
Jedni ga veličaju, dok bi drugi voleli da nikada nije ni postojao. Iako ga u raznim anketama svrstavaju među najgore automobile svih vremena, "jugo" je osamdesetih bio prisutan i na mnogim inostranim tržištima uključujući i Sjedinjene Države.
Kao potpuno nepoznati model, proizvođača za koga verovatno niko u SAD nije čuo, "jugo" je trebalo da privuče američkog kupca pre svega svojom niskom cenom. I zaista, na listi najjeftinijih modela na američkom tržištu iz 1989, koju je objavio sajt ConsumerGuide, "jugo" je zauzeo prvu poziciju. Pre 25 godina automobil iz Kragujevca prodavao se u Americi za tadašnjih 4.349 dolara, pa je na osnovu najniže cene na tržištu prednjačio u odnosu na najbliže konkurente.
Kompletan članak pročitajte na sajtu B92.net
Ne treba zaboraviti i podatak da je nas proizvodjac u ceni kostanja od 4350 dolara, ucestvovao sa samo 2000 koliko mu je po ugovoru pripadalo.
Obzitom da je proizvodnja Yuga kostala vise od 2000$, razliku u ceni su nadomescavali nasi, jugoslovenski kupci.
Na ovaj nacin proizilazi da je bogati Yugosloven finansirao siromasnog Amerikanca.
Sta reci?
Bruka i sramota.
Sećam se jednog Jugića za Američko tržište, crni, automatik, klima, podizači, koža...
Od Jugiše za domaće tržište, ima samo ime.
Mozda informaciji treba dodati i to da je americki Yugo bio znatno kvalitetnije napravljen od Yuga koji su Jugosloveni placali, paradoksalno zvuci, ali 50 do 70% vise od kauboja, a retki su srecici imali privilegiju da se docepaju primerka koji je "pao" sa kamiona prilikom utovara pa se zbog nekih uocenih mana nije smeo pojaviti pred americkim kupcem.
I tako ostecen, sa falinkom, bio je duplo bolji od onog koji se standardno prodavao socijalistickom radniku.
Izlazio je fabricki list, Zastava gde je pisalo sve u vezi Yuga. Dolazili su i americki novinari i pravili reportazu, i bili su iznenadjeni kako je los put od Batocine do Kragujevca, isti koji do danas nije zavrsen. Pisali su nesto ovako; videli smo u kako se teskim uslovima proizvodi Yugo, u drzavi gde je to vrh tehnologije a alternativa su volovska kola koja smo vidjali usput. Zato Yugo treba ceniti.
Kolega sa posla ima Innocenti Koral, metalik plavi - prva farba, 1991. godiste i to bas lepo ocuvan, nije mu radjena generalka a ima 180k na satu, jedino na rubu zadnjeg desnog tocka ima malo rdje... neuporedivo je bolji u odnosu na bilo koji Yugo iz tog perioda... zalosno je to sto su za za inostrana trzista slali bolja vozila.
Jasno je da je Yugo bio trn u oku velikim igracima, pogotovo sto je bio mnogo jeftiniji u odnosu na najjeftinije, a bio je pristojan i puko prevozno sredstvo od A do B za Amere sa visokim standardnom... iskorisceni su uticajni mediji a posle njih su se culi njihovi papagaji (i ovi domaci) da potvrde tacnost. Tada nam Yugo kao jeftino prevozno sredstvo, navodno, nije valjao a sada nam je Dacia vrh, vrhova... sta ces.
Porediti Yugo i Daciju... Prvo i osnovno bezbednost. Drugo, Daciaj ima odlicna infotainments sitem, bezbedan je automobil, ponasanje u voznji neuporedivo, kvalitet neuporediv, prostranost neuporediva, bezbednost neuporediva?
Slicnost imedju sadasnje Dacie i tadasnjeg Yuga ne postoji. Dacia je savrmeno vozilo, Yugo to nikad nije bio.