
Na globalnom planu Škoda je ostvarila dvocifreni rast u avgustu. Isporuke kupcima su porasle za 14,3 %, a ukupno je isporučeno 73.200 vozila (u avgustu 2013. isporučeno je 64.000 vozila). Ovo je bio najbolji avgust ikada u Škodinoj 119 godina dugoj istoriji.
Najprodavaniji model je Škoda Octavia, sledi Rapid koji od svog uvođenja beleži veliki uspeh i izuzetne prodajne rezultate.
Na svim tržištima je uočljivo koliko je podmlađena gama Škoda vozila privlačna kupcima. Nova Škoda Fabija, koja će biti predstavljena na sajmu automobila u Parizu već početkom oktobra ove godine, će biti sledeći važan korak u Škodinoj velikoj modelskoj kampanji.
Izvor: PR Škoda / Klix.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda
A kad dođe Fabija 3 biće čistke.
Pa onda stižu novi Roomster i Snowman, sa sadašnjih milion vozila, Škoda će prodavati najmanje 1.3 miliona godišnje
Ah, pogledajte samo... Zar postoji lepši i bolji karavan C segmenta? Čak i bez ovih opciono "obojenih" krovnih gelendera ...
Lepota?Hm, relativna.Ako sve bude po planu i ako nova Fabija sa nesto dinamicnijom linijom, uspe po pisanju jednog renomiranog britanskog auto-casopisa, da privuce kupce mladje od 55 godina, kakvi su prema istrazivanjima prosecni kupci Skode, Fabija ce biti pun pogodak.To je prica o Skodi.Da imam 18 godina, da mi otac zeli za rodjendan pokloniti novi auto, a planirao je da odresi kesu i kupi nesto za 10-11 000 eura, ukoliko bi me sacekala Fabija, pobegao bih od kuce.Pored Poloa, Up-a, Clia,Fiata 500,Punta,Corse,Twinga,208,Pande, Ria, Fieste, stvarno ne razumem ljude koji jos nisu u penziji, a koji bi kupili ovaj auto.
@Carobnjak Ma salim se naravno,solidna su to "kola", svako vozi ono sto mu se dopada, ali kad vidim nekog u Skodi, mislim da tacno znam sve o njemu, od toga sta voli da jede, kako se oblaci, kakvu muziku slusa, koliko je duhovit, kakva su mu politicka opredeljenja, da li je religiozan, kakvi su mu prijatelji i mnogo toga jos.Stvarno ne mislim nista lose o tim automobilima, ne bih se bunio da u firmi vozim neki, a vozio sam ih, pa i da mi ga neko pokloni, 'ladno bi' ga vozio, ali da izvadim iz dzepa 10 000 eura za Fabiju, ili cak 20 000-30 000 za neke Skodine limuzine ili jos gore "sportske modele"...jos da kazem prijateljima vidi kako je prelep, zategnut...pa stvarno, aj' budite malo ozbiljni. VW automobili su tehnicki sjajni, furaju svoj fazon, Skode su to isto, samo nesto jeftinije samo zato sto su bezidejne.Da moraju da se posvete dizajnu, morali bi da odrese kesu, da izmisle nove prostore, nove oblik, linije, imidz...ovako su stekli imidz VW bez Logoa, sa siromasnijom opremom i netrosenjem novca na dizajn, zato su jeftiniji.Oktavia nosi prodaju Skode zato sto je u sustini Passat kojeg su ljudi kupovali(sada ga gotovo i ne kupuju, prema nekim podacima 88% kupaca Passata su firme)zbog prakticnosti, pouzdanosti, petih vrata i prostora.Skoda komotno na sebe moze da stavi znak VW, kao sto su silni neki modeli koji se prodaju po Juznoj Americi i Kini i opet bi rezultati bili isti.Izgleda kao jeftiniji VW modeli, opremljena je kao Oni, tehnicki im je blizanac, koristi isti samo siromasniji dizajnerski jezik, Skoda prakticno i ne postoji kao nekakav imidz.
Razumeo sam (jezički) gornji deo gde se kaže da "mlad čovek" treba da "pobegne od kuće" ako mu roditelji poklone fabiju. Kakav je, medjutim, "status" mladog čoveka ko on sam kupi novu fabiju? Treba li i on da "beži", od "koga" i "kuda"?
