
U svom najužem smislu, pojam 'sportski automobil' označava vozilo sa dva sedišta, kompaktnim okvirom i uglađenim stilom. Mnogi proizvođači automobila pokušali su naprave klasičan sportski automobil koji će zauzeti mesto pored legendi auto-industrije, ali je istorija pokazala da je lakše reći nego učiniti. Ipak, dok su mnogi pokušavali, pojedini sportski automobili uspeli su da odole vremenu i postanu istinske ikone auto industrije.
Ovo je 10 najboljih sportskih automobila po izboru američkog CNBC-a.
10. Lamborghini Miura
Za Lamborghini Miura se veruje da je prvi egzotičan automobil koji je ikad proizveden. Proizvodio se 1966-1972. godine, imao je ugrađen V12 motor i bio najbrži automobil tog vremena, od čak 274 km/h.

9. Ferrari 250 GTO
Tek 39 komada ovog Ferrarija je proizvedeno, ali se on smatra jednim od 'najprefinjenijih' sportskih automobila ikad napravljenih.

8. Acura / Honda NSX
Kada se pojavila 1990-tih, stručnjaci se slažu da je upravo ovaj model primorao konkurenciju (Ferrari i Porsche) da ozbiljnije prionu na razvoj svojih egzotičnih automobila.

7. Jaguar E-Type
Automobil koji će ostati upamćen kao jedini automobil konkurencije, koga je čuveni Enzo Ferrari pohvalio i rekao da je oduševljen njime.

6. Dodge Viper
Ljubimac uglavnom američkih kupaca sportskih automobila, prvi Dodge Viper se u proizvodnji pojavio 1992.

5. Shelby Cobra
Trkačka legenda koju je osmislio teksaški farmer, Kerol Šelbi, kao kombinaciju britanskog 'tela' automobila i američke V8 snage.

4. Mazda MX-5 Miata
Kada pomislite na sportski automobil, sigurno vam prvi izbor neće biti Miata. Međutim, ovaj automobil ušao je u Ginisovu knjigu rekorda kao 'najprodavaniji dvosed u istoriji'.

3. Mercedes-Benz SL
Mercedes SL je prvi put proizveden 1954. godine i do danas je ostao neverovatan spoj tehnologije, luksuza, performansi i stila.

2. Chevrolet Corvette
Neverovatno zvuči, ali ovaj sportista se proizvodi kontinualno već 60 godina i mogao bi slobodno da se nazove 'Američkim sportskim automobilom'.

1. Porsche 911
Mislim da niste morali mnogo da pogađate - Porsche 911 je najbolji sportski automobil svih vremena, prema autorima CNBC-a. Ovaj model se takođe proizvodi poslednjih 50 godina, sa minimalnim promenama dizajna - ono što je dobro, ne treba menjati.

Izvor: Economy.rs
Foto: Economy.rs / arhiva Autoblog.rs
Fali GTR koji je sigurno jedan od najsavrsenijih sportskih auta ikad, ako ne i najbolji. Jos ako se uzme u obzir cena...
Samo hiperautomobili mogu protiv njega. Za auto od 90 soma, sta reci...
Ubrzanje, staza, zvuk...
Pit
Koliko puta sam rekao 'najbolji, najpozeljniji, najveca ikona' :))
911 san svakog zaljubljenika, fana.
Gtr nije izgleda bas ime kao ovi :))
miata je prodato 750,000, a corvetta duplo vise. i 911 je prodato 820,000. kako je onda miata "najprodavaniji dvosed"? nsx ispred gto?
Duka
Da bi bio najbolji, mora da skine sa trona GTR na ringu. : )
Jedno su neki izbori novinara, drugo cinjenice. : )
911 je svakako jedan od, ali nije najbolji. GTR, McLaren, Ferrari.
Jesi video kako ga MC preskoci do 200. : )
911 je najsvakodnevniji, jer ima jeftinije verzije od 90 soma, ali i GTR za te pare daje max.
Duka
Ne znam jesi zazmurio ili se pravis da ne vidis, ali i SL je na ovoj listi. : )
SL legenda. Moras da priznas Mercedes, iako izbegavas. : )
@ mile antena, u tekstu je trebalo da piše da je Miata / MX-5 "najprodavaniji roadster" koji je po tome ušao i u Ginisovu knjigu rekorda, a takođe prodato ih je već oko milion komada. Recimo, u tekstu na Topspeed.com u maju ove godine o MX-5 je navedeno i ovo: "The Mazda MX-5 was unveiled in 1989.... about 1 million units sold to this point."
Djogo km
Niko te ne spori. Ali nije to jedina legenda u autoindustriji, ima ih jos poprilicno. G klasa. : )
@pit
Nisam zazmurio, extra je ali me nikada nije privlacio nesto posebno... kazem extra je, ali...
Pusti GTR...Ne prica se ovde za zadnje 5-6 godine vec 'najbolji svih vremena' .
@Fordovac
Countach-u su najveci problemi nastali 80-tih... Porse 959 i F40. Da nisu izasli oni onako perfektni...
Nije on sada ikona kao oni, a posle njih je izasao F1, Jaguar itd, itd, a oni su i dalje ostajali ikone...Pogledaj sada cene njima i Countach-u. ( nije mi bitno sto su skupi vec i to igra ulogu kakav je neko nekada bio). Takodje i Carreru Gt vec uvrstavaju u legendu..Pogledaj njene cene sada pa npr tada konkurenta Slr-a.
Ubacio bi GT-R na listu ali se slazem za izbor 911-ce. Najbolji allround sportski auto, ako se sve sabere. Bez sumnje. Meni ipak, to nije dovoljno, posto mi smeta jednolicnost modela kroz generacije. Neko ce to nazvati tradicijom ali meni je to kukavicluk na polju dizajna.
Mozda neki ne znaju, GTR nije od pre 5-6 godina. R35 jeste, koji je zbog nadmoci dobio epitete supercar killer i Godzilla. Ali on je naslednik Skyline-a. Tako da ima i on svoju tradiciju poput 911. Takodje, gledao sam neki prilog gde kazu da je kroz generacije zadavao muke konkurenciji poput R35. : )
Duka
Videh par novih "Rendzera", beli, bronzani i jedan crni. Svidja mi se, posebno bronzani. Mada je mocniji GL spolja. Al trenutno dva naj Suv-a. Uz velikog poglavicu kao najrazumniju kupovinu. GL i Rendzo ako lova ne igra ulogu.
Lista je bez veze - ali skroz.
Mercedes SL, Honda NSX i Mazda mX5 - šta traže ovde ???
Koliko ozbiljnih SS automobila nedostaje! Pa i Nisan GTR, na kraju.
Countach apsolutno ne valja kako masina za voznju, ni kao masina za uzivanje, ne valja nikako, ali u tome i jeste draz. Suvise mocan da biga vozio, i nekako mi je neoprostivo kul i drzak, i zaista se divim kad god ga sretnem na ulici, takvu grdosiju. Mada sam ga uglavnom vidjao po parkinzima, ne verujem da iko to zaista vozi.
Pit
Znam ja koga je nasledio GTR, ali oni pre njega nisu bili ono sto je GTR danas.
Vidjao sam Rendza, suvisno je bilo sta reci.Prethodni GL mi je veca pojava, ovaj novi je dobar ali nazad podseca Bmw...
@uros
Kukavicki...
Sta da urade?
@dusan,
Neki smeo potez u gami. Panamera uopste ne mora da bude onako ruzna. A 911 sada i genracija pre. Zaista mizerne razlike.
@Uros
Pa nema previse odstupanja. To jeste, ali mozda najvise da kada vidis to, da bude jasno da je to Porse.
Panamera mozda nije neki lepotan, ali je mocan auto na ulici, a na tu kartu se i igralo.
911 i ne treba puno da se menja...Kada su hteli da je ukinu krajem '70-tih bukvalno im fanovi nisu dozvolili pa su nastavili. Kasnije su uradili onu 996 verziju, opet je izazvalo lose kritike. Kada bi je radikalno menjali, izgubili bi sve sto su radili decenijama. Uostalom kao sto kazu oni sami 'Ne menja se puno spolja, ali ispod lima ima uvek mnogo boljih promena', sto cene svi zaljubljenici. Ok, ti mislis da bi trebalo nesto vise da se promeni i to je ok, to je tvoje misljenje, ali sigurno bi i u tebi izazvalo 'Paaa daj, je l je ovo 911', kao i svima drugima.
@dusan,
Vise mi prijaju dizajnerska resenja na svakoj novoj generaciji Ferarija, koji je podjednako uspesan kao Porsche.
Volim to iscekivanje kako ce izgledati svaki novi model, sta ce Pininfarina sledece da uradi. Obrati samo paznju na niz: Testarossa/Maranelo/Fiorano/Barcheta. Svaki je dragulj i doneo je nesto drugacije.
911 novi je neosporno lep, ali je kao Golf u svojoj klasi. Necu se okrenuti za Karerom, nece mi se razvuci kez od uva do uva.
@dusan,
P.S. Panamera je po meni neosporno najruznija limuzina na trzistu trenutno. Da je mocna, ne sumnjam.
Duka
Ali ni 911 nije ono sto je danas GTR a ni mnogi drugi. Zadao domaci, supercar killer, Godzilla. : )
Stvarno je tesko napraviti takav auto, pokazalo se, samo Nissan moze.
Inzenjersko cudo.
GL novi je dominator na putu. : )
@Uros
A, vidis ja uopste ne razmisljam da li ce nesto dizajnerski promeniti kada treba da izadje nova 911.
Ja ne mogu da iscekam da vidim perfomanse! Je l mi verujes? :))
Pa izadje Carrera S i evo kao ova poslednja, odusevljava, neverovatan auto sa 400ks, pa se razmisljao 'Covece sta li ce da urade sa Turbo, Turbo S, GT3, Gt2, GT2Rs, Gt3Rs'. Jednostavno jesam neverovatan fan 911-ice, kada sam video sta su uradili sa novim Gt3, odusevio sam se. Neverovatno je kada ti uradis nesto vrhunski i covek misli ne moze bolje, ti uradis jos bolje! Za prethodne generacije GT2Rs, GT2 i GT3Rs i 4.0 govorili kao tesko da ce Porse ovo nadmasiti, Tiff Nedel stavljao ruzu na haubu GT3 RS 4.0 u fazonu 'malena bila si fantasticna', a oni izbace novi GT3 koji je jos ludji i mocniji od prethodnika.Jeste, ubacili su taj PDK menjac i manuelni nema ni u opciji, ali su mu oprostili svi sto ga nema. Kazu da je ovaj novi menjac u GT3 brzi od Ferarijevog, a secam se kada je neko testirao ne znam koji bese Ferrari kaze u pitanju su milisekunde. Zamisli onda... Pa okretanje zadnjih tockova u istom smeru gde skrecu i prednji pri vecim brzinama zbog boljeg ulaska, a okrecu se kontra pri brzinama manjim od 50 km h. Ne znam, jednostavno uvek tako cekam inovacije ISPOD lima. Tako jedva cekam da vidim sta su spremili od GT2 i GT2 RS. Mozda oni nece biti najbrzi, ali ce nuditi najbolju voznju, a to nude samo Porse i Ferrari.
@Pit
Pazi, ne mogu vise da se dobacujemo :))
911 je i danas najuniverzalniji ss automobil. Turbo S je laksi za svakodnevnu upotrebu od GTR, ima bolja ubrzanja, mnogo bolja, a ako ga ja kupim, a ti kupis GTR i ako sam ja bolji vozac pobedicu te na stazi na kojoj izadjemo nedeljom. Ali ti mene opet neces pobediti kada semafor pusti zeleno zbog perfektnog Launch Control-a kod Porsea ! :))) :))))
Rekoh ti, impozantniji mi je prethodni GL zato sto ne lici ni na koga drugog. Jos sam imao i prilike da se vozim u GL420 u fullu koji je kupljen samo sto je predstavljen u Frankfurtu, 158.000e placen, 8 primerak sa trake :)) Covek ide u pecanje na Moravu sa njim, eto cisto koliko love ima...Ali njegovo pa neka radi sta hoce :)) Ali kada vidim one stapove za pecanje u njemu preko sedista, cizme, on ceo blatnjav....Jaooo :))
@dusan, taj mora da je neki "kontraverzni bizmismen" :D
Meni novi GL nije narocito lep ali kao sto rekose mocan je. Land Roveri su mi bili do skora omiljeni, ali sada nazalost postaju sminkerska fancy auta. Kada vidim samo koakvi likovi voze onaj Evoque...
@Gymkhana Motorsport, svaki od kojih si nabrojao ili ima tradiciju (SL) ili je na neki drugi nacin postao to što jeste. Naslov nije super automobili vec sportski, meni je OK
Ok je lista ali mi nikako nije jasno šta tu rade Dodge Viper Mercedes SL pa cak i MX-5 je pomalo zalutao.
Ja bi ovde pre ubacio lotus elan(1968), mclaren f1, ferrari f40, jaguar d type, bmw m3, lotus elise, porsche carrera gt...
vts 09 Dec 2013, 11:04
SL je tu zbog 300SLa, MX5 treba da bude ovdje, mali lagani roadster sa zadnjom vucom. A Viper treba da leti sa ovog spiska.
@dusan Koje inovacije zakretanje zadnjih tockova, pa to ima Honda prelude covece. :D
@englez
Nemacka...Tamo covek zaradio veliku lovu, vratio se i ovde otvorio par firmi koje vrhunski posluju. Nema sta nema covek ;)
@hh
Viper bi stvarno mogao da leti sa spiska, a dodati nesto drugo. Mozda bi mogla i honda da leti sa spiska, ali...
@acky91
Imali su jos neki, ali su ovakvom automobilu prvi put vidjeni ;)
Ovaj auto nije pomenjen nigde a jedini je na svetu koji je napravljen kao model koji je uneo 5 novina u jednom modelu;sportski motor v8 sa drugim odnosom velicine klipnjace u odnosu na sve motore,alu-konstrukciju,dehidral vrata,skrivene kvake u vratima,staklo savijeno ka krovu kao danas panorama krov,auto koji trenutno nije procenjen jer se ne trguje njime i ima ih 18 komada u svetu!