MPV-a od pojave na trzistu, i prvi sledeci C3 Picasso, se proda u 25.000 komada manje...
Sledeca stvar je ta sto su u sporazumom potpisali da Opel razvija MPV u B-segmentu za obe grupacije, a ne PSA i od tada nista nije menjano tako da... a ko nije seo u Merivu nema pojma koliko je to dobar princip otvaranja vrata - lakse i jednostavnije se pristupa zadnjoj klupi, i izlazi sa iste, nego kod klasicnog otvaranja vrata...
@Orlo
Jeste odlicno resenje otvaranja zadnjih vrata, mada je meriva kompletno dobro napravljen automobil, jedan od najboljih u klasi svakako.
@Orlo
bila je najprodavanija, dok se nije pojavio nas 500L, najbolji-a-najjeftiniji autobus na svetu! :)
P.S. tek sad sam procitao ceo tekst!
Promasaj nego sta, a istina boli...
@carobnjak
@Fungicid
A gde je to 500L najprodavaniji? U Srbiji i Italiji... :)))))
Mani te vi one brojke koliko je napravljeno, dajte da vidimo koliko je prodato...
@Orlo
ne, ne, podaci se odnose na celu Evropu ali nisam siguran da li od jula ili avgusta! Znaci ne na duzi peroid nego na mesecnom nivou od nedavno. Ako pronadjem izvor, postavicu, ne brini... :)
@carobnjak
Tu sam ja ne brini se, cekacu i nedelju dana ako treba... i da mani ti mesecne nivoe, nego lepo za godinu dana prodaje jer to se racuna (ovo na mesecnom nivou je za PR saopstenja da imaju ljudi/fanovi o cemu da pricaju i da se hvale - nadju najbolju brojku pa se za nju uhvate), i to za celu Evropu a ne kao sto se moze naci na njihovom sajtu - izdvojili 15 trzista u Evropi (a drzava ima 3 puta vise) na kojima u zbiru imaju najvise od ostale konkurencije... ;)
Evo dok cekamo brojke za 500L, rezultati prodaje od prosle godine:
Opel Meriva 78,666
Citroen C3 Picasso 53,369
Kia Venga 31,412
Hyundai ix20 44,853
Ford B-max 16,130
Fiat 500L 9,174
@Orlo
tako je ali promasio si poentu a to je da prodaja Merive PADA a za 500L RASTE! :)
Niko nije pominjao godisnju prodaju, a to sto si naveo za 2012-u je odavno poznato, bolje reci zastarelo...
P.S. mislim da ces morati cekati malo duze, tj. dok ne prodje kalendarska godina...
Moci ces? :)
@carobnjak
Aha znaci to je poenta... znaci sada nije bitno vise ko je najprodavaniji vec kome pada prodaja a kome raste... interesantno.
Osim toga normalno je da nekom modelu raste prodaja na pocetku proizvodnje ili da nekom na polovini ciklusa opada... ali kako god okrenes rezultati se sabiraju na kraju godine. ;) :P
@Orlo
izvini a da li si ti uopste procitao o cemu se radi u gornjem tekstu???
Po tebi su to dezinformacije jer ne idu tebi u prilog, aha, vec vidjeno...
Da se kladimo da ce lista za 2013-u biti sasvim drugacija od prethodne?
@Orlo
Evo ti ga!
"The 500L was Europe’s best-selling B-MPV during May 2013 thanks to the good results in Italy. It was the second best result after March 2013. Estimated data for Germany, Sweden, and Austria. Source: see at the bottom of this post
http://fiatgroupworld.com/2013/06/23/may13-the-500l-shines-in-italy-not-in-europe/
The Fiat 500L keeps leading the B-MPV segment after one year of its official launch. In August, a month strongly affected by vacations, the Fiat was narrowly ahead of the Ford B-Max, as Italy was once again the main source of its success. Considering estimated data coming from Sweden and Germany, the 500L was 76 units ahead of the B-Max. After beating the Fiat in April, this could be the smallest gap between them so far this year. Historically, Italy is one of the European markets with the biggest fall on demand during August, so it is clear that even if it was the third best-selling car in the country, the 500L overall sales suffered the consequences of the worst Italian August of the last 51 years.
http://fiatgroupworld.com/2013/09/21/sept13-500l-is-narrowly-ahead-of-the-b-max/
Eto, sreca pa si strpljiv! :)))
Da mi je znati kakve ces sad izgovore naci...
P.S. a za prvih 6 meseci vodi Ford B max, a tvoja Meriva polako leti...
http://www.balkaneu.com/romania-ford-b-max-selling-compact-mpv-europe/
@carobnjak
Cekaj, polako, ne trci pred rudu. Da bi nesto bilo promasaj, onda moraju rezultati prodaje da podbace, sto jelte nije slucaj, drugo u ugovoru o saradnji izmedju GM i PSA stoji jasno ko sta razvija a ovde je to napisano potpuno drugacije tako da ne vidim sta sam ja tu slagao ili sto ne moze da se proveri. Molim lepo...
