
Kako prenosi Tanjug, ukupan izvoz Srbije u junu, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, iznosio je 1,3 milijarde dolara i veći je za 5,2 odsto u odnsu na isti mesec 2013.
Na listi prvih 10 proizvoda u izvozu, prvo mesto zauzimaju dizel automobili, do 1.500 cm3 (82 miliona dolara); zatim slede dizel automobili preko 1.500, ali ispod 2.500 cm3 (48 miliona), kukuruz (41 milion); setovi provodnika za avione, vozila i brodove, u vrednosti od 34 miliona dolara.
Naredno mesto zauzimaju automobili sa paljenjem svećicom, preko 1.000, ali ispod 1.500 cm3 (31 miliona dolara), delovi za rotacione električne mašine za 25 miliona, automobili sa paljenjem svećicom, do 1.000 cm3 za 22 miliona; spoljne gume za automobile za 20 miliona, lekova za 19 miliona i smrznute maline za 15 miliona dolara.
Junski uvoz je iznosio 1,74 milijarde dolara, što je povećanje od 7,7 odsto, u odnosu na isti mesec prethodne godine.
Čelno mesto na listi prvih 10 proizvoda u uvozu nalaze se delovi i pribor za motorna vozila (148 miliona dolara). Drugi po značaju je prirodni gas (65 miliona), zatim gasna ulja (46 miliona), lekovi 39 miliona dolara.
Na uvoz dizel automobila, preko 1.500, ali ispod 2.500 cm3 potrošeno je 20 miliona dolara, zatim slede delovi za turbine na vodenu paru (18 miliona), ulja za podmazivanje (17 miliona), kutije i gajbe od plastike 16 miliona, hartija i kartoni 13 miliona i žica od rafinisanog bakra 12 miliona dolara).
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / FAS
Uporedite recimo koliko je istih delova za FIAT uvezeno, a sta je uvezeno za taj kukuruz da bi izrastao.
ukupno je delova uvezeno za 148 miliona$, a izvezeno je automobila za 82, 48 i 31 miliona $ ili ukupno 161 milion$ sto znaci da je izvoz automobila vredniji za 13 miliona$. Medjutim u uvoz autodelova ulazi i uvoz rezervnih delova za odrzavanje svih vozila koji su u eksplataciji u Srbiji, a ne samo delovi za nove Fijate. Tako da hejteri sad malo crkavajte od muke...
@ Nemanja BB
Hemija se uvozi... Vecina semena takodje, Komponente za djubrivo su uglavnom iz uvoza. Seljaci su svojom krivicom u minusu jer ne mogu da postignu cenu koju imaju veliki poljoprivredni giganti poput Delta agrara i slicnih... Tako da od kukuruza mrka kapa.
Najbolje da Fiat sve svoje fabrike da prebaci u Srbiju i onda nista nebi morao da uvozi. To je ta glupost. Svaka fabrika delova snabdeva po nekoliko fabrika, i ne isplati se samo zbog FASa da prave fabriku u Srbiji.
Hvala Bogu na ljudima, uglavnom politicki neutralnim i u principu nikada ne pripadaju ni jednoj interesnoj grupi, koji tako dodju i objasne sve... nista bez njih. Da nije njih verovatno nikada niko ne bi znao da bi npr. Yugo gore prosao u kres testu sa malim preklapanjem u odnosu na 500L, ili ne bi znali finansijsku strukturu profita Fiat-a, ili strukturu uvoza tih delova... hvala im jos jednom.