
U prvih sedam meseci ove godine Ford je u Evropi prodao 36.167 primeraka svog monovolumena B-Max. U odnosu na isti period prošle godine, to je pad od 19,5 odsto.
Zbog manje potražnje Ford će u svojoj fabrici u Rumuniji tokom septembra na čak devet dana prekinuti proizvodnju B-Maxa. To nije prvi put da je zaustavljena proizvodna traka u fabici u Krajovi zbog pada potražnje.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Ford
Naravno da je prodaja opala kad se najbolje prodaje nas 500L!
A iskreno, kome teba ovakav cirkus na tockovima?
Na ovoj fotografiji se jasno vidi koliko su ova klizna vrata B max-a stupidna, jer sa ovom dužinom kola, kada su zadnja vrata do kraja otvorena (tj. kada su "u liniiji" sa zadnjim branikom), nedostaje vam bar još 20 cm slobodnog prostora kod C stuba da biste normalno ušli na zadnje sedište (a da ne zakačite ramenom).
Mislim da su se opel sa merivom i ford sa ovim B max-om gadno zeznuli sa zadnjim vratima i da će taj "izlet" skupo da ih košta.
Pri svemu tome, B-max je najtešnji unutra zbog veoma malog Wb-a, koji je čak 15 cm manji od Wb-a merive, što i slep čovek može da "vidi" čim proba da sedne pozadi.
Što se tiče 500 L, samo treba pogledati i komentare navodnih vlasnika ( npr. na testovima na sajtu B92 ) i videti šta je ubedljivo najveći promašaj tog vozila (prednja sedišta). I to promašaj koji teško da razuman čovek može da zanemari. Što je baš šteta.
@moron
slazem se, mada je sve osim sedista bolje ili na nivou konkurenata, racunajuci i tromost osnovnih benzinaca pri polasku...
Nije mi jasno zasto nisu stavili sedista od Grande Punta koja su odlicna?
Ovo je divan auto naspram 500L. O udobnosti tek ne treba raspravljati...
"Preživeo" bih sve "mane" na 500 L ( one "veće" i "manje", one "svidja mi se" i "ne svidja mi se" ), ali mislim da moja kičma izvesno "ne bi preživela" iole dalji put u prednjim sedištima fiata 500 L. Za kakvog je "prosečnog čoveka" ono pravljeno? Od 170 cm? Ili za nekoga "skraćenih butina"? Ili, za nekoga bez njih? Ne razumem ...
roker
ne znam o cemu pricas?
500L je bas udoban, ja sam ga vozio i namerno forsirao po grbacama, cak mislim da mu je to najveci adut pored prostranosti!
Ko zna, mozda su meni dali "Limited edition" :)))
carobnjak
U 500L je sve žrtvovano da bi se prividno dobilo "mesta" više nego što je standardno. Rezultat toga je visoko sedenje, kratak sedalni deo, jako loše držane tela a i samog automobila po krivnama. upravo ono što je moron naveo. Pored toga, sedišta su jako lošeg kvaliteta, i presvlaka koja se istegne odmah a i sama konstrukcija.
Da nije italijanskog tržišta, 500L se ne bi imao kome prodati.
Odgovor tvoj navod da je dobar po "grbicama", je jednostavan. Prvo nisi naučio na nov auto, a svaki nov auto je utegnut, pa i Dacija i Punto. Poenta je što to kratko traje, počne lupanje, uvijanje, čukanje, neudobnost se povećava.... Tako je i sa 500L, baš kao i sa puntom, počne da krca, žvaće već posle 40-50 000km.
roker
haha, a ti si ga vozio i presao 50 hiljada? :)))
Mislio sam na ogibljenje, sedista smo apsolvirali...
roker
kazes da nije italijanskog trzista...
Pa eto ovom Fordu celo nemacko, moze i rumunsko trziste, pa ga opet malo ko hoce!
Jesi li i njega vozio?
carobnjak
Nisam vozio ovoga Forda, ali na prvi pogled je sve jasno.
Ja sam ti pominjao vešanje baš na 500L. Brzo se "rastandrče".
Uopšteno gledano ne razumem ko može da kupi 500L. Stvarno ne razumem....
roker
slazem se, sve je jasno, ne bih ga ni vozio! :)))
Mozda bi bilo najbolje da pitas kupce 500L... :)
@ moron
Ja sam to pominjao, neki su se smejali, otvor za ulazak na zadnje sedište je oko 45cm, a kod 500L-a kad se otvore zadnja vrata, otvor je preko 90cm
carobnjak
Evidentna je stvar, da "svaki cigo svoga konja hvali", pa tako i kupci 500L. Ovde treba dodati, da su kupci 500L obično ljudi koji imaju veoma malo iskustva sa automobilom, srednji stalež (ako takvoga i ima u Srbiji), koji apriori traže nov auto. Slični kupci su svojevremeno kupovali (a i danas) Dacije, pa i Punto Clasic i Z10. Oni obično godišnje prelaze i znatno manje od 10 000km, tako da do 100 000 km, prođe i više od decenije....
Mada se može naći po forumima i el glasilima, mnogo zamerki na 500L i od njihove strane. Ono što ja znam je veliki broj reklamacija na benzinski motor i neke druge sitnice, kao sedišta itd...
Posebni problemi u garanciji:
-Hil holder cesto neispravan;
-Buka u zadnjem delu vozil;
-Lamda sonda neispravna, jako čest kvar;
-Problemi sa paljenjem na hladnioći za Multijet motore;
-itd..
roker
slazem se sa prvom recenicom, zato je trziste najpravedniji sudija! :)
Sto se ostatka komentara tice, nadji mi samo jedan model koji nema nijednu manu...
carobnjak
pametno zboriš, samo je razlika u tome što neki imaju (mnogo) više nedostataka a neki (mnogo) manje :)
500L za 11000 je najbolja ponuda koja se Srpskom trzistu ikad desila. Tu nema mesta diskusiji.
A oko prlaska 5000 hiljada... Evo kako normalan svet razmislja:
Kupujem nov auto, bitno mi je da bude bezbedan i ispravan, da ga vozim od kuce do posla, i ponekad odem sa familiojm na put. Imam dovoljno novca samo za najjeftinije modele, a najbolji izbor tu je 500l. Taj prelazi 10 hilajda ili manje.
Kupujem auto jer novac zaradjujem njime. Taj gleda koliko trosi, koliko kosta odrzavanje, koje su cene servisa, motri da li mu treba kvalitetniji polovan ili jeftinji nov... I kupuje sve od vise klase starog vozila do najnize klase novog.
Kupujem auto jer mi je potreban bezbedan nacin da se prevezem u ma kom trenutku, i da delujem ozbiljno gde god se pojavim. Ovo je neko ko kupuje srednju klasu (A4 C 3) pa navise. Gluposti i zamerke na B-Max i 500l i ne postoje kao kriterijum na ovakvim vozilima.
Sad, svako kome sta treba, ne moze se osudjivati ni ovaj sto "ne koristi auto" ni ovaj sto ga "zlostavlja". Jednostavno, razlicite potrebe, razliciti afiniteti, ali B-Max u Srbiji ima uzasno jakog konkurenta, ali i nizu cenu nego na ostalim trzistima. P da se prodaje po ovoj ceni u Francuskoj ili Nemackoj, bio bi jedan od prodavanijih malih vozila.
Bitno da prodaja 500L ne pada, naprotiv. A i dobro sto se najvise proda u Italiji, troskovi transporta su manji.