home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Za Zastavinu fabriku automobila, koja ne funkcioniše već četiri i po godine, i čije je proizvodne pogone, ostale objekte, fabrički krug i zaposlene početkom 2010. preuzeo Fijat, dok je najveći deo preostale imovine (ras)prodat zarad namirivanja poverilaca - ozbiljno je, saznaje list Danas, zainteresovana jedna inostrana kompanija.

U poslovodnom vrhu Grupe zastava vozila i fabrike automobila potvrđeno je da je za tu fabriku, odnosno za deo njene imovine zainteresovana „jedna ozbiljna inostrana kompanija, sa kojom se vode razgovori koji imaju nadu“.

Fabrika automobila, naime, koja još uvek u vlasništvu ima deo Kormanskog polja, na ulazu u Kragujevac iz pravca Koridora 10 (na kojem je Fijat hteo da izgradi pogone kooperantskih firmi, što su sprečili ovdašnji seljaci nerazumnim cenama svojih parcela), gde, prema poslednjim informacijama iz Zastave, potencijalni inostrani partner želi da u vidu grinfild investicije izgradi fabriku za proizvodnju motornih vozila.

Na Kormanskom polju će se, inače i uzgred, graditi i zajednička fabrika Zastave kamiona i kineske kompanije JAK motors za proizvodnju teretnih i terenskih vozila, ukoliko država napokon stane iza ovog načelno već dogovorenog i obećavajućeg poslovnog poduhvata kragujevačkih „kamiondžija“.

Izvor: Danas.rs



čitanja : 4009



Komentari

Grupa Zastava vozila je nepostojeca firma i trebalo je ukinuti cim je Fiat kupio zastavu. Bas ce neko ozbiljan ulagati u nju kad nema nista nego prodaje maglu.. A Korman pripada i seljacima i tamo ne moze nista da se gradi, dok ne izplate njima koliko traze. A to ce biti nikad. Za Riplija jeste da ih jos placa drzava.: http://www.zastava-automobili.com/sr/zastava.htm

Autor B.M. 29 Avg 2014, 13:33

Ovo mora da je poteklo sa sabacke Civijade... :)

Autor carobnjak 29 Avg 2014, 15:43

Odmah dovesti Fiatu konkurenciju. Ali odmah!
I naravno ne po štetu državi, kao što je bio slučaj sa Fiatom.
Pazi, kad i dalje se ne sme objaviti ugovor sa Fiatom! A prošle godine Fiat isisao iz srpskog budžeta 48 miliona €!

Autor roker 29 Avg 2014, 17:35

Haha, nema vise takvih budala koji bi dosli u Srbiju na dodjem ti put i obilaznicu. A seljaci iz Kormana nedaju ni geometrima sa policijom da izadju na teren, a kamoli nekoj firmi. Ovo je kraj virtuelne grupe Zastava, kao i Zastava kamiona. Mogu da izmisljaju neke investitore al kasno..

Autor B.M. 29 Avg 2014, 19:50

B.M.
E Fiatu fali još obilaznica. Obilaznica je poenta, na osnovu koje Fiat naplaćuje penale, zbog neispunjenja ugovora. To je caka, to je onih 48 mil € u prošloj godini.
I da, da Fiatu seljaci iz Koroman polja daju džabe zemlju.
E nisu seljaci naivni ko Srbija. Kod njih nema za DŽ.

Pothitno Fiatu konkurenciju, i to na ekstra mesto, nek Fiat propadne ako im ne valja. Nek objave ugovor ako smeju!

Autor roker 29 Avg 2014, 22:21

Prvo neka zavrse autoput a zatim obilaznicu. A Fiat je za Kragujevac uradio dosta, modernizovao fabriku, obucio radnike, doveo kooperante, zaposlio vise nego sto je po ugovoru, napravio park sa jezerom u krugu fabrike, otvorio kantine, sad otvara i vrtic u septembru. Od Talijana dosta. Ako im je drzava i dala nesto zasluzili su.

Autor B.M. 30 Avg 2014, 10:58

B.M.

Šta je uradio Fiat za Kragujevac???
Napravio kantinu u sopstvenoj fabrici!?
Otvara vrtić za svoej zaposlene!?
Zaposlio manje ljudi nego u staroj fabrici!??? A plate subvencioniše država!
Pa ako hoće da pomognu Kraujevcu, eto nek naprave tu obillaznicu....
Drugim rečima rečeno, ništa Fiat za Srbiju nije uradio... U prošloj godini nas je koštao 48 mil evra! Pa ako se uzme u obzir da bi jedna jako skupa menza ili vrtić koštali po 1 milion evra, znači srbija je njima poklonila 48, a oni srbiji 2, i to koje koristi za svoje potrebe.

Autor roker 30 Avg 2014, 16:29

Fiat i komponentasi su zaposlili oko 4000 Kragujevcanina. Malo li je. Sto im je obezbedio kantine i rucak za 35 din, napravio park i vrtic je samo plus.
Drzava jos duguje Fiatu jer kao vlasnik trecine fabrike mora ukupno da plati oko 350 mil eura. Eto nadji koliko je platila do sada i znaces koliko jos treba. Fiat je ulozio pare odjednom, a drzava daje pomalo kao sto i autoput radi pomalo.

Autor B.M. 30 Avg 2014, 17:26

B.M.
Malo je to zaposlenih, malo... Stara fabrika je 3 puta više zapošljavala radnika, a plata bila slična. Stara fabrika je manje koštala državu po godini, sa 3 puta više zaposlenih.
U staroj fabrici su imali takođe topli obrok.
E hvsls zsista Fiatu što je dao zaposlenima taj topli obrok! Baš mu hvala :))

A to što država duguje još 350 mil € Fiatu je totalni kriminal, za koji neko mora da odgovara. Ako je tačana taj podatak, Fiat nas je oljuštio načisto. A uzgred pravi ružnjiji auto od Juga. Savaka čast Fiatu.... Nije čudo da se ugovor krije....

Autor roker 30 Avg 2014, 18:59

Kada je Fiat preuzeo Zastavu zatekao je 1000 radnika u fabrici, plus jos toliko na placenom. Znaci 2000 radnika od kojih je vecina bila preko 40 god. Zastava je kostala drzavu 650 miliona evra od 2000e pa dok je nije preuzeo Fiat. Isto kao i Zalezara, vise im se isplatilo da je zatvore. Bila je cak i blizu zatvaranja, jer niko nije hteo da je kupi, a sa Fiatom pregovaralo se 5 god.
To su cinjenice, ako te bas zanima.

Autor B.M. 30 Avg 2014, 20:06

B.M.
Pa ako se uzme u obir tvoj podatak da je Zastava koštala 650 mil€ od 2000 god, to znači da je to bilo po godini oko 50 mil€.
Evo prošle godine Fiat je koštao Srbiju 48 mil €. Šta se tu promelio ??????
E promenilo se što je Srbija "pukla" čistu milijardu evra, što je vlasnik oko polovine firme, što je firma opet u gubitku, što svojim građanima ne sme da pokaže ugovor, što bar duplo manje radnika živi od Zastave, što grad Kragujevac nema ništa od Fiata, a Zastava ga je izgradila......
I da, kao ti reče, dođemo Italijanima još 350 mil € !!!!

Ali dobro, u Fuiatu radnici plate doručak 35 dindži, mada je nekada u Zastavi bio džabe... Mada je bila vest da su se neki radnici i otrovali u toj savremenoj "kantini" ....

Autor roker 30 Avg 2014, 20:31

FAS kupuje rucak od nase firme, ne mislis valjda da kuva 5 vrsta jela svaki dan za 3000 radnika? Placa 10.000 evra svaki dan za taj rucak, a zaposlio je jos radnika na serviranju i odrzavanju kantina, jer ima ih nekoliko. Mislis da mogu 3000 radnika jesti u istoj kantini na pauzi? Drzava je sve skupa, po mojoj proceni, ulozila negde oko 200 mil.eura.s tim sto je u ulaganje uracunala i imovinu Zastave. A sve je to bilo po malo, i sa zakasnjenjem, postoje podaci.
kamo srece da je Srbija ulozila vise, nebi toliko cekali na pocetak proizvodnje i autoput, obilaznicu i ostalo.

Autor B.M. 30 Avg 2014, 21:41

B.M.
Pazi, pazi, sad se ručak kupuje "od neke naše firme"!!! I to u modernoj kantini!
A nekada se bogami kuvalo i spremalo u Zastavinoj menzi, i to desetak jela...
E isto tako nekada su se u Zastavi proizvodila vozila 100%, a sada se u FAS-u samo šrafe, lepe i farbaju.
I za to je Srbija investirala preko milijarde evra. Investirala, da FAS kupuje obroke od neke NN firme, koja je prošla najjeftinije na tenderu, i da se radnici u savremenoj kantini otruju..... E Srbijo, šta dočeka....

Autor roker 30 Avg 2014, 21:58

Pazi, pazi? Tebe cudi sto fabrika od 3000 radnika nema svoju kuhinju? Nije ti ovo socijalizam. Isto je i sa delovima, nijedna fabrika automobila ne pravi sve delove vec kupuje na trzistu. Kojih milijardu evra kad Srbija nema para ni da zavrsi autoput? Jedino ako se zaduzi kao i za ostale puteve.

Autor B.M. 30 Avg 2014, 22:27

Izgleda da je tesko ljudima da razumeju da to sto se gradi od Batocine do Kragujevca nije auto-put vec moto-put...

Autor Orlo 30 Avg 2014, 22:27

B.M.
Zaista nije jasno, o kakvim ti autoputevima pričaš???
Ko da pravi i za koga??? Pa nije ovo više socijalizam, pa da se prave autoputevi??? Ako nema ekonomske opravdanosti nema autopta?
Je to treba onom Fiatu autoput, koji nema računicu da kuva jela u menzi??? A Srbija ima računicu da pravi autoput po želji Fiata bez ekonomske opravdanosti? Nego, ako treba Fiatu nek izgrade autoput. Zastava je izgradila ceo Kragujevac!
Ja mislim da je najbolje da se "pritisnu" seljaci iz Koroman polja da poklone zemlju Fiatu. I još pride da pokose livadu, da se Fiat ne muči....
B.M. dal je tebi jasno da je Srbija pukla na poslu sa Fiatom?? Znaš li koliko je to koštalo poreske obveznike ove zemlje? Koštalo.... a fiat nema računicu da kuva jela radnicima???

Autor roker 30 Avg 2014, 23:01

Ako nisi znao Kragujevac je veliki grad, i treba mu autoput do Batocine da bi se spojio na koridor 10. Radi se o samo 30ak kilometara, i ne gradi se zbog Fiata vec Kragujevca, jer gradnja je pocala jos pre dolaska Fiata. Srbija je uradila dobar posao s Fiatom jer bi Zastava dosad bila zatvorena a to je najgora opcija. Ostali bi bez autoindustrije.

Autor B.M. 31 Avg 2014, 09:33

To nije ni klasican autoput vec put sa 4 i 3 trake. Evo kako sada izgleda;
https://www.youtube.com/watch?v=slHif6qRxS0&feature=youtu.be

Autor B.M. 31 Avg 2014, 09:59

@B.M.
Jasno se zna sta je auto-put tako da ovo "nije klasican" ne postoji... to sto oni prave ima naziv to je moto-put i ima dve kolovozne trake a svaka kolovozna ima po dve saobracajne trake.
Drugo auto-put se ne gradi jer je to nekom neophodno, vec se sve stavi na papir, utvrdi se da li put Batocina - Kragujevac ima dovoljan PGDS, i onda se gradi, ali tu ima jos jedna fora sto se po tom putu krecu vozila koja se putuju na kracim relacijama izmedju sela/naselja duz puta pa nije ista gustina saobracaja na svakom mestu od ova dva naselja, i moze da zavara da je put preopterecen...
Isto se tako misli za Ibasrsku magistralu, pa je to jedan od glavnih razloga zasto strane firme nisu ni htele da grade a ni da uzmu pod koncesiju deonicu BG - Pozega (popularno Koridor 11 koji zapravo i nema taj naziv jer tako nesto ne postoji) jer ne bi povratili pare nikada, ali mi ipak gradimo, ono sa dva ono po cemu se krecu one metalne stvari sa cetiri ili vise onih sto se okrecu i sto trose onu tecnost sto se toci na pumpama, jer je Ilic magistar Velimir uticajan covek...

Autor Orlo 31 Avg 2014, 14:51

"Grupa Zastava vozila je nepostojeca firma i trebalo je ukinuti cim je Fiat kupio zastavu. Bas ce neko ozbiljan ulagati u nju kad nema nista nego prodaje maglu.. A Korman pripada i seljacima i tamo ne moze nista da se gradi, dok ne izplate njima koliko traze."

Nije nepostojeća, eno ih i na berzi između ostalog. :)

FIAT ih nije preuzeo, već imovinu.

Ako je sudeći po podacima sa sajta republičke agencije za privatizaciju Zastava Automobili u svom vlasništvu imaju ogromno zemljište na Korman Polju, kao i (za rad nepotrebnu) imovinu poput stanova po Kragujevcu, upravnu zgradu, pa čak i prodavnicu. Drugi subjekt iz Grupe Zastava Vozila, preduzeće Zastava Kamioni se nalazi do FAS-a i radi kamione za državu i državna preduzeća, dok treći privredni subjekt Zastava Specijalni Automobili iz Sombora ima u vlasništvu fabriku sa kapacitetom od 10-20 hiljada vozila godišnje.

Narod ovde ne shvata da sama firma Zastava Automobili (ne računajući druge firme u toj grupi) koja ne radi vredi kao da radi. Naime, firma Zastava Automobili ima težinu svoga imena (jačinu brenda) iza kojeg stoji već dokazan potencijal tako da kada nemaju proizvodnju, čak i kada nebi imali imovinu, investitori prepoznaju to tako da postoji mogućnost za otvaranje još jedne nove fabrike u nekom drugom kraju Kragujevca ili Srbije, sa novim zidinama, novim mašinama i novim ljudima. Dakle novi početak koji bi se investitoru itekako isplatio s obzirom na prepoznatljivost brenda iza kojeg stoji istorija sačinjena od velikih brojki što je kao utabani put. :)

Ovo je ekonomija 21-og veka gde su fabrike i proizvodnja manje bitne od samog brenda koji prodaje robu.

Zastavin maksimum je bio preko 200000 automobila godišnje prodanih automobila u svetu što govori o tome da se u Srbiji može podići još kedna fabrika automobila veličine ove FAS-ove. :)

Osim toga, kada je Volkswagen kupio Škodu, Škoda je, sparam onoga što je danas, bila niko i ništa, dok danas, još malo pa će dostići Volkswagenov nivo kvaliteta. Nije samo kvalitet podignut za nekoliko stepenica više već i sam produkcijski volumen jer danas Škoda proizvodi preko 500000 automobila godišnje.

Onaj ko kupuje takvo nešto zna sam potencijal. :)

Autor Zastava 31 Avg 2014, 16:20

Moze u opkladu da od Zastava automobila i Zastava kamiona nema nista? Prodaju maglu i iluzije jer su videli da ce ih drzava ukinuti. I onda kao nalaze neke velike investitore, Kamioni Kineze a Automobili kriju o kome se radi.. Prica za naivne.

Autor B.M. 31 Avg 2014, 17:04

I sta je pisac Orlo hteo da kaze, da ne treba graditi moto-put od Kragujevca do Batocine? Pre svega put se ne gradi samo zbog putarine vec i zbog razvoja tog grada i regije, jer investitori obicno podizu fabrike blizu puta a ne u nekoj vukojebini. Put je potreban i manjim gradovima i kamo srece da imamo razvijene sve puteve, a ne da neko pita cemu put.

Autor B.M. 31 Avg 2014, 17:07

B.M.
Sudeći po tvojim komentarima, ti si mišljenja da bi se Fiatu trebalo i krvi dati, da bi se trebalo i platiti za rad u tako "luksuzznom" sistemu koji čak i kantinu ima (doista koja ne kuva samo služi tuđe).

Zanima me dal Zastava sistem poseduje licencu za Punto Clasic kja je skupo plaćena Fiatu? Zašto ne proizvode taj automobil u Somboru ili nekom plate proivodnju?
Sve u svemu Fiat nas je zavrnuo za blizu milijardu evra ukupno.

Autor roker 31 Avg 2014, 18:56

@roker
toliko mu je i dugovala Zastava pre rata, taman!
Naravno, s kamatama... :)

Autor carobnjak 31 Avg 2014, 19:49

Put i obilaznica su trebali biti zavrsena po ugovoru i kraj price. Isto se odnosi i na investicije. Posto ne postujemo ugovor nismo ozbiljna drzava i treba kriviti nas a ne Fiat.

Autor B.M. 31 Avg 2014, 20:17

carobnjak
Ne znam koliki je bio dug Zastave prema Fiatu. Ne znam ni kako je nastao, ali taj Fiat je godinama imao lepog ćara od Zastave, baš kao i od ruske Lade.

Ali ni ovaj i ovakav FAS nije rešenje. Zemlja koja je "na kolenima" je "odrana", uništena je upotrebljiva proizvodna linija koja je itekako lako radila Fiata Punto, koja je mogla lako biti profitabilna. Ovako, daćemo milijardu evra, a uništili smo upotrebljivu fabriku.
Proizvodnja 500L je sramotna, automobil koji se nikako ne može nazvati nacionale, automobil za koga je tržište jako ograničeno. Uzgred, auto je smešan i ružan, neudoban... A brzo će doći vreme da se neće moći prodati ni u duplo manje komada.
Da je ostao Clasic, da su ubacili Grande Clasic, Pandu Clasic.... To bi bio prepoznatljiv proizvod, koji bi našao lako tržište i za 200 000 komada po godini, alutomobil koji bi srbe koštao 5000€....

Autor roker 31 Avg 2014, 20:59

Odakle, bre, sad ove cifre?

"Zastava je kostala drzavu 650 miliona evra od 2000e pa dok je nije preuzeo Fiat".

Da nije 640 miliona? 656,5 miliona?

Rekao bih da je bitno (kao i izvor, koji eto pa nedostaje) ...

... ali onda se setih, sve će to Fiat kragujevčanima vratiti, kao i ponos, osmeh i izdržljivost u krevetu.

Inače, Zastava je koštala državu 965 miliona evra. Godišnje. Znači, svake godine, brate. Provereno.

Autor CaMIRO 02 Sep 2014, 19:03

U pravu si Camiro, pogresio sam jer nisam uracunao stetu od NATO bobardovanja koja je procenjena na 939.675.000 DEM direktne i indirektne stete. Imas na zastava-automobili.com/sr/istorijat/istorijat.htm. Znaci Zastava je kostala Srbiju mnogo vise od tih 650 mil eura, koju sam naveo. Za dve godine pred dolazak Fiata Zastava je uspela da proizvede celih 5000 komada Zastave 10 sa vise radnike nego sto ih ima danas. Bila je ubedljivo najveci gubitas u drzavi sto je bila opstapoznata cinjenica u to vreme.

Autor B.M. 02 Sep 2014, 23:50

Pa zar nisi računao od 2000-e god.? Koje je godine bilo bombardovanje?

Inače, ako već želiš da računaš štetu od bombardovanja kao trošak fabrike - što je itekako diskutabilno! - treba da navedeš troškove popravka iste.

Obzirom da si ranije izjavljivao da imaš pogled na fabriku i na sva dešavanja u njoj, čudi me da nisi primetio da sva šteta nikada nije sanirana.

Ponovo pitam, koji je izvor za ovu prvobitnu cifru od 650 miliona evra?

Autor CaMIRO 03 Sep 2014, 02:54

1999e je bio bombardovanje i normalno da sam racunao od 2000e., kada su se stekli kakvi takvi uslovi za obnovu. Nisam naveo da je to trosak fabrike vec drzave, jer razrusena fabrika nije imala para ni za sta kamoli za obnovu. Fiat nije dobio razrusenu fabriku, znaci drzavu je kostala obnova, a tu treba uracunati i poreze koje Zastava nije placala, kao ni komunalije, plate koje su dobijali radnici za sedenje kod kuce, otpremnine za one koji su odlazili, i lako dodjosmo do 650mil eura.. Ta cifra se spomnjala pred privatizaciju i normalno da ne mogu da nadjem izvor od pre toliko godina. Ako racunamo troskove sanacije od bombardovanja ta steta je mnogo veca. A da je nije uzeo Fiat kostala bi nas od 2000e do danas 2 milijade eura. Radi se o 14 god., a na pr. pancevacka staklara godisnje kosta drzavu preko 100 mil. eura. Tako da smo odlicno prosli sto smo je dali Fiatu, mnogo manje nas je kostalo i na kraju bi je zatvorili.

Autor B.M. 03 Sep 2014, 07:55

Dodao bih i da je Fiat dva puta radio renoviranje Zastave, prvi put kad je dosao da bi mogao da se radi Punto, i drugi put kompletno renoviranje od temelja do krova za 500L. Odmah nakon preuzimanja Zastave proizvodnja Punta, nekadasnje Zastava 10, uvecana je nekoliko puta sa manje radnika. Sto se tice 500L, ukoliko se ovako nastavi, za nekoliko godina FAS ce izvesti vise automobila nego bivsa Zastava za 50 god. svoga postojanja.