P.S. Da si procitao moj komentar lepo ne bi opet morao da pisem... ;)
@carobnjak
Primetio sam da uopste, ali uopste ne citas, zato ti preporucujem da malo detaljnije procitas sta pise u 14:55... ako malo bolje procitas shvatices da sam ti odogovorio na nesto sto jos nisi ni napisao... :P
@Orlo
tako da prodaja u avgustu u Evropi ide ovako:
1.500L 3105 komada
2.B max 3029
3.Meriva 2400
4.C3 Picasso 2373
5.ix20 1899
6.Venga 1222
Jel sam objektivan?
@Orlo
citam ja, samo si ti previse spor!
Samo procitaj brojke koje sam naveo pa ce ti biti jasnija situacija, kao i za gornji tekst...
@carobnjak
Evo jednog trik pitanja, ali nemoj da se zbunis: da li prodajne rezultate u Evropi cine rezultati iz 15 zemalja (koje si ti btw dao), ili iz svih zemalja Evrope... dobro pazi sta ces da odogovoris... :)
Cisto me interesuje...
@Orlo
nisam upucen koje zemlje se racunaju, da li EU ili cela Evropa ili 15 najrazvijenijih, totalno nebitno!
Sigurno se racunaju sva veca trzista, pa je i uzorak reprezentativniji...
A sto ti ne napises ako znas?
Nemam nista protiv da uporedis prodaju u drzavama po sopstvenom izboru... :)
@Orlo
mislim da treba ponovo da procitas svoj prvi komentar da bi shvatio kakve neistine si izneo!
Tacnije to jeste tako ali za 2012-u, a sada je 2013-a, sto ce reci malo si promasio godinu! :)))
Posto si rekao da ne treba obracati paznju na mesecne izvestaje (pazi logiku???), kako bi ti dosao do godisnje prodaje, zivo me zanima?
@carobnjak
Ako nisi upucen pa ti procitaj koje su to zemlje, na kraju godine se zbiraju rezultati sa svih trzista (na onom sajtu bestsellingcars.com) Evrope i onda imas, jelte rezultate prodaje u Evropi...
Po neki put se zapitam da li uopste da ti odgovorim kada uopste ne procitas komentar a postavis mi pitanje na odgovor koji sam ti vec dao, majke mi, napisao sam zasto da se ne hvatate za mesecne rezultate jer su to fore PR sluzbi (na koje se ti btw ne oslanjas) koje uzmu par najboljih meseci i to razglase na sva zvona kako su najbolji... eto zato.
A opet cu da se vratim na prodaju - pa ako malo mozes da razmislis da bi nesto bilo trzisni promasaj onda od samog pocetka prodaje mora da bude losa prodaja (sto kod Merive nije slucaj ako se pogledaju rezultati unazad) a ne kada dodju dva nova konkurenta na trziste koja otimaju trzisni kolac...
@Orlo
ni ti mene uopste ne pratis!
Sta sam napisao pod 15:14, 15:29, 16:13?
P.S. ja sam ti lepo rekao da ti navedes neke druge izvore kojima ti verujes (blago njima!) al od toga nema vajde.
Do tada, drzimo se onoga sto je navedeno! :)
P.S. kad hoces nekom da kontriras onda tvoj argument mora biti jaci a ne da ga ni nemas! :)))
@carobnjak
Cekaj, ako sam dobro razumeo validni su polovicni podaci koje si ti izneo, koje su objavili ljudi iz PR sluzbe... te iste PR sluzbe kojima ti ne verujes ni rec jer im je posao da ulepsavaju stvari...
Ok, u pravu si sve, 500L je najprodavaniji prema tome... :)
P.S. I pored toga sacekao bih kraj godina i ukupan zbir, ali evo ako ti nesto znaci u zivotu ovo je za sada validno... ;)
P.S. kako to mislis polovicni?
Pa koje su to zemlje izostavljene a da tebi toliko znace za Merivu???
@carobnjak
Vrlo si ljubazan... i kulturan.... :)
Vidim pise u PR izvestaju Fiat-a (tamo gde su one fenomenalne brojke o prodaji) da nemaju podatke iz V. Britanije... da su rekli iz Azerbejdzana, Moldavije ili Srbije pa bi ih razumeo ovako mi je sve to veoma simpaticno... mozda cekaju da pribeleze to na papir, ili idu od prodavca do prodavca pa beleze u notesima pa dok prebace u el. formu i posalju ovima iz PR sluzbe... ne znam ta V.B. je veoma zaostala zemlja po tom i slicnim pitanjima... :)))))
I da mislim da zemalja u Evropi ima mnogo vise od 15... samo u EU je 28... ;)
znaci ako sam ja dobro shvatio i od jedne strane (carobnjak) i od druge strane (orlo), na kraju gazda u klasi nije ni fiat ni opel nego ford? :)))