home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Sporazum o priznanju krivice u saobraćaju, koji stupa na snagu od 20. avgusta, neće važiti za svakoga. Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja izjavio je da ovaj sporazum ne znači da će svako ko je napravio prekršaj u saobraćaju moći da se pozove na njega.

Sporazumi će se sklapati samo sa onima koji, inače, ne čine prekršaje, odnosno onima kojih nema u evidenciji, a ne sa vozačima koji su načinili više prekršaja ili najteže prekršaje kao što je nasilnička vožnja, teško pijanstvo, istakao je Okanović u izjavi Tanjugu.

On je naglasio da ima vozača koji su spremni da plate mnogo veću novčanu kaznu samo da im ne bude oduzeta dozvola jer im od toga, na primer, zavisi posao.

"Tim osobama će sada moći da se izađe u susret", naveo je on.

Reč je o osobama koje u principu poštuju propise, ponašaju se savesno i bezbedno, ali im se nekad "omakne" prekršaj za koji je predviđeno oduzimanje vozačke dozvole, što bi moglo da znači i gubljenje posla.

"Tim osobama će moći da se izađe u susret poveća novčana kazna, ali smanji trajanje oduzimanja dozvole ili čak ni ne primeni ta mera", objasniio je Okanović.

On je podvukao da se to NE ODNOSI na osobe koje su ranije činile teže saobraćajne prekršaje.

"Sa takvim vozačima nema pogodbe. Štaviše, od 1. marta je procedura takva da oni najteži prekršioci voze direktno kod sudije i direktno od sudije se sprovode na izdržavanje kazne zatvora".

Ovaj sporazum, prema rečima Okanovića, trebalo bi da pojednostavi sprovođenje prekršajnih postupaka.

''Mnogi prekršajni postupci se ne okončaju ili se okončaju velikim angažovanjem Prekršajnog suda i saobraćajne policije. Zato se ide na njihovo pojednostavljenje, odnosno da vozači koji nisu skloni ili nisu načinili teži saobraćajni prekršaj budu motivisani da priznaju krivicu i time izbegnu skup i komplikovan sudski proces'', rekao je Okanović.

Tako će, dodaje, biti smanjen broj predmeta koji se završe zastarevanjem, manji broj saobraćajnih policajaca koji idu po sudovima i troše vreme na svedočenje, a rasteretili bi se i Prekršajni sudovi koji bi mogli više da se posvete treškim prekršiocima na koje treba obratiti više pažnje.

Okanović očekuje da će, kako kaže, smernice Uprave saobraćajne policije u toj oblasti biti veoma jasne i da će one biti primenjivane ujednačeno na prostoru cele zemlje.

"Verujem da će praksa biti ujednačena u policiji zbog svega što sama policija dati određene smernice ljudima koji će u ime policije pregovarati za pokretanje sporazuma. Tako da neće postojati potpuna sloboda da će jedna praksa biti u Surdulici, a potpuno drugačija praksa u Somboru", rekao je on.

Okanović je istakao da predmet pregovora neće biti oko visine kaznenih poena.

"Okrivljeni će moći da uđe u proces pregovaranja kada se pokrene sudski postupak sve do okončanja prvostepenog postupka", kaže Okanović i kao primer navodi da okrivljeni može da pristane da plati višu kaznu pod uslovom da mu ne bude oduzeta vozačka dozvola.

Policija i tužilaštvo imaju diskreciono pravo da odluče sa kim neće da pregovaraju o umanjenju kazne, rekao je Okanović.

Izvor: Tanjug.rs / Mondo.rs



čitanja : 1940



Komentari

Ha-ha-ha.

Znam makar 10 ljudi koji su bez dozvole, ili sa isteklim dozvolama, kaznama itd pravili prekrsaje.

I sta nas je sve ovo naucilo? Da drzava nema para i da je potpuno nebitno povecati bezbednost u saobracaju.

Kako to da ja kada vozim na ili ispod ogranicanja stalno stajem na crvana, a ovi ko voze 10 il i20 kmh preko ogranicenja prate zeleni talas?

Zato sto su semafor nastelovani da pospesuju voznju vecom brzinom od dozvoljene.

Itd. itd. Koliko ste puta sreli neki kombi koji ispusta crni dim iza sebe?

Koliko puta je autobus GSP prosao na crveno?

A taksisti? Za njih puna linija, ogranicanja brzine i crvena svetla ne vaze...

Mesta gde gradjani godinama prelaze magistrale a nema ni znaka ni pesackog prelaza...

Manjak odmorista na regionalnim putevima....

Potpuni izostanak toaleta na regionalnim putevima...

Manjak signalizacije na kruznim prelazima...

Zabranjena skretanja desno ili levo na ulicama sa odlicnom preglednoscu i malim prometom?

I o cemu onda dalje da pricamo?

Do skora je svako sa stranim tablicama mogao da se parkira preko pesackog i da ga ne odnese pauk...

Autor Fordovac 26 Jul 2014, 03:44

Ovo je ipak vec malo bolje objasnjenje, a mediji koji se mnogo brinu i koji samostalno organizuju "akcije" za povecanje bezbednosti saobracaja su odmah na naslovnicama pozurile da stave kako je moguce da se bahato ponasate i da prodjete nekaznjeno... oni to rade da "pljunu" na vlast, a ne razmisljaju o posledicama...
Ipak bi mogli da uvedu da kazne koje ne mogu da se uruce prekrsiocu jer se kriju u misju rupu, a znali su da se ponasaju bahato (i u principu takvi i popuju o moralu i ponasanju u saobracaju) da ne zastare, nego da jednostavno covek ne moze da produzi registraciju, zameni l.k. ili dozvolu i slicno... sto da ne, eto jednog dobrog predloga...

Autor Orlo 26 Jul 2014, 11:39

Ja ne znam gde ti zivis, ali u Srbiji koju ja znam, kradu se tablice, vozi se bez dozvole, pogotovo u manjim mestima.

Takodje, i manijaci znaju ko su policajci, i policajci znaju ko su manijaci i to tako traje godinama.

Ima jedna pravedna kazna, a to je zadrzavanje na mestu X borj sati za taj i taj prekrsaj. Lepo parkiraj, daj kljuceve panduru, kad istekne sat vremena mozes dalje.

Autor Fordovac 26 Jul 2014, 18:14