Autor B.M. 03 Sep 2014, 08:24

Ne znama odakle vam taki bezvezni podaci o Zastavi, podaci koji su izvučeni iz konteksta....
E sad da ja vama nešto objasnim o Zastavi:
-Zastava je firma koja je izgradila Kragujevac, od varošice, načinila veliki grad;
-Zastava je othranila više generacija u Kragujevcu;
-Zastava je načinila univerzitetski centar, klinički centar.... od Kragujevca;
-Zastava je othranila i pomogla da se preživi u Kragujevcu za vreme ratova od 1990 do 2000 godine;
-Zastava je u momentu prodaje - to jeste predaje, imala potpuno ispravnu proizvodnu liniju, na kojoj je se jednako uspešno sklapao Punto Clasic;

Šta je to Fiat uradio Srbiji i Zastavi:
-Koštao ovu namučenu zemlju blizu milijarde evra;
-Svake godine nas košta čisto 50 miliona evra;
-Zapošljava samo 3000 radnika;
-Uništio je ispravne proizvodne linije;
-Ne ulaže ništa u Kragujevac, i Srbiju (B.M. se hvali da su napravili kantinu bez kuhinje i vrtić, koji njima treba);
-Proizvode automobil koji nije po meri srpskog čoveka;
-Otpustili su svo stručno tehničko osoblje, uništili institute i razvoj, proizvodnju pretvorili u šrafljenje, lepljenje i farbanje. Tehnički kadar i razvoj je uglavnom u Turskoj.
-Ugovor o FAS je sačinjen mimo zakona ove zemlje, i dan danas se drži u tajnosti. Ko zna koliko će nas tek Fiat koštati.
Eto to bi bio jedan jednostavan pogled na odnos Zastava - Fiat.

Autor roker 03 Sep 2014, 10:39

roker
sve je tako ali si zaboravio 2 bitne stavke:
Zastava je stala na noge zahvaljujuci upravo Fijatu(odatle i taj famozni dug!) a odrzavana je u zivotu zahvaljujuci subvencijama drzave SFRJ, kasnije SRJ pa SCG i na kraju Srbije...
Tako da ona prakticno nikada i nije bila profitabilna nego je sluzila za odrzavanje socijalnog mira i laznog blagostanja, slika i prilika kopletne drzave, a nista se nije ni danas promenilo, samo njega (Tita) nema!

Sustina je da kao sto i danas nemamo uvid u zacrnjeni ugovor FAS-a tako i onda nisu bili dostupni podaci o poslovanju Zastave tj. ogromnim gubicima i dugovimma tadasnje Zastave, narodnim masama kao ni malobrojnim medijima...

Autor carobnjak 03 Sep 2014, 12:54

Roker, vlasnik Zastave do privatizacije je bila drzava, pa sve to sto si napisao pada u vodu. Zastava sama nikada nije zaradila ni za plate, a kamoli da pomaze nekom. Bila je u obavezi da godisnje zaposljava odredjen broj radnika, iako joj nisu trebali i gubitak se iz godine u godinu povecavao. Jedino je tacno da su mnogi nasli uhljenbljenje u njoj preko raznih veza i to je jedini doprinos gradu. Zastavina izradnja grada, puteva, skola i ostalog su gluposti. Od kojih para?
Ugovor s Fiatom je dobar jer smo tu vrecu bez dna dali drugome i skinuli je s grbace drzave. Hvala Fiatu.

Autor B.M. 03 Sep 2014, 14:06

Imamo sada slicnu situaciju sa zelezarom Smederevo, cak placamo nekom da je uzme samo da je nebi zatvorili i ostali bez nje, i radnika. A Zastavu smo prodali Fiatu, a ne poklonili. Vrsena je procena vrednosti imovine i zemljista i to je uslo u ulog drzave. Mnogo bolji posao nego sto sklapamo za FAP ili Zelezaru.

Autor B.M. 03 Sep 2014, 14:10

Uostalom radio sam u Zastavi i dobro znam kakva je bila, trecina radnika je bila visak, a za plate se zaduzivala kod banaka. Stalno je bila na ivici strajka, jer su plate kasnile, cak i kad se izvozilo za Ameriku. Bolovanja su deljena kapom i sakom, a ako bi neko i dobio otkaz sud bi ga vratio na posao. Zastava je bila najveci gubitas svih vremena, ne samo u Srbiji vec u SFRJ, ali je morala da radi zbog velikog broja radnika koji su zavisili od nje, sto u maticnoj fabrici, sto kooperanata. Godinama nismo mogli nigde u svetu da nadjemo kupca za nju, a dolazili su da je gledaju svi veci proizvodjaci automobila. Da je to bila dobra fabrika, kako tvrdite, bila bi prodata odmah, a ne posle 7 godina trazenja bilo kog kupca i natezanja s Fiatom nekoliko godina.

Autor B.M. 03 Sep 2014, 14:30

B.M.
Zastava nikada nije zaradila svije plate - to je tačno, a zato što su "pojili" ceo Kragujevac. Nije tačno da su se samo primale plate od Zastave. Sve zgrade, ustanove, ceo Kragujevac , druge firme, su nastale i finansirane od zastave. E zato nisu mogli sami da zarade za platu, jer sz "napajali " ceo kraj.

A Fiat? E on takođe nemože da zaradi za plate svega 3000 zaposlenih. A on Fiat ništa ne ulaže u Kragijevac. Nisu napravili ni šupu u Kragujevcu, van svog kruga. Već samo kukaju da im se prvi, te put te obilaznica, treba im "ptičijeg mleka". A UZ SVE TO, SRBIJA IM DADE PROŠLE GODINE 48 MIL € !!!!!
Znači, umesto gradnje grada, kajmak skida kapitalista iz Fiata, kako on hoće.

A pogledajte Daciju. Započeo Renault proizvodnju na postojećim linijama, vremenom se usavršava, proširuje proizvodnja, prave se motori, menjači komplet sklopovi...
A FAS?? Razvali nam puteve tegleći svu robu iz Turske, srbija im plaća radnike i transport, kupili savremeni Robot Komacu i oterali pola radnika. A Srbija im napravila od fabrike hotel A kategorije. I to zemlja koja nema ni za škole, decu....

Autor roker 03 Sep 2014, 14:45

RE: B.M.

Zastava (Automobili) nema nikakve dugove prema FIAT-u još od 2005 godine kada su svi dugovi koji su nastali u minulim vremenima prema FIAT-u od strane Zastave izmireni pošto uslov za kupovinu licence za proizvodnju FIAT-a Punta pod imenom Zastave 10 je bio da se svi dugovi prema tom višedecenijskom Zastavinom partneru izmire. Nakon isplate dugova usledila je i kupovina licence za šta je potrošen dodatni novac. Dolaskom FIAT-a u Kragujevac 2008-me sve to što je plaćeno FIAT-u poklonjeno je istom što je nečuveno. Znači kupiš skupo nešto i daš džaba istim onima od kojoh si to kupio. Only in Serbia. Dobro bi bilo kada bi vlada objavila kompletan ugovor sa FIAT-om da bar znamo pod kojim okolnostima smo ostali bez kompletne svoje domaće auto-industrijem kao i bez kompletne svoje industrije autodelova (pošto nijedan Zastavin dobavljač delova ne radi za FAS, svi su propali ili na samoj ivici propasti. Jedan od primera propale fabrike jeste DMB-ova fabrika motora koja je isporučivala motore za Zastavu, a koja je nakon gašenja Zastave propala.)

FIAT je uništio Srbiju do tenelja i to je razlog zašto ugovor nikada neće biti objavljen. Kada bi narod saznao koliko je radnika otpušteno u Zastavi i ne samo Zastavi već i u svim fabrikama širom Srbije koje su radile delove za Zastavu (osim fabrike akumulatora u Somboru mada i ona je pri izdisaju) mislim da bi mnogi shvatili da je FIAT rak rana srpske ekonomije i jedan od razloga (ako ne i pojedinačno glavni) zašto je novca u državnoj kasi sve manje.

Zastava je mogla da opstane pošto je se prethodno rešila dugova prema stranim poveriocima (rešila se ekonomske omče oko vrata), ali očigledno je nekom bilo u interesu da upropasti Srbiju zarad svoje lične koristi na način da je poklonjena ogromna fabrika koja se prostirala na zemljištu veličine nekoliko kilometara i poklonjeno nekoliko stotina miliona evra što je dodatan razlog zašto pof hitno treba objaviti ugovor sa FIAT-om.

Osim toga, niko ne spominje šta će se desiti 2018-e kada FIAT-u ističe ugovor o statusu povlaštenog medveda kojem je sve dozvoljeno. Šta će se desiti ako FIAT ode nakon što nas izmuze za još koji milijardu. Na 6-oj su godini, a koštali su nas milijardu evra. Kako je krenulo, za 4 godine mogli bi smo očekivati cifru od preko milijarde i po evra.

Od goreg još gore!!!

Autor Zastava 03 Sep 2014, 15:24

Zastava
Potpisujem od slova do slova!
Da bar ostade licenca za Punta, našao bi se pogon za proivodnju, ako ništa Soomborska fabroka...
Znači, Srbija je Fiatu do 2008 sve dugove regulisala, a onda je došao potop zvani FAS.
Srbija je zarad par političara, prošla sa Fiatom, kao naivan sa šibicarima....
Ali eto ima onih koji se dive propasti, ili su plaćeni da se dive propasti....

Autor roker 03 Sep 2014, 16:18

Dok se ne procita ugovor sa Fiatom sve se svodi na nagadjanja. Cinjenica da Srbija nema ni za autoput do Batocine, pa cisto sumnjam da je dala neke vece pare. Dosad za zna da je uplatila par puta po 50.mil. sto je premalo..
Kad je Zastava bila toliko dobra, zasto je neko nije kupio jos 2000e godine nego su proizvodjaci automobila pravili fabrike po Ceskoj, Slovackoj, Rumuniji i Madjarskoj? Zasto nije bilo bolje ponude od Fiatove? Upravo zbog takvih koji su Zatsavu dizali u nebesa, i trazili nerealnu cenu, sto je oteralo sve kupce. Fiat je kasnio s ulaganjem i taj ugovor se mogao raskinuti. Ali drugoga kupca nije bilo.
Fiat je podigao novu Zatavu i hvala mu do neba, do danas bi bila zatvorena sa dugom prema drzavi od preko 2 milijarde eura.. Eto novim kupcima Zelezare i FAPa nude se jos bolji uslovi nego Fiatu, pa nikome ne smeta.

Autor B.M. 03 Sep 2014, 17:05

Kad vec pominjete milijardu eura date Fiatu jel moze neki link? Mogu i ja da napisem da je Fiat ulozio tri milijarde evra, pa da se gadjamo ulaganjima do sutra. Zna se da su ukupna ulaganja u FAS bila 1.25 milijardi eura..Sluzbeni podatak.. Imovina Zastave je usla u ulaganje drzave, i uglavnom je zavrsila na otpadu. Eto koliko je vredela. Drzava je najveci krivac jer se ne pridrzava ugovora, nije zavrsen autoput, obilaznica, modernizovana ifrakstruktura. Zato politicari vise i ne posecuju FAS.

Autor B.M. 03 Sep 2014, 17:21

B.M.
Link, ne treba sabiraj sam! Fiat je izgleda u građevinsko opremanje uložio u kantinu i tu je kraj!
Zastava kao i druge firme nije kupljena ranije i od drugih, zato što su radnici imali prava, a sad nemaju ništa, čak ni dostojanstvo! Kažeš ranije su štrajkovali. E ajde sad nek štrajkuju. Bilo je tajnog oštećivanja gotovih vozila iz protesta i tu je kraj.
Ne mogu da shvatim da si toliko zaveden propagandom!
Tačno je da je mašinska oprema bačena na otpad. Ispravna i tačna oprema. Bačena da se uništi konkurencja Fiatu. Bačene najveće prese u Srbiji, koje su bile ratna rezerva!!!
B.M. zaista ne mogu više "da tupim" s tobom. Do skora si zajedno sa Sinbadom, držao predavanje o velikom uspehu, profitu, prosvetljenja. A kad se zvanično objavi 48 mil € troškova srbije za FAS po godini, promeni priču.
48 mil €, po godini, a šta nas čeka piše u "crnom ugovoru". A da je dobro, evo juče bi ga objavili.....
Zato prekidam svaku priču, a ti se drži onoga što treba da radiš.... Kad bar na dresu nekog zvaničnog državnog tima Srbije bude sponzor FAS ili Fiat javi se. Ma sramota i kriminal....

KRAJ...

Autor roker 03 Sep 2014, 18:05

RE: BM

Kad FIAT objavi kompletan ugovor sve će biti vrlo jasno, no međutim i sada je jasno pošto je jedan dio ugovora poznat široj javnosti, a u tom objavljenom delu pišu mnogi u najmanju ruku šokantni podaci. Ako je to najgore, mogu samo da mislim šta piše u onom delu koji je i nakon 6 godina tajna.

Za Zastavu je Volkswagen bio zainteresovan u dva navrata. Prvi put 1998 godine, ali tadašnji predsednik (Sloba) nije hteo ni da čuje. To je završilo tako što je Volkswagen na kraju "pazario" Škodu koja u doba kada je Zastava imala Floridu dotični su imali Favorit koji je bio krš od auta. U periodu od 2007-me do 2008-me godine, nekoliko velikih svetskih automobilskih kompanija poput Toyote, General Motorsa, Volkswagena (po drugi put), Tate, Forda i Peugeot-Citroena bili su zainteresovani za kupovinu Zastave uprkos činjenici da tada nije bilo bescarinskog trgovinskog režima sa EU i uprkos činjenici da je tadašnja fabrika bila u lošem stanju i okarakterisana kao "dolinom gladi" svi veliki igrači u automobilskoj industriji su bili zainteresovani pogotovo Volkswagen no međutim tadašnji vlastodršci na čelu sa Dinkićem su imali neke svoje favorite zbog kojeg su sve velike investitore razjurili da bi odabrali onog koji nezna ni šta će sa brendovima iz svoje grupacije, a kamoli sa Zastavom. Genije Dinkić iz samo njemu poznatih razloga odabrao je rešenje koje ne da je nepovoljno već i veoma štetno po nacionalne interese države Srbije, kao i po poreske obveznike.

Zainteresovanih investitora je bilo i previše samo što je politika države katastrofalna.
Često se političari hvale novim investicijama no niko od njih ne sme ni da pomene koliko su istih oterali pošto broj onih koji su oterali je mnogo veći od broja investitora koji su uložili pare.

Još jednom (katastrofalna) politika. Što je najgore, ni napednjaci nisu ništa bolji pošto ono što se desilo sa Zastavom u vreme Tadića i Dinkića to će se najverovatnije nažačost desiti i sa FAP-om koji će biti gurnut sa stranu, a njegova imovina će biti prepisana na SISU koji će proizvoditi svoje kamione. Toliko o patriotizmu i jednih i drugih pošto tolike su naši političari srpske patriote da će ugasiti sve što je srpsko.

No ne treba očajavati pošto uprkos tome što Zastava kao proizvođač automobila ne postoji godinama, postoji i dalje za njeno ime i nasleđe i to iz Amerike. Ovo je 21-vijek u kome samo ime (brand name)vredi mnogo više nego trenutno fizičko stanje. :)

Autor Zastava 03 Sep 2014, 19:19

@Zastava
o cemu ti pricas???
Skodu je VW preuzeo jos 1991.!
Kakva 1998.!?!

Autor carobnjak 03 Sep 2014, 19:40

RE: B.M.

Tu su linkovi. :)

Cifra se kreće od nekoliko stotina miliona, preko milijarde do čak 3 milijarde evra!!!

http://www.magazin-tabloid.com/casopis/?id=06&br=174&cl=08

http://www.republika.co.rs/574-575/9.html

http://www.magazin-tabloid.com/casopis/?id=06&br=237&cl=13

http://www.srbijadanas.net/zasto-gradjani-srbije-stotinama-milionima-evra-iz-budzeta-finansiraju-privatnu-firmu-italijanskog-proizvodjaca-automobila/

http://www.srbijadanas.net/katastrofa-fiat-srbija-posluje-sa-stotinama-miliona-evra-gubitka-dok-su-ukupni-dugovi-1-08-milijardi-evra/

http://www.dragas.biz/fijat-bilansi-2012/

http://www.dragas.biz/fas-fiat-2013/

http://www.magazin-tabloid.com/casopis/?id=06&br=313&cl=13

http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.html:463384-Mali-je-Fijat-za-sve-nase-muke

FIAT sparam Zastave nema konkurenciju u trošenju tuđeg novca.

Dve reči - italijanska mafija!!!

Autor Zastava 03 Sep 2014, 20:10

RE: carobnjak

Izvinjavam se, mislio sam na 1991.

Često mi se desi da promašim koje slovo ili broj ili zaboravim jednu reč kada pišem velike tekstove.

Hvala na ispravci. :)

Autor Zastava 03 Sep 2014, 20:29

Haha, veliki proizvodjaci automobila hteli Zastavu al Dinkic nije dao. A u stvari je obrnuto, nasi predstavnici su isli po svetu i molili poznate automobilske kompanije ako bi neka kupila Zastavu.

Prvo su 19.07.2007 Kompanija Dženeral Motors i fabrika automobila Zastava potpisali ugovor koji omogućava da sklapanje automobila "opel astra klasik" u Kragujevcu počne u trećem kvartalu 2008. godine. Prema petogodišnjem ugovoru planirano da se do 2012. dostigne godišnja proizvodnja do 10.000 vozila. Znaci "GM" nije ni planirao izgradnju svoje fabrike u Kragujevcu, već je na postojećim proizvodnim linijama planirao proizvodnju namenjenih balkanskom tržištu. Uvezeno je i 8000 Astri bez carine. Na kraju je Opel odustao i ostao samo Fiat zainteresovan. Po recima Marcionea, Fiat je prvo planirao Rumuniju, al se zbog strajka radnika Dacije u to vreme, u zadnji cas odlucio za Srbiju. Znaci imali smo i srece. Da je i Fiat odustao to bi bio kraj Zastave i nase autoindustrije, jer je ubrzo izbila kriza, i autoindustrija pocela da belezi velike gubitke.

Autor B.M. 03 Sep 2014, 20:47

Cifra se kreće od nekoliko stotina miliona, preko milijarde do čak 3 milijarde evra!!! ?????????
@Zastava, mislio sam konkretne cifre a ne nagadjanja.

Navedi konkretne sume. Na pr.
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?nav_id=401053
http://www.promobile.rs/Fiat-uplatio-1-5-miliona-evra-za-unapredjenje-proizvodnje-u-Kragujevcu-2032-c57-content.htm
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/vesti_dana/story/192477/Dinkić%3A+Fijat+uplatio+još+66+miliona+evra+u+FAS.html

Autor B.M. 03 Sep 2014, 21:13

Ma samo su 'talijani pristali na mucku, inace da je sve bilo regularno i da su Mladjan i kompanija bili posteni prvi ko je ponudio lovu pristali bi da prodaju Zastavu po nama prihvatljivim uslogima... svi su zaboravili da se godinama pise kako se domaci politicari dogovaraju i sami postavljaju uslove da se fabrike stranaca otvaraju kod nas, od haraca koji treba da podele stranci i politicari, do zaposljavanja partijskog kadra... a tako su mnogi stranci samo okrenuli ledja i otisli, ali ovde je car veliki jer Fiat i ovako nema love pa sto da ne kane jos malo od tamo neke zemlje u rasulu...

Autor Orlo 03 Sep 2014, 21:27

RE: B.M.

U onim linkovima koje sam postavio nalaze se i konkretni podaci (plaćanje usluga konsaltinga i slične stvari na šta su bacane pare poreskih obveznika). Osim toga, cifru od 3 milijarde evra nije objavio neki tabloidni portal već ni manje ni više nego Novosti koje su veoma ozbiljne i jako čitane novine i u štampanom izdanju.

Nekoliko investitora je bilo zainteresovano za Zastavu, GM u međuvremenu odustao i Dinkić odabrao baš FIAT. Hmm, a šta je bilo sa ostalima?!

Očigledno je da je Dinkić imao favorita u startu i po svaku cenu. Razlog zašto je FIAT umesto Rumunije odabrao Srbiju jeste ponuda koju FIAT nije mogao da odbije, a to je potpuna ekonomska sloboda koja se nigde u Evropi ne može videti, osim na udaljenim egzotičnim ostrvima gde nema poreza. FIAT u Kragujevcu je offshore preduzeće koje je oslobođeno svih davanja, osim plata radnicima mada ni to nije iz džepa FIAT-a.

Autor Zastava 04 Sep 2014, 16:31

Konkretne podatke nemas vec samo pretpostavke. Eto nemoras milijardu, navedi mi makar 200 miliona kad je uplatila Srbija.
Konretan podatak znaci datum i mesto uplate, kao sto sam ja naveo. Uostalom evo ugovora i po njemu nije dozvoljeno poverljive podatke iznositi u javnost bez dozvole obe strane.
http://www.datafilehost.com/d/a62224a3

Autor B.M. 06 Sep 2014, 10:20

Ne valja link, evo drugi
http://www.filehostfree.com/?d=540AC80E1

Autor B.M. 06 Sep 2014, 10:33