home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Toyota je bila pionir implementacije hibridne tehnologije kod automobila, ali najveći proizvođač na svetu je rezervisan i skeptičan po pitanju budućnosti električnih vozila.

Ni nedelju dana kako su Toyota i Tesla Motors završili ugovor o isporuci baterijskih sklopova za 2.500 RAV4 EV-a, Toyotin izvršni direktor u SAD-u, Jim Lentz, na Fortuneovoj konferenciji Brainstorm Green priznao je da japanski gigant ne planira nove investicije u ovu tehnologiju.

Umesto na električne automobile, Toyota će se fokusirati na one pokretane tehnologijom gorivih ćelija.

Kao i sa hibridima, Toyota će prvo krenuti u osvajanje kalifornijskog tržišta gde im je cilj da do 2016 imju 50 stanica za punjenje vodonikom.

Toyota nade polaže i u ostale proizvođače. Tvrde da su sa hibridnom tehnologijom bili usamljeni, ali kada su gorive ćelije u pitanju inicijativu su pokazali mnogi, uključujući BMW, Mercedes i Hondu.

Automobili sa gorivim ćelijama takođe koriste električni motor, ali nisu im potrebne baterije za skladištenje energije, već se ona dobija iz vodonika, dok kao nusprodukt hemijske reakcije nastaje voda.

Izvor: Tportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs / Toyota



čitanja : 1094



Komentari

Moze i kombinacija baterija za 10 milja i normalno generator na vodonik. Vodonik se pravi od hidro i aero centrala i resen ekoloski problem.

Realnost: voodnik se pravi strujom iz termo i nukleranih centrala.

Autor Fordovac 26 Maj 2014, 22:38

Dobro je da su se setili. U elektromobile mnogi ne veruju vec odavno.

Autor vojvoda 27 Maj 2014, 22:20