
Kako prenosi Beta, fabrika Fijat automobili Srbije (FAS) u Kragujevcu u prvih sedam meseci 2014. izvezla je automobile za 921,6 miliona evra.
FAS je ubedljivo prvi na listi 15 najvećih srpskih izvoznika, koju je objavilo srpsko ministarstvo finansija.
Kako se navodi na sajtu tog ministarstva, sedmomesečni izvoz kragujevačke fabrike automobila je bio veći za 9,8 odsto nego u istom periodu prošle godine.
Na toj listi na drugom mestu je Naftna industrija Srbije (NIS) - 214,5 miliona evra, a na trećem Tigar tajers iz Pirota sa 139,9 milion evra.
Među najvećim izvoznicima su i HIP Petrohemija iz Pančeva sa 109,9 miliona evra, Gorenje Srbija sa 106,3 miliona evra, Železara Smederevo - 91,8 miliona evra i Tetrapak iz Beograda sa izvozom od 90,7 miliona evra.
Slede Hemofarm iz Vršca sa 84,1 miliona evra, Jura korporacija iz Rače sa 71,3 miliona, Tarket iz Bačke Palanke sa 70 miliona, Bol pekidžing sa 68 miliona evra, Sirmijum stil iz Sremske Mitrovice sa 62,3 miliona.
Prema podacima Uprave carina, uspešni izvoznici su i RTB Invest iz Bora sa izvozom od 61,7 miliona, Impol Seval iz Sevojna sa 57,8 miliona i Leoni iz Prokuplja, čiji je izvoz u prvih sedam meseci ove godine bio vredan 52,1 milion evra.
Izvor: Beta
Foto: arhiva Autoblog.rs / FAS
Ej, da li smo mi normalni. Hvalimo se sa nekih 50 miliona evra, hahaha, pa u zemljama ili regijama slicne naseljenosti kao sto je nasa zemlja takvih firmi ima ne jedna, nego 1001.
A ta vrednost Fiatovog izvoza, iako jeste najveci zivoznik i prakticno jedina velika fabrika koja i dalje posluje u Srbiji, je vrlo diskutabilna. Koliko od te vrednosti je uvezeno, koja je zapravo prava vrednost, jer se ovde verovatno poredi cena finalnog proizvoda na trzistu, a tu bi valjal ooduzeti perze, takse, margine prodavaca, transporta, delova koji su uvezeni u Srbiju pre montiranja itd.
Fiat je prosle godine kasnije poceo izvoz u SAD i Kanadu, i otud to povecanje u odnosu na proslu godinu. Sumnjam da ce prodaja mnogo vise rasti. To je to. Nek se dogovore za novi model.
@ Fordovac
Jel znas bolje? Izvoli bato pa se dokaži! Najlakse je iz fotelje pljuvati po drugom. Sta si ti uradio u zivotu sto ti daje za pravo da pljujes po jednom gigantu kakav je Fijat? Šta sve Srbi sebi dozvoljavaju!
Pa nije to jako dobro, ali nije ni lose.Profit je mali, drzava ima malu dobit, ali sa druge strane 10 000 eura po radnom mestu se otplati nakon otprilike godinu i po dana placanja bruto dohodaka radnicima.Nakon toga ova fabrika omogucava da nekoliko hiljada radnika dobija plate koje se dobrim delom potrose na unutrasnjem trzistu, plus porez na zaradu, sto je svakako dobit ove zjednice iako se ne iskazuje kao dobit vec kao troskovi proizvodnje.Tako da i kada posluje i bez dobiti, pa cak i sa malim gubicima, mi imamo dobit, odnosno korist od ove industrije, jer se plate vise ne obezbedjuju od poreskih obveznika, vec od fabrike koja radi, a to je ogromna suma, koja je u stvari prethodnih godina bila cist gubitak.E sad tu postoji kvaka, ako za koju godinu Fijat ne bude zadovoljan poslovanjem, on moze da je zatvori ili premesti, ali nista nije sigurno, pa ni to.
Inace zelezara Sartid je izvozila milijardu $ godisnje a sad ne moze ni 200 mil.$. Nekako u vreme kada je zelezara propala poceo je FAS sa radom, pa se to nije ni osetilo. Mnoge firme su u medjuvremenu propale, znaci bez FASa bili bi u dubokoj recesiji. Fiat nije ovde od prosle godine, zaboravili ste Punta koji se radio od 2009 u Kragujevcu sve do rekonstrukcije fabrike. Sesta godina kako je Fiat ovde. Znaci tih 10.000 eura po radniku su davno vraceni drzavi.