
Kako prenosi Tanjug, prva tri mesta na izvoznoj listi Srbije u oktobru zauzimale su različite vrste automobila sa ukupnom vrednošću od 176 miliona dolara, dok su delovi i pribor za motorna vozila sa 168 miliona bili prvi uvozni proizvod. To su pokazali podaci Republičkog zavoda za statistiku.
Na izvoznoj listi slede setovi provodnika za avione, vozila i brodove sa 46 miliona dolara, na izvoz kukuruza otpada 31 milion, a izvoz hula hop čarapa iznosio je 29 miliona dolara.
Izvoz delova za rotacione električne mašine bio je 23 miliona dolara, koliko otpada i na automobilske gume, kao i električnu energiju, dok poslednje mesto među prvih 10 pripada izvozu toplo valjanih proizvoda od gvožđa i nelegiranog čelika u koturovima sa 21 milionom dolara.
Na drugom mestu uvozne liste je sirova nafta sa vrednošću od 116 miliona dolara, sledi prirodni gas sa 53 miliona, a na uvoz lekova za maloprodaju potrošeno je 47 miliona dolara.
Gasna ulja smo uvezli za 29 miliona dolara, na uvoz delova za rotacione električne mašine potrošen je 21 milion, a dizel automobile preko 1.500, ali ispod 2.500 kubika uvezli smo za 19 miliona dolara, koliki je bio i uvoz ulja za podmazivanje
Poslednje mesto na uvoznoj listi dele autobusi i mobilni telefoni sa po 18 miliona dolara.
Izvor: Tanjug
Foto: arhiva Autoblog.rs
Lepo kažem da je Fiat trange - frange industrija. Uvezu koliko i izvezu, i habaju nam piteve i železnicu, za koje ne daju ni dinara.
Još što veli B.M. hoće i auto puteve, i ko zna šta još.
Malo li je što radnike plaća Srbija, i sve druge takse. I što je uložila stotine miliona evra u Fiat.
I u znak zahvalnosti Fiat redovno iskazuje gubitak. Svašta :)))))
I vi ste na osnovu ovog teksta zakljucili kako sve autodelove u Srbiji uvozi FAS?
Ma bravo, s kim ja diskutujem.
Znate li koliko je star vozni park u Srbiji i koliko se godisnje uveze polovnjaka i delova za njih? Samo u prva tri meseca uvezeno je preko 100.000 polovnjaka.
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/auto/aktuelno.233.html:427441-Starost-vozila-Svaki-treci-ubica-na-putu
@Gymkhana Motorsport
Prijatelju. Razmisljas o ekonomiji kao mali Perica. Bar polovina delova ide za odrzavanje postojecih automobila u Srbiji. koliko je samo zimskih autoguma uvezeno sad pred zimu. Pa onda lanci za sneg, pa antifriz... Sve se to racuna. Ali mali perica ne gleda dalje od nosa! :)
Ja bih odmah potpisao da dodje jos neka fabrika automobila kod nas, pa makar sve delove uvozili. Fabrika sama po sebi privlaci strucnjake i komponentase da dodju, i podstice industriju i razvoj zemlje..
Sinbad and B.M.
Koliko znam, u Srbiji se proizvode gume a i izvoze.
Delovima se masovno snabdeva po auto otpadima. A ovo ostalo je na minimumu.
I kad se vi razumete u "privredu" ajde odgovorite, kakva je to privreda gde država uloži 200-300 miliona €, a ta firma posluje sa gubirkom. Realan izvoz takve firme je mnogo manji nego izvoz kukuruza.
A gde je pšenica, ulje, šećerna repa...
E da su tih 300 milja bacili na poljoprivredu, pokrenuli stočarstvo, Budimku, Karneks i sl, gde bi bio kraj.
Ovako plaćamo radnike Fiatu, troškove transporta ( a polomiše puteve i ulice i železnicu, gde putnički vozovi puštaju fiće), a oni štancuju gubitak koji Mi mora da plaćamo!!!
Neka oni naprave fabriku o svom trošku, zemlja neka im da carinske olakšice i plac, a ostalo je njihovo.
Bolje da su platili ljude da okopavaju kukuruz, nego radnike u Fiatu.
Ja mislim, da će "neko" posetiti zatvor (kad tad) zbog mutne, nezakonske rabote sa Fiatom.
Bolje da kopamo kukuruz nego da imamo autoindustriju?
Hvala, dovoljno.
B.M.
