
Kako prenosi Beta, direktor Srpskog Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović izjavio je da se novim Pravilnikom o ispitivanju ispravnosti uvoznih polovnih vozila ne menja suštinski ništa po pitanju bezbednosti i zaštite kupaca.
- Ne vidim svrhu i cilj novih pravila. I dalje se ne proverava da li kilometraža uvezenog vozila odgovara stvarnoj, pa će ponovo moći da se uveze vozilo koje je prešlo 700.000 kilometara i da se vrati kilometraža na 80.000 - rekao je Okanović agenciji Beta.
On je kazao da je želja svakog kupca da kupi robu bez "skrivenih mana", a da se Pravilnikom koji predviđa da svaki polovni automobil kupljen u inostranstvu mora prilikom uvoza da prodje poseban detaljan pregled, ne ispituju te "skrivene mane".
U tom smislu, kako je ocenio Okanović, ne vidim ni doprinos Pravilnika zaštiti potrošača.
On je istakao da sa aspekta bezbednosti ima mnogo bitnijih stvari koje bi trebalo uraditi, ukazujući na stanje saobraćajne signalizacije, kao i analizu saobraćajnih nezgoda što, kako je ocenio, direktno utiče na bezbednost i živote ljudi.
- Imate tri elementa u saobraćaju - čovek, put i vozilo. Tehnička ispravnost vozila najmanje izaziva nesreće. To nije nebitna stvar, ali svako da nije ni goruća - ocenio je Okanović.
Novim Prvilnikom predviđeno je da kontrolisanje polovnih vozila vrši šest ovlašćenih organizacija na 268 ispitnih mesta.
Procedura ispitivanja počinje postupkom carinjenja, tako što će radnici Uprave carina omogućiti uvoznicima da se prilikom smeštaja pod carinski nadzor izvrši kontrola.
Uvoznik, zatim, dovozi vozilo na ispitno mesto uz popunjen zahtev i potrebne dokaze o uplatama, kao i sa originalnom saobraćajnom dozvolom, koja će nakon kontrole biti vraćena.
Ovlašćena organizacija o izvršenom kontrolisanju sačinjava zapisnik, a na osnovu toga Agenciji za bezbednost saobraćaja dostavlja izveštaj o kontroli.
Ako je izveštaj pozitivan, izdaje se Uverenje o ispitivanju vozila koja se uvoze kao upotrebljavana, što se koristi u daljem postupku carinjenja, odnosno registracije vozila.
Izvor: Beta.rs
Foto: Rts.rs
A neki su stvarno poverovali da ce stvarno od sada da se uvoze dobri polovnjaci... :))))))
Okanovic je u pravu kao i uvek. Ako je to stvarno tako kako o n kaze, onda je to skandal.
Okanović nije čovek iz saobraćajne struke. Čovek je potpuni analfabeta, i potparol Prof Vujanića, koji je upropastio kadrove koji se bave saobraćajem.
Ja lepo rekoh! Pravilnik je tu da bi se opljackao narod. Da Agencija za pljackanje ucesnika u saobracaju i malo vise brine o bezbednosti, prvo bi sredili puteve i signalizaciju, a tek onda se brinuli oko uvoza vozila. Ali ne, ovako se brze otimaju pare. To je kao i onaj kontrolni pregled za TNG uredjaje, sto su u saradnji sa MUPom podvalili prosle godine!