
Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) je danas objavila izveštaj o najnovijoj seriji crash testova bezbednosti.
U ovoj seriji je učestvovalo 11 automobila, i to BMW i3, Ford EcoSport, Ford Tourneo Connect, Infiniti Q50, Maserati Ghibli, nova Mazda3, Mercedes Citan, Mitsubishi Outlander PHEV, novi Nissan Note, novi Peugeot 308 i Volkswagen T5.


Šest automobila je dobilo maksimalnih pet zvezdica za bezbednost (Ford Tourneo Connect, Infiniti Q50, Maserati Ghibli, nova Mazda3, Mitsubishi Outlander PHEV i novi Peugeot 308), pet automobila je ocenjeno sa četiri zvezdice (BMW i3, Ford EcoSport, Mercedes Citan, novi Nissan Note i VW T5), a više detalja možete saznati na sajtu Euroncap.com
Ivan Mitić – Autoblog.rs
U nastavku pogledajte i video priloge:
BMW i3
Maserati Ghibli
Mercedes Citan
Ford EcoSport
Ford Tourneo Connect
Infiniti Q50
Mazda3
Mitsubishi Outlander PHEV
Nissan Note
Peugeot 308
Volkswagen T5
Od svih automobila na ovim snimcima kod i3 se javljaju najmanje defeormacije putnicke kabine. Uporedite samo bocne sudare kod 13, Mazde3, ne daj boze Citana:) A ocigledno da je ovaj oblik karoserije poguban za pesake, i u standardnoj opremi ima manje sistema za asistenciju pri voznji. Sto se tice zastite odraslih putnika u vozilu, po meni ovde je i3 medju najboljima.
@dexy, bmw
Outlander (auto godine) 5 zvezdica hahaha.
BMW? Mercedes? Ja ocde ne vidim ni jednog :)
Te vase boranije mozete da hvalite koliko volite, ovde su se dovoljno pokazali :))
Maserati (ponovo) pokazao ko je gazda :)
Zanimljivo da Citan ima više "safety assist" od i3.
Dostavno vozilo vs ultra mega giga iz budućnosti vozilo. :)
Koje je još pritom od karbona a nije dobilo 5 zvezdica. :)
A evo mali auto by Mercedes :
https://www.youtube.com/watch?v=92YgMRqeu8U
Bogami mi ovaj "plastelin" kako toma reče, mnogo fascinantnije i ubedljivije deluje spram dosta većeg karbonskog i3. Koji ima više "mesa" za absorpciju udara, od karbona je, pa opet 4 zvezdice. :)
zanimljivo je to sto je BMW svima trn u oku,ali kad si najbolji to breme mora da se nosi.
bs8 13:39
Dovoljno je što ima više bezdebnosnih sitema od i3. :)
Dostavno vozilo protiv ultra mega giga lifestyle vozila. :D
dzaba mu sistemi kad ima 3 zvezdice:)))
samo pratite i3 kako osvaja svet i grickajte noktice.imam osecaj da nema BMWa nekima bi ovde svanulo,ali stvarnost je drugacija:)))
bs8
Koji si ti test gledao ?
Ili ne vidiš dobro pa misliš da je 4-ka trojka. :)))
http://euroncap.synapticdigital.com/Latest%20Release/middle-of-the-road-mercedes-satisfied-with-3-star-citan/s/5ed646ac-fab8-4365-9821-b22e54dd69d4
Ja NCAP-u ništa ne vjerujem,a i vi se svađate i uvjeravate iako nećete ništa postić...
Pogledajte ovaj test koji EuroNcap ne radi.
https://www.youtube.com/watch?v=39Lw_ufriBo
Top Safety Pick
4 zvezdice nije malo, ali 3 vec jeste, a i jasno se vidi da je putnicki prostor kod i3 ocuvan dobro, ali eto ta sedista nisu se dobro pokazala...
Ne znam cime "lepe" vrata ali onaj "pleh" se odvojio pri bocnom sudaru... a i masa je visa od one iz PR saopstenja - 1250 kg sa testa sa osvnovnim modelom naspram 1195 kg koje su najavljivali.
Proizvodjaci su veliki lazovi po pitanju mase, uvek prikazu kao manju...
@acky91
Da, to je test sa malim preklapanjem, to bi u skorijoj buducnosti trebalo da se ocenjuje i samim tim da se proizvodjaci nateraju da poboljsaju ojacanja na vozilima...
Nemam nameru da ga kupim i realno me „zabole“ kolko ima tih „zvezda“, ali sam ipak (negativno) šokiran rezultatom koji je ostvario BMW i3. Ako se sećam dobro, neko je ovde pisao te kako je od karbona, te zbog toga bezbedan kao formula, a ono ispade da mu zaštita odraslih putnika ne samo da nije na niovu karbona, već da je kako značajno ispod onoga što se očekuje od savremenog vozila. Kako videh one detaljne razultate, nije baš pohvalno bezbedan ni u slučaju udara od pozadi.
Dakle, tuga u Boga ...
hm, kad bi zvezdice spašavale život...
4 zvezdice audi q7 naspram 5 fiat5
Crashtest Audi Q7 vs. Fiat 500
https://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ
Sto se tice putnickog prostora, sta ima da gledate zvezdice. Pogledajte samo snimak bocnog udara i3 i ostalih. I to i3 nema b stub. Karbon je cudo. A citan - to je unazadjeni kangu, i koliko kapiram sada su ga napunili svim i svacim i zamolili pve da ponovo odrade test. Eto odgovora pitu otkud vise opreme (standardno). Mercedes ima dugu istoriju zamazivanja elektronskim sistemima strukturalne brljotine. Dovoljno je kod citana (i ostalih) videti bocni udar i to uporediti sa i3. E sad sto ne stiti dibro pesake....
Ja razumem da ljudi vole BMW ali da sa snimka daju ocenu o stanju odraslih putnika u vozilu i zastiti istih!? Pa valjda su i ovi strucnjaci sto testiraju auta videli te snimke i merenjima x parametara utvrdili da I3 stiti odrasle u vozilu 83 % a Mazda 3 93%( da ne uzimam za primer Gibli ipak je to druga dimenzija ). Znaci sa snima smo utvrdili da je I3 bolji .
Jos da dodam bravo za Ford Turneo i 308 a BMW i ovaj Reno Merc moraju jos malo da se potrude.
Znači BMW i3 ima zaštitu na nivou Dacije Sandero.
Više puta sam pominjao koliki je promašaj BMW napravio sa i3.
Evo još jednog dokaza.
Bagzi
"strucnjaci sto testiraju auta videli te snimke i merenjima x parametara utvrdili da I3 stiti odrasle u vozilu 83 %"
Oni koji su zavrsili 3 razreda osnovne vide da je u pitanju 86. Sto je za auto koji je maltene namenjen samo za voznju po gradu i vise nego dovoljno.
A odgovor bs8 sto je i3 trn u oku Mercedesovcima i Audijevcima je jednostavan - svesni su da tako nesto ne mogu (citaj: ne umeju) da imaju jos barem 5 godina (moja pretpostavka, sef VW-a misli da je taj broj godina i veci:))
A ja Mercedes nigde nisam kritikoavao, vec Reno. Citan je samo Kangu sa losijim crash test rezultatima.
http://www.dodaj.rs/?3S/lA/3PwMvl6A/image1.jpg
http://www.dodaj.rs/?1g/SQ/140Byrq5/image2.jpg
@toma
Izvinjavam se zbog previda. Bmw ima 86% i to je bolje nego Mazdinih 93%. Plus sto se Bmw vozi samo u gradu a Mazda moze i od grada do grada. I pogledao sam snimak jos pet puta i shvatio da one zvezdice i procenat zastite nemaju veze sa vezom . Dovoljno je pogledati snimak i utvrditi da je I3 bolji. Sto se "tri razreda skole " tice... Ne brini ti za moje obrazovanje. Iz tvog posta se vidi koliko si obrazovan i u nedostatku argumenata pokusavas uvredama da dokazes nesto. Evo ja ti zelim da kupis auto ( i3 npr) da malo vozis i mozda se te frustracije izbace. Pozdrav
Jos da dodam da me bas briga za Merc i Audi ( ne vozim ni jedan ni drugi ) i smatram da je ovo Merc- Reno muljanje velika prevara kupaca.
toma
Šta su razlozi ovako lošeg rezultata BMW i3 na kraš testu.
Znaš li da je glavna zamerka Dacije 4 zvezdice?
I šta to Reno "mulja". Ili Mercedes?
@Bagzi
I dobro je sto si se izvinio jer na Zapadu svi zive u centru i tamo i rade a brzine su u gradovima 30 i 50 km/h (a nikako na periferijama u kucama i da do posla prelaze jednim delom preko auto-puteva i motoputeva) tako da i ako dodje do nezgode nece biti problema jer se na ENCAP testiranja vrse na vecim brzinama... ;)
I sa jednim razredom predškolskog obrazovanja se vidi ko bi ovde trebalo da se izvini.
Al, što neko reče: "Pametniji popušta".
Zato budale i vladaju svetom
toma 27 Nov 2013, 13:00
Moze kabina biti netaknuta, al dzaba kad sva sila predje preko putnika.
Grese oni koji misle da je EuroNcap nerealan iz prostog razloga sto iste testove u svojim laboratorijskim uslovima radi vecina proizvodjaca, da imaju zamerke ili da su dosli do drugacijih rezultata, ne bi cutali, dizala bi se prasina itekako. @Mik na linku koji si postavio lepo se vidi da zvezdice spasavaju zivot, jer je audi mnogo tezi automobil,inertniji, a ovakve situacije u stvarnosti su redjeodudaraca u zid, drvo i sl...Kako bi Audi prosao prrilikom tavog udara, a da nepominjem ceoni sudar sa drugim istim takvim Audijem.Na fijat, vozilo od jedne tone, nalece vozilo od dve tone, a na Audi od dve tone, nalece masa od jedne tone i pri tome se guzva a stub.Prilikom udara u betonski stub, vise bih voleo da se nalazim u Fijatu nego u ovom Audiju, sta god vi rekli.U tom kontekstu, obozavam BMW, ali mi je ovaj rezultat za ovakvo avangardno vozilo blam, nema tu opravdanja.U klasi gde je Citan 4 zvezdice su ok. niko inema vise od toga.
@toma
Sta je, mnogi oni koji uopste ne komentarisu i ne gledaju vesti o Audi, Merc i Bmw, javili se i rekli kako je i3 katastrofa?Ma nemooooj :)))
Ja sam za Mazdu 3! Isto trosi ko upaljac, ali ne moras samo po gradu, mozes i do drugog grada da odes! :)) Sa i3 ako podjes, ako prodje slucajno A8 brze pored tebe, cini mi se da ces zavrsiti pored puta :))
I pusti ti to 'savrsenstvo' i domaci iz Bmw-a, neka napravi Bmw konkurenta R8-ici pa cemo da pricamo o i3. :))
Ja jedva cekam da se zapali neki i3. Da se malo i jadnici obraduju:) Za mali gradski auto koji najcesce nece ici brze od 50-60km/h, 86 poena je odlicno. Osim toga, ovo je revolucija, nesto do sada nevidjeno, usavrsavace se vremenom. A i sami testovi su vise prilagodjeni klasicnijoj konstrukciji automobila. Racunate automobile od 4.5 metara sa malim revolucionarnim gradskim automobilom kracim od 4 metara. Dakle ako je ovo nebezbedno, zamislite tek Citan. Ko je taj hazarder koji bi se u njemu vozio:)
Znaci, revolucija je pocela!
toma 27 Nov 2013, 13:00
Moze kabina biti netaknuta, al dzaba kad sva sila predje preko putnika.
Autor hh 27 Nov 2013, 22:27
A zamisli kad sva sila predje preko putnika, a onda ga i neki deformisani deo saceka na "volej"!
Zna se gde su deformabilne zone koje apsorbuju udarce, a to nema veze sa putnickom celijom. Cilj je da putnicka celija ostane netaknuta. Onaj video gde se u udaru sa strane celija ne savije skoro uopste, i to bez b stuba, je spektakularno. Jos malo kad usavrse sve to, bice perfektno. Mozda za 10 godina organizuju test slicnih automobila.....kad konkurencija napravi. Do tada placite nad izvestajima o dupliranju proizvodnih kapaciteta, rasprodatim godinjim proizvodnjama.....pocelo je!
toma
Mora da si već negde iskopao neki da se zapalio pa unapred se ogradjuješ. :)
" Za mali gradski auto koji najcesce nece ici brze od 50-60km/h,"
A Citan kao teretno vozilo je inače predvidjen za velike brzine ??? :)))
Nego dobro je što uzimaš Citan da porediš sa i3, tu su negde. :)
Nemoj B klasu ili Smarta, koji je spektakularniji od i3, a nije od karbona !
Video bi i3 da je 2,5 m dugačak i da nije od karbona.
Verovatno bi od njega ostao samo paradajz. :)
Smart sa 2,5 metra i gotovo nimalo "mesa" za absorpciju udara je dobio najviše moguće ocene na kreš testu.
http://www.nydailynews.com/autos/latest-reviews/safe-smart-fortwo-mini-car-article-1.1307474
I3 koji je 4 metra dužine i od karbona treba uporediti sa Smartom koji je 2,5 metra i nije od karbona, a izašao 98-e.
Onda će se dobiti jasna slika ko je spektakularan. :)
toma
A šta ako na ovoga mališu i3 udari brzi ulični BMW M serije sa jedno 150?? Ući će mu do zadnjih sedišta kad je na testu prošao noge vozača! :)
I što kažeš da je ovo dobro, 4 zvezdice, da ne ide brzo...
Pa ni Dacija ne ide brzo ali nije dobra.
Činjenica je nepobitna.
Daj neki tekst, saopštenje da me demantuje :)
https://www.youtube.com/watch?v=4yFvQppaAdc
Američki testovi su mnogo "tvrdji" od Euroncap.
https://www.youtube.com/watch?v=92YgMRqeu8U
toma 28 Nov 2013, 00:29
Jeste cilj da kabina ostane citava ali je i cilj da se sva sila od udara negdje premosti, tj da ne ide po putnicima.
hh
pa kad se opet pravis tako pametan, pogledaj gde su deformabilne zone od aluminijuma....ispred putnicke celije kao i na svim drugim automobilima. Dakle, i dalje tvrdim da je cilj da putnicka celija ostane netaknuta, odnosno sto manje dformisana.
http://www.autobild.de/bilder/elf-neue-modelle-im-crashtest-november-2013--4471532.html#bild5|ref=http://www.autobild.de/artikel/euro-ncap-crashtest-november-2013-4471200.html
http://www.autobild.de/artikel/mercedes-citan-2.-euro-ncap-crashtest-4471365.html
http://www.autobild.de/bilder/elf-neue-modelle-im-crashtest-november-2013--4471532.html#bild8|ref=http://www.autobild.de/artikel/euro-ncap-crashtest-november-2013-4471200.html
http://www.autobild.de/bilder/elf-neue-modelle-im-crashtest-november-2013--4471532.html#bild10|ref=http://www.autobild.de/artikel/euro-ncap-crashtest-november-2013-4471200.html
http://www.autobild.de/bilder/elf-neue-modelle-im-crashtest-november-2013--4471532.html#bild15|ref=http://www.autobild.de/artikel/euro-ncap-crashtest-november-2013-4471200.html