U "ludaru"?
I uopšte, ti kupci škoda, ako nisu penzioneri, da li su oni za "smeštaj na pansion" u Dr. Laza Lazarević ili nisu?
Taj deo mi je nekako ostao nedorečen. Da vidim gde sam i kuda ću možda ...
Dizajn kao relativno skup deo razvoja novog automobila? Bar u ovom segmentu i kontekstu to nije tačno.
Ako je Škodin dizajn predvidljiv, kako iz generacije u generaciji tako i od jednog ugla automobila do drugog, to ne znači da ne postoji ili da nema svoje ideje i svoju strategiju.
Inače se velika imena - veliki dizajneri - vezuju za Škodu u poslednjih 10 godina. Google is your friend.
@moron
a otkad si ti strastveni i objektivni ljubitelj Skode?
Da nisi potpao pod neciji uticaj? :)
@Bobo
ja ne volim tako da generalizujem stvari a posebno ljude.
Cinjenica je da Skodu kupuju oni kojima je cena na prvom mestu, bas kao i Daciu, pa i Fiat, Hyu, Kia.
U tome ne bi bio problem da neki Skodilak-fanovi nju ne izdizu iznad tate Folcie, pa cak i na nivo Audija!?!
To je zaista smesno, a i posebno zanimljivo za psiholosku obradu... :)))
Meni je recimo nova Octavia vrlo dopadljiva cak i za oko, pored brojnih merljivih i nemerljivih atributa, cena pogotovo.
Za Fabiju i Rapid bolje da cutim... :)
P.S. A Octavia nikako nije Passat vec Golf!
Mada, nije ti prvi put da omanes sa segmentima i karoserijskim oblicima! :)
Ljudi koji kupuju Škodu su pragmatični ljudi. Ništa manje, ništa više. Pa ako je u krajnjoj konsekvenci auto samo prevozno sredstvo, kupci Škode su oni ziloti koji ne odstupaju od tvrdokornog "od tačke A do tačke B" uverenja.
Što je možda i esencija vožnje. Tek-tek, povremeno i Škoda izbaci koju "sportsku" varijantu, koliko malo da "prodrma" klijentelu.
Zaključak?
Na svetu ima dosta kupaca vođenih razumom. Prilično nezainteresovanih za periferne stvari, tipa dizajn, specijalna boja, najnovija tehnologija.. i sl.
S druge strane, ima onih koji nisu toliko "mentalno snažni" i "stabilni", neki koji više cene dizajn od "4 cm većeg WB", koji još nemaju decu, ili ih imaju, pa pored nekog karavana ili SUV-a, pazare i nešto "za svoju dušu", i td.
Važno je napomenuti da ove dve najčešće grupe korisnika nije potrebno konfrontirati, svako vozi ono što može, a ako pri tom ima dovoljno para, onda vozi i ono što misli da voli.
Ima tu i raznih "podgrupa", pa onda da li se kupuju polovnjaci ili nova kola,pa razni "spletovi okolnosti.. te bilo kakva rigidna generalizacije nešto i nije baš moguća. A možda ni poželjna. Za one koji smatraju da je potrebno da budu "politički korektni".
Kako god, ja Škodu ne bih kupio, a protiv onih koji je kupe nemam ama baš ništa. Posebno jer i stil danas može da se kupi, pa onaj ko vozi "DS 4" ili "Giulliettu" nije nužno i "veći šmeker" od onog ko gusla Fabiju ili Oktaviju.
@Carobnjak
Ne brkam ja segmente, niti tehnicke osnove.Passat je bio prakticna VW limuzina sa petim vratima ili kao karavan sa ogromnim prtljaznikom,duzine oko 4,6m, a to je i Oktavija.Segmenti su marketing proizvodjaca.Sad su svi MQB modeli koji segment?