Pa ti ne razumeš da mi više nismo ni za kukuruz. Još je Karađorđe trgovao svinjama sa Austrougarskom, a evo u 21 veku svinje se uvoze iz Nemačke!!
Ma čoveče ne proizvodimo "mi" Fiat, nego srpski čovek samo okreće šrafciger.
Kažem, fino bi bilo da je fiat sam uložio - krenuo u proizvodnju i pravio profit.
Ovako, "mi" smo pukli velike pare, ugasili jednu "brand name" fabriku koja je imala kupljenu licencu Fiata, i +++ poslujemo sa gubitkom.
B.M. Ne jede se sve što leti.
Rekoh hvala, trguj ti svinjama s Austrougarskom, a pusti normalne ljude da rade u modernim fabrikama i prate razvoj. Autoindustrija je po tehnologiji u vrhu i vuce ostale industrije. To bi trebao svako das zna, a mene mrzi stalno da objasnjavam jedno te isto.
B.M.
Kažem, neću ja da plaćam njihovu modernu "tehnologiju" koja donosdi gubitke, koja je ukinula 100-tine radnih mesta, ugasila radna mesta inžinjera, razvojni biro....
Nije radnicima bitno da rade u "modernim" fabrikama, nego da ima što više radnih mesta, a razvoj ih interesuje samo u pogledu dobijanja novih radnih mesta a ne ko Fijat u gašenju postojećih.
Razumeš li da Zakon i Ustav mora da se poštuje. Ovde su odrađene nezakonite radnje.
Veća zarada od hula - hop čarapa 29 mil€ nego od fiata. Ma šta veće, fiat pravi gubitke.
Više bi zaradile pletilje iz Sirogojna od fiata :)
@Gymkhana Motorsport
Stvarno nemoj da se brukas u neznanju. Jel ti znas sta gubitak po zavrsnom racunu znaci? To nije gubitak u poslovanju. Evo da ti pojasnim. Ako si ove godine ulozio milijardu € u fabriku FAS u KG, a fabrika ove godine zaradila 300 miliona, onda si u knjigovodstvenom gubitku 700 miliona, ali ti je profit 300 miliona €. Jel sad jasnije? U knjigovodstvenom dobitku (po zavrsnom rn), bices tek kad zaradis ulozen novac u fabriku i potpuno otplatis investiciju. Zato je FAS u "gubitku"
@Gymkhana Motorsport
I nemoj mi molim te o Zastavi. Slavim dan kad su je ugasili. Kazes ugasili radna mesta inžinjera, razvojni biro...
Kojih crnih inzinjera, koji bre razvojni biro? Da su bili strucnjaci imali bi kvalitetan proizvod za izvoz, a ne da cela Srbija placa 300 miliona€ godisnje za gubitke zastave.
Sinbad
Na žalost, nisi u pravu, jer ove godine (kalendarske) nekih ulaganja nije ni bilo.
Uloženo - dobieno u 2013 - biće opet gubitak.
Zanimljivo....
Inače, ako pokušavaš da objasniš da će da budu u + kad povrate uložen srpski novac....
E to će da bude tamo u limburgu mesecu, neke 2114 god, to jeste za nekih 100 godina.
Prvi put čujem da šrafciger industrija podstiče razvoj zemlje.
Samo još fali tvrdnja da je Zastava gubila 300, ma 400, neka bude 762 miliona evra godišnje.
@Gymkhana Motorsport
A u kom biznisu mozes ulozeno da vratis u prvoj godini osim kad dilujes drogu?
Reci mi molim te i prosvetli me, pa da odmah krenem da se bogatim.
Prijatelju, ulozeno se u postenom poslu vraca u proseku tek za 10 godina.
Zastava je imala dovoljno vremena da se dokaze i nije uspela. Uz Sartid je bila najveci gubitas. Kamo srece da su je odmah preuzeli Talijani, sad bi imali proizvodnju 500.000 auta godisnje. Hvala Fiatu sto se odlucio da nove modele radi kod nas, nismo to nicim zasluzili.
Sinbad
Ovde se ne gleda vraćanje uloženog. Ako već to gledaš naše pare se neće vratiti ni za 100 godina.
Ovde je jasno rećeno da se posluje sa gubitkom. To prosto znači, svi troškovi i dobitci u jednoj godini nisu u +. A nikako se ne uzima otplata uloženog. Nisi razumeo, jer si prilično indoktriniran Fiatom.
B.M.
Razumem ja da si ti verovatno plaćen da pišeš i podržavaš Fiatove članke po medijima. To je već jasno.
A kad si pomenuo Zastavu --- ona nije imala šanse, nije je dobila, jer je se samo gledao socijalni mir.
E taj mir sa Fiatom je nestao, broj zaposlenih smanjen duplo, otpušteni inžinjeri, kupljeni šrafcigeri da radnici šrafe, a kompanija FAS poslije sa gubitkom + plaćeni joj radnici + takse plaćene + prevoz besplatan +++++ Ojadiše Srbiju, a vi se radujete!
Gym...
po tebi bi slavlje nastalo kad bi se fabrika zatvorila i tih par hiljada ljudi ostalo bez posla, ili imas neko trece/srecnije resenje?
carobnjak
Nemam rešenje. Nisam da se fiat dira. Nisam ni da mi plaćamo radnike Fiatu. I nisam da plaćamo komunalije Fiatu.
I zato sam, da se "preslišaju" oni koji su sklopili ovako nepovoljan ugovor po nas, i šta su "valjali" za njega.
I da se realno proceni poslovanje Fiata, da bi bio u +, i da država počne da ubira korist. Ovako samo pokriva fiktivne dugove FAS-a.
I da traži konkurenta Fiatu.
Nema tih para na koje bih odgovarao na vase gluposti.
Drugo, Zastava je imala podrsku cele Yu i nije uspela. Pametnom dosta.
FAS danas ima vise radnika neko Zastava kad je preuzeo Fiat.
Roboti nisu srafcigeri, niti su radnici slani na obuku u inostranstvo bezveze. Znaci nemas poima sta je industrija.
Najjaca firma koja nesto radi i vredi u Srbiji je FAS..
Gym..
ok, mislio sam da imas...:)
Fijat kao i svaka kapitalisticka jedinka gleda samo svoj interes, proslo je vreme komunizma, socijalizma,, svi za jednog itd.
Krivca treba traziti u drzavi, ne kapiram kako to mnogi ne mogu da shvate???
B.M.
Meni netrebaju roboti koji prave gubitke.
Zastava je trebalo da ostane da pravi Zastavu, naravno da se proda nekome. Fiat, osim kineza je i bio najgora opcija prodaje. Samo je nije fiat kupio, nego srušio - uništio konkurenciju!
A Fiat ako je hteo, eno mu livada po Srbiji pa nek montira robote i to bliže auto putu )kad već traže auto put). I nek im daju džabe tu livadu.
A ne srušio fabriku, rasterao radnike, uzeo Srbiji stotine miliona evra, Srbija plaća radnike i takse a oni posluju sa gubitkom da Srbija slučajno nema evra kosisti!
Svašta!
PS
I zaboga napravio menzu da radnivi jedu o trošku FAS-a, kao se pohvali B.M. Kako su to dobri neki ljudi....
carobnjak
Upravo i pričam da je država - državni službenici kriva a ne Fiat. Te "službenike" treba mako propitati iz kaveza...
A Fiat naterati da plaća, koliko se može zbog tamnog ugovora...
@Gymkhana , izvini nebih vise odgovarao na tvojka pitanja. edukuj se malo, kako je kupljena Zastava, u kakvom stanju, s koliko radnika i dugova. Pa zatim koliko je kostala drzavu do prodaje, koliko je kostao socijalni program, koliko je radnika zaposleno itd.
Ovako mlatis nesto bez ikakvog reda, o rusenju fabrike, putu, menzi, gubicima.. itd.
A mislim i da su ovi koji su protiv FASa, zezaju na forumu.
Ako neko preuzme rusevinu od fabrike, renovira je, postavi nive masine i opremu i pocne da izvozi preko 100.000 auta godisnje, to je za svaku pohvalu. Treba stvarno biti glup pa to napadati.
Frljas se strucnim izrazima koje si procitao u novinama a pojma nemas sta oni znace. Potrosio si u neki posao 1000€ dinara, zaradio 500, jesi li u dobitku? Ako gledas profit, jesi, a ako gledas bilans stanja i bilans uspeha onda nisi, jer si u minusu 500€. Ja nisam nikakav placeni fijatista, nego sam ekonomista, i za razliku od tebe razumem materiju o kojoj ti pokusavas da pricas. Na kraju godine radi se zavrsni racun, koji se objavljuje na sajtu APR-a, pa u februaru 2014, tamo pogledaj da li je posao isplativ ili nije. I ne brukaj se vise u neznanju svega ti. :)