
Kompanija Delta Wing Technologies, poznata po učešću na trkama izdržljivosti sa svojim čudnim, gotovo trouglastim automobilom, kao i Don Panoz, farmaceutski tajkun, jedan od osnivača američke Le Mans serije i vlasnik kompanije „Panoz“ iz koje su izašli brojni trkači automobili, odlučili su da tuže japanski Nissan zbog nedavno predstavljenog projekta BladeGlider, ali i ZEOD RC trkačkog modela, za koje smatraju da direktno potiču od DeltaWing vozila i predstavljaju jednu vrstu intelektualne „krađe“.

Naime, nakon što nije uspeo da ubedi čelne ljude u IndyCar seriji, DeltaWing se odlučio za Le Mans nastup, te u međuvremenu, u celu priču „uvukao“ i Nissana kao snabdevača motora za ovaj kontroverzni projekat. Nedavno je, međutim, Nissan odlučio da se povuče iz svega, da bi samo pre nedelju dana, na Salonu automobila u Tokiju, po prvi put javno predstavio svoja dva koncepta – trkački ZEOD RC, koji umnogome podseća na DeltaWing projekat, kao i putničku verziju pod imenom BladeGlider.

Zbog toga je Delta Wing Technologies, vlasništvo pomenutog Don Panoza, pokrenulo sudsku tužbu zbog navodne krađe intelektualne svojine, ali ne samo protiv Nissana, već i pojedinih ljudi zaposlenih u ovoj japanskoj kompaniji. Pre svega, optuženi su šef motorsport odeljenja, Darren Cox, kao i Ben Bowlby, jedan od glavnih inženjera, koji je u Nissan prešao iz Delta Wing Technologies, a bio je zadužen kao vođa tima na pomenutom DeltaWing projektu.
Preuzeto sa: Superauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Nissan