@Priapus
U krajnjoj konsekvenci auto nije samo prevozno sredstvo,to smo apsolvirali ,apragmaticni ljudi voze dacije, a kupci Skode bacaju novac, jer pruza sve to isto,pa i vise za manje novca.Ni ja nemam nista protiv kupaca Skode, imam svoje misljenje o njima, a opet o smekerima pricas Dejane?Ko je pominjao to?Najveci smekeri voze Dacie:)))
@moron Otkud ja da znam sta ti treba da radis?Kupio si Skodu sam, pa te interesuje sta ja mislim o tome?Nema tusta da se doda, nije nista nedoreceno, auto je proizvod necije zelje i potrebe, skodin prosecan kupac ima 55 godina, ostali koji je kupe imaju slicne zelje, potrebe i osecaj za lepotu.(55 je prosek zahvaljujuci tim ostalima, inace bi bio...)
@Orlo 55-ogodisnjak,prosecno(ili sluzbenik neke od zemalja bivseg istocnog bloka)
@Bobo
brkas, brkas! :)
Passat je desetak cm duzi od Oktavije, novi ce biti jos duzi, a bitniji je WB!
A i Rapid Spaceback nije karavan... :)
@Bobo
Vidi siguran sam da to nije Dejan, nije on takav kapacitet da sastavi onaj gore tekst. Ali to je nebitno, covek je lepo objasnio sve do detalja, stvari nikako ne traba generalizovati, ja vidim kupce Skode kao ljude koji znaju sta hoce, i kod kojih je funkcija ispred forme - to bi bila jedina generalizacija. Jasno je da Skoda nije merilo za lepo vozilo, ali jeste za veoma funkcionalno, i povoljno i kod nje nikada nece da se zrtvuje prakticnost zbog dizajna - to je ona stvar koja se ne jede i koja zastareva i koja moze da zasmeta.
Isto kako kada kazes da su vozaci BMW svi dobri vozaci, ili Alfe sa stilom, jer se i medju njima nalazi dobar deo onih koji nemaju pojma da voze a medju drugom grupom oni koji su culi da je to tako pa su kupili istu a brisu usta rukavom i potpisuju palcem. ;)
Ne,ne...i ne!
Ako ja recimo kupim škodu,to "po definiciji" znači da i ja treba da "bežim",jer mi je razum očito već "utekao". Lepo je čovek objasnio. To je aksiom ili ti ga "primarno načelo koje ne treba dokazivati","mišljenje što ga svi prihvataju bez rasprave"
Autor Bobo 10 Sep 2014, 17:29
OK.
U najmanje 2 stvari, dozvoljavam mogućnost, se nećemo složiti.
1. Da se zovem Dejan. Prilično lako dokazivo. U tom kontekstu, Orlo "hit the jackpot".
2. Da auto nije samo prevozno sredstvo. Takođe lako dokazivo. Dacia-om se stiže na odredište isto kao Lambom. Pod uslovom da je put "kao staklo". Inače Lambo može da zakaže.
To što smo "mi" "odlučili" da auto "ima dušu", da je "statusni simbol", da je maltene "živo biće".. u realnom životu ne znači da je tako.
Nemam ništa protiv da ovde živimo neki "paralelni život", ali u finalnom saldu - auto jeste prevozno sredstvo. Sa ili bez "mudraca" da ga dižu u Panteon. Ili sa njega spuste.
Inače, Škoda nije Dacia. Verovatno nikad neće ni biti. Čak ni iracionalna sujeta to ne može da promeni.
@Priapus
1.Moguce je da nisi on, al' vrlo malo, posto nisi mnogo odmakao.U tom kontekstu Orlo nije hit nikakav dzekpot.I uopste nije lako dokazivo.
2.Zasto se onda kupuje Lambo, pravi i prodaje?I uopste, procitaj ponovo to sto si napisao za Panteon i paralelne svetove.Cija sujeta?Pa ja bih jednako rado vozio Daciu kao i Skodu, samo je prva bolja od potonje zato sto manje kosta.
@Orlo
Ma Skode su O.K. kao i njihovi vlasnici, to uopste nije sporno, ja samo komentarisem i jedne i druge iz mog ugla.
@moron Znamo sta je aksiom, nema potrebe da nam pises o tvom novom otkricu, a ostalo-ne znam o cemu govoris.
@Carobni Kad sam rekao Passat mislio sam na drevni Passat koji je postojao pre nego sto je postao limuzina sa 4 vrata i pre nego sto se Oktavia pojavila, a on je bio kraci od sadasnje Oktavije i imao je uzi trag tockova i kraci WB.Njegove kupce je,(po meni, nije aksiom)preuzela Oktavija.To sto su segmenti porasli ne znaci da meni treba auto d segmenta vec auto od oko 4,5 m duzine, ma koji segment razvukli do toga.:)
Osnovna Skoda je ravna Daciji.
To je takođe aksiom koji se ne dokazuje.
Teško je razumeti toliko negativnih emocija o škodi i nipodaštavanja ljudi koji je imaju ili o njoj (i) pozitivno izlažu.
Svako ima pravo da misli i govori šta hoće, pa i da je dačija u nekim segmentima i na neki način i bolja od škode.
Znam samo da bih ja izmedju ta dva vozila bez dileme izabrao škodu iako nisam u "pemziji". Jer, ono što je "zlatna koka" za vlasnika brenda dačija (za Renault-Nissan grupaciju), ne može biti istovremeno dobro i za mene. Nema ekstra profita na jednoj strani bez ekstra deranja kože na drugoj.
@Bobo
da, da, da, sa tim se slazem, auti stalno rastu, samo ne znam cemu sve to... :)
Eeeee, u srecna vremena ovoliki eseji su pisani u temi Merc, BMW, Audi a sad kod Skode. Znaci da je napredovala :). Salu na stranu prave Boleslavci dobra vozila ali ja jos ne mogu da se otmem utisku da je to ustvari malo losiji VW. Mozda nisam u pravu ali tako gledam na Skodu i smatram da je njena jedina prednost po 20 cm lima vise u svakom segmentu. Gglupo je da se ljudi generalizuju po autu koji kupuju je svi bi mi vozili premijum auta da smo u mogucnosti. Ako ni zbog ceg drugog a ono zbog bezbednosti. Takodje je indikativno da Skodu voze stariji ljudi ili firme. Barem je tako u mom okruzenju. Jos nisam sreo coveka od nekih 30 +- 5 godina koji je rekao kupujem Skodu. Mozda je Skoda simply clever ali ja jos nisam na tom evolucijskom nivou :)
p.s. Za @morona sam sve do sada mislio da se sali u vezi sa Skodom ali izgleda da se prosvetlio ;) koliko se secam bio je postovalac lika i dela auta made in France, posebno lavica.
Samo pogledajte koliko ko proizvede vozila i to je to. Sirotinjska vremena, kriza, besparica, dovodi do ubeđenja da je Skoda, odlična, da je mega giga rešenje. Činjenica je da nema para, činjenica je da Skoda podseća(samo podseća) na VW, činjenica je da se u Srbiji stvara novi golf 2.
A rezultat je manje od milion vozila proivedenih pod znakom Skoda. Skoro isto kao i Dacija. A mnogo manje od poznatijih imena.
Meni lično se smrkne kad vidim nove modele Skode. Ja je ne bi mogao gledati u dvorištu, taman da mi i mesečnu krirju plaćaju iz Skode. Rumster, Fabija, Jeti, Rapid, Oktavija, superb, čik se odlučite šta je najružnije!!
A servis, cena, su na nivou premijuma. Kvarovi češći nego na Dačiji.
Što ne razmislite bar malo na stranu Seata???? Skoda, ali lepa sa manje kvarova (nešto manje)
Bagzi
I dalje vozim i poštujem isto, ali ni škodu ne smatram najvećim smećem. Ima ona (za mene) svojih i prednosti i mana i svakako je još nisam "precrtao" kao moguće buduće vozilo.
Ljudi, mozda ja nisam bio jasan, ali definitivno ste me pogrsno razumeli.Evo opet: prosecan kupac Skode je stariji covek i jamislim da mogu da profilisem mladje koji kupew Skodu, a da pri tom ne mislim nista lose(uzgred, definitivno postoji opcija da nisam u pravu), nema potrebe da se bilo ko vredja jer nisam nista ruzno rekao o bilo kome.Takodje, moron, nemamnegativne emocije prema Skodi, niti prema ljudima koji je voze, samo sam komentarisao da mi je jako glupav kako auto, tako i brend.A zlatna koka za vlasnika brenda je zato sto je uspesna, odnosno donosi mu profit i tu nema nista nelogicno.Samo dva jeftina modela Sandero-Logan(definitivno dve varijante istog auta kao Rapid i Spejsbek)i Duster, prodati su u 20% vise primeraka od cele produkcije Skode, a ulaganja u razvoj su bila minimalna jer svi koriste iste, motore istu platformu,iste menjace i dr...dakle nije to prevara pa je zato zlatna koka,nego su ljudi poludeli za njom pa ide kao alva.
@ moron A zar nisi ti mene ismevao 2 godine zbog Škode, govorio si da voziš Pežo 308SW, a u firmi Pežo 307SW ? Odakle sad prosvetljenje.
@Masrer
Ja se tebe ne sećam "ovde" ni pre dva meseca,a ne dve godine (izvini ako grešim). A ne sećam se da sam nikoga ovde ismevao (pa ni zbog škode),pri čemu znam da (na žalost) nikada nisam "dužio" službeno vozilo ili uopšte i vozio 307 SW. 308 SW imam. Ako mi daš tačne "koordinate" te moje "uvrede", pogledam, pa ako je tačno, ja kažem "izvini".
@Bobo
Za mene, dačija je "prevara" sa najmanje dva-tri razloga.
Prvi: Ako izaberem neko referentno "ne dačija" vozilo, pa pokušam bilo koju sličnu dačiju da "opremim" približno kao to vozilo,dačija bude skuplja. Dakle, daleko je veća cena delova i opreme "počupane" sa dačije nego li dačija jeftinija od tog referntnog vozila,iz čega sledi da dačija pljačka svoje kupce (a da su oni u zabludi da je ono što kupuju navodno jeftino).
Drugi: Dačija neke opcije naplaćuje skuplje nego li njena "matica". Kada sam poslednji put to analizirao, bilo je da su, primera radi, jeftniji (i) opcioni parking senzori na novom Kaškajiju nego li na dačiji (mrzi me sada da tražim i navodim te cifre). To je bezobrazluk.
Treći: Neke opcije su kod dačije skuplje nego li kod drugih (skupljih ) brendova. Npr, metalik boja za duster ti je 410, a za pežo 5008 košta 280.
Zato, kada mi neko kaže kako je dačija "dobra kupovina", dobijem antene na glavi. I samo duboko udahnem.
Uostalom, u FR je za 10 godina prodato samo 55.000 logana ili u proseku samo 5.500 komada godišnje. Meni to dosta govori, pa i da mnogi ljudi razmišljaju slično meni, da je ne smatraju "dobrom kupovinom".
@moron
Ne manipulisi, Francuzi ne kupuju sedane, prodato je jos mnoogo, mnoogo Sandera, a sto se tice FR proglasena je najpouzdanijim brendom ispred svih VW, japanaca, maticnog Renoa, PSA i da ne nabrajam.Koliko je prodato Rapida,301, Elysee ?
Dacia Sandero Stepway, sa dizel motorom 90 ks, media Nav sistemom, klimom, esp, 4 air baga, elekrticnim i grejanim retrovizorima, svim staklima sa elektrokomandom,koznim upravljacem, sedistem vozaca podesivim po visini, daljinskom komandom otkljucavanja, svetlima za maglu, felnama i gumama od 16 cola, tempomatom i limiterom brzine i uz to sa povisenim klirensom, kosta 12500 eura.Benzinac od 90 ks kosta 10700.Nakrcaj tu opremu u bilo koji drugi auto bilo kog segmenta iznad a(a mozes slobodno i Citigo) pa javi rezultat.
@Bobo
Priznajem, ja manipulišem, izostavljam činjenice, pa i npr, da se od logana u FR još slabije prodaje i Lodgy ...
Što se tiče pomena "terenskog" Sandera,priznajem da je spolja jako lep (osim kada pridjem i vidim brisače kao na nekadašnjem R12 ili šarke pr. haube kao na nečem iz praistorije ili kada otvorim vrata poklopca rezervoara i zamalo se posečem završnom obradom). Ili, što se na baznim verzijama nekih dačija spoljni retrovizori bukvalno podešavaju "spolja" (pritiskom ruke na željeni deo samog ogledala), to kada sam video sa jednim drugarom-na dupe smo obojica pali (to je,inače, imalo jedno moje vozilo iz davne 1988. godine, ali je to bilo pre oko 25-30 godina ).
Ali, zaista je taj terenski sandero lep spolja,meni lepši od "kaptura" (mada i tom sanderu kvare izgled one krovne "fert-gredice").
Inače,ja na sajtu dačije ne nadjoh onako serijski opremljen stepway kako ti kažeš (tamo piše: " Ukrasni poklopci točka 16" Flexwhee" ), ali ti verujem da i "to" možda negde i za nekoga ima. Ali i tada, radi izbegavanja onoga što ti zoveš "manipulacija", valja reći da u cenu sandera odavno nije uključen i rezervni točak; da se radi o vozilu bez mogućnosti posedovanja vazdušnih zavesa kao elementa pasivne bezbednosti (znam: "nebitno kada te udari kamion" ),bez mogućnosti podešavanja stuba volana u dve ose (znam i da je to suvišno),dizel motoru sa "velikim servisom" na svakih 60.000 km u Srbiji po ceni od 450 eura (što na nos trgne svakome ko kupi), 5MT menjačima, pri čemu si i sam ovde kritikovao taj 0,9 TCE kao nejak ...
Sad, probaj ti sve "to" da "prevedeš" na "pandan vozilo", pa vidi čemu je to. Verovatno i vredi - ali ne te pare.
Inače,od svih sadašnjih i bivših blogera sa kojima komuniciram i fizički,dobio sam jako loš komentar na enterijer te (i svake) druge dačije (bolje da ne citiram), stim da je kod mene "prolaznu ocenu" dizajna enterijera dobio samo Duster "Faza 2".
@moron
Dakle da uprostim: Dacia Sandero-Logan je trenutno jedan od 3 najprodavanija auta B segmenta na svetu, a u avgustu je Sandero 4 po prodaji u FR, a Duster 10,dakle 2 dacije su medju 10 najprodavanijih modela u jednoj zapadnoevropskoj zemlji, a kao brend je 5 u 2014, sa najvecim rastom. Nisi pomenuo ni to da je pezo 301 i Rapid slabije prodavan od Logana. Ne zovem ja manipulacijom nesto,tako se zove to sto ti radis. Nisi odgovorio na pitanje,gde ima takav auto za te pare sa svim nabrojanim i pod dva koliko vazdusnih zavesa ima tvoja Fabija klotara, pod tri taj 0.9 tce jeste nejak,ali je jaci od Fabijinih usisivaca, pod cetiri,kako to fizicki komuniciras sa "svim" blogerima kojima se ne dopada enterijer(siguran sam da je Fabijin sve-na-svom-mestu enterijer kojim su ocarani). Pricao si kako je dacia sa istom opremom skuplja od rivala(sto je netacno, cak i kad platis veliki servis i rezervni tocak jeftinija je za blizu 25% od npr.Fabie sa istom opremom i slicnim motorom), postavio sam ti pitanje i nisi odgovorio, nego si nastavio nesto o nekim pricama sa nekim blogerima...
@moron zaboravih, sta mislis pod tim da ne nadje u opremi 16 colke, vec samo ukrasne poklopce?Ne mislis valjda da prodaju foru kao 16 colski poklopci, a tockovi 15 cola?A?Priznaj, to si sa radoscu pomislio.Nije tako, Stepway ima 16 colke kontinentalke serijski, a sad vidim da daju i 7 godina garancije.Mrka kapa.
@ Bobo
http://www.dodaj.rs/?1q/8r/1D3s7EMg/dacia-sandero-1200x800-e.jpg
Za pristojnu Dačiju treba izdvojiti 8.650€, a to već zalazi cenu Škode, a uveliko prevazilazi cenu Fieste.
Grande Punto 2014. sa svom mogućom opremom košta 9.199€
I sad ti nama reci kako je to Dačija povoljna!
@Bobo
1. Predajem se,pobedio si,dačija je bolja! Neću više:)
2. Što se tiče dizajna enterijera fabije, na "para blogu",fabija bi u glasanju izgubila sa 3:2 ili 4:2, zavisno da li računam jednog sa kojim komuniciram,ali se ne vidjam :)
3. Dačija je značajno skuplja nego li košta proizvodjača i po tome je "ubila" i škodu. Oba brenda imaju "trošak razvoja" koji, uslovno rečeno, "teži nuli". Ali, gledaj ovako, ako sandero 1.5 dci ima masu 1.033 kg, a fabija 1.6 TDI 1.204 kg, sledi da fabija ima za oko 17% veću masu. Da li je to zato što je Reno za dačiju primenio "Sky Active Tehnology" ili "čerupanje" gde god se stiglo? Kada za nešto naizgled isto potrošiš 17% manje materijala, to treba značajno da je jeftinije, a za kvalitet proceni sam. Kada bih ti na gazećem sloju asfalta "zakinuo" 17% debljine ( ili u toj vrednosti uštinuo na "aditivima" ), šta bi ti rekao za taj asfalt? Iskreno kaži. Hvalio bi kvalitet i svima ga preporučivao? Teško da bi. Rekao bi da je to pljačka. Ali, dačiju hvališ, mada je to isto.
4. 16 cola sam pomenuo jer su sve izložene opremljene sa alu 16, koje su opcija,mada je stnadard čelik ( koji ti navodiš kao bitnu opremu).
@ moron
Škoda je pocinkovana i daje garanciju na koroziju od 12 godina. Škoda ima duple kedere. Škoda ima zvučnu izolaciju.
Kod Dačije su pocinkovani sledeći delovi:
Pod, sajtne i zadnji rubovi sa C stubom. Ostatak nepocinkovan.
Neofarbana je iznutra, gepek ceo od golog lima, kroz točak vidiš zadnji lonac i drugi točak. Razni bužiri i sajle vire na sve strane, a šarke vrata i haube su kao na Fićama iz 1965.
Pogledaj šta kaže AutoWeek za novi Sandero. Preko rupe istrgne volan iz ruku. Uporedi samo koliko Škoda drži cenu kao polovnjak nakon 5 godina.
U reklami Dačija sa klimom, već od 7.990€, pozovi bilo koji Dačia salon i vidi šta će ti reći. Ako nećeš evo ja ću ti preneti, takve nemaju, ali mogu da isporuče do kraja godine, ali za samo 600€ više, dobijate Sandero sa obojenim branicima i radio uređajem. NE HVALA!
@Masrere i moron
Dobro, dobro, de ...hteo sam da kazem da celicne 16 colke na Sanderu kostaju sa gumama tacno duplo vise od 14 colki na Rapidu i Fabiji.Sto se antikorozivne zastite tice, yabole me da li je poncinkovana ili ne kad prosto ne rdja.Sto se gepeka tice isto je tapaciran kao u Citigo automobilima.Sto se kilaze tice tu ste potpuno u pravu Skoda je vw na kilo i na metar.Tvoja tvrdnja o kilazi samo potvrdjuje da je Sandero bolji od Fabije jer je laksi, jeftiniji, opremljeniji i jednako beybedan sto su testovi potvrdili.Pretpostavljam da je i zbog toga sto je laksa od Alfe 4c, kod Alfe u pitanju pljacka potrosaca.(Kad smo kod toga i Clio i 208 sa dizelima su laksi od Fabije, tisi, beybedniji i imaju vise opreme sa istom kilazom)Ako vec zelite da uporedjujete cene, ja vas opet vracam na ono sto sam postavio o Sanderu : sa takvom opremom nakrcajte bilo koji model Skode i postavite ovde cenu koju ste dobili.Uostalom Sandero-Logan se u svetu prodao 2013 u preko 700 000 primeraka,sto je za par procenata manje od sampionske Fieste(ukljucujuci i sedan verzije na nekim trzistima) dok se Fabija-Rapid-Spejsbek prodali u 290 000 primeraka, sto je nesto oko 45% od toga ili vise nego duplo manje.Ostaje vam da i dalje po svetu sirite pricu o sajtnama, zazorima, i tako dalje.Od svih konvencionalnih proizvodjaca automobila VW ima najvecu zaradu po modelu, ne Dacija niti Reno, