
Automobil koji je stekao svetsku slavu i popularnost, i koji će uvek imati posebno mesto u srcu svakog vozača koji ga je barem jednom provozao, uskoro će nestati sa ulica jedne afričke države.
Mercedes W123 se trenutno koristi na ulicama Maroka kao taksi vozilo, ali su im dani odbrojani nakon inicijative vlade te zemlje da ih skloni sa ulica jer isuviše zagađuju okolinu. Još jedan razlog za njihovo uklanjanje jeste i bezbednost učesnika u saobraćaju, a to će biti učinjeno kroz subvencije vlade koje će se realizovati do kraja godine.
Procenjuje se da se na ulicama Maroka trenutno nalazi oko 55.000 primeraka Mercedesa W123 koji se koriste kao taksi vozila. Većina tih modela je iz 70-ih i 80-ih, i kod svih je pogonsko gorivo benzin ili dizel. Taksisti ih vole jer se u njih može smestiti poveći broj osoba a poznato je da ovi automobili mogu da pređu, bukvalno, milione kilometara bez previše ulaganja.
Vlada Maroka je u želji da "podmladi" taksi flotu uvela dodatne carine na uvoz vozila koja su starija od 5 godina. Pored pomenutih razloga bezbednosti i očuvanja životne sredine tu je i činjenica da Marokanci žele da pojačaju prodaju Dacia i Reno automobila koji se proizvode u njihovoj zemlji.
U fabrici u gradu Tanžir proizvodi se model Dokker. Za njegovu kupovinu Vlada je obezbedila subvenciju od 50.000 dirhama što je malo manje od 5.000 evra, kada pri kupovini novog automobila daju i svoj stari Mercedes. Pored toga tu je i subvencija Renoa od 10.000 dirhama (1.000 evra). Izgleda da je došlo vreme da Mercedes W123 ode u zasluženu penziju.
Preuzeto sa: Autoportal.rs
Dragulj autoindustrije! Nikad vise ovako prostih a beskrajno izdrzljivih i kvalitetnih auta.
Komsija (mladji lik) tera 240d bez blama i pardona, uziva covek u njemu, a auto kao casa ocuvan.
Panco
Mislis da ti komsa ne bi TERO novu C klasu ili E klasu. To je tuga kada mladi decko vozi tu krbulju I smeta kamionima koji voze teret od 25t. Toliko se vuce mecka bozana da prosto smeta, ALI da je izdrzljiva kao mazga to jeste.
Lepo bi bilo da komsa provoza ponekad , ali cisto sumnjam da bi mu bila veca uzivancija od np c250cdi
Imam I vozim 200D, ima nesto duse u tom pleku, a nema je u novim modelima. Vozio sam I nove,ali samo mi W123, uvek izmami osmeh na lice kada pustim kvacilo! Auto je predivan! Ko ga nije vozio nema prava na komentar! Ziveo W123!
pa i Dokker ima mercedesov motor, ovaj, mercedes ima dačijin motor, ovaj, renoov...
sad se zbunih...
Nekada luksuzni auto, koji moze da bude i traktor, kamion a u svoje vreme bio udoban kao avion. Kvar moze da se desi samo ako ne odrzavas. Cesto sam imao priliku da vozim 240D i 300D. Ladja. Mercedes nikad vise nece napraviti automobil koji toliko funkcija objedinjuje sa nenormalnom pouzdanoscu. Ovi novi kad krenu-senzor ovaj, senzor onaj, gornje rame, donje rame, lezaj turbine, common rail dizne. U slucaju da stane negde u nedodjiji, ako nema signala za mob sedi i kukaj.
Ja sam se vozio jednom u 123 200D, automatik , ima rucicu menjaca gore kod volana kao za 7g. : )
Jos ima i "sport" mod, koma.
Neverovatno je koliko je taj auto udoban. Preko kaldrme ide, kao da ide po asfaltu. Jedan deo kaldrme je bio katastrofalan, neravna, ploce ogromne, nije ona sitna "pod konac". E tu sam se frapirao kako auto ne oseca ono. Za prvu, da milis, razbija auto, a mi sa oko 40 preko toga, vidis po cemu vozis iz auta, a ono kao da ima magic body control. : ) Tockovi rade, iskrivljen-neravan put sa ispupcenjima i udubljenjima, unutra nista ! Tockovi rade, unutra kao da se vozis po ravnom, recimo zemljanom putu. A ono razbija auto, bilo koji drugi. Ubedjen sam da nova S klasa ne moze onako da bude udobna i da "pegla" onu katastrofu nazvanu put. Mislim da je slican put onome kad testiraju kola, ABC kod Mercedesa, pa ga stave na torturu, isto uzasna kaldrma. Jedino sa MBC eventualno S bi mogao pegla to a da se ne oseca unutra.
Pit 22 Maj 2014, 12:33
Nije to sport mod, to je standard (a jos ima i W - winter).
@Pit 22 Maj 2014, 12:33
Taj mora da je bio za americko trziste ili nesto slicno. Eno, moj drugar u Starim Banovcima ima W123 200D automatic, rucka menjaca je na standardnom mestu. Ako neki put budemo prolazili kroz tvoj kraj, stacemo da vidis. Inace, lik je imao i W116 450SE, gde je bio ubudzen petocilindras dizel iz 300D. Malo je falilo da 2002. kupim taj auto. Odustao sam zbog teskog nalazenja dobrih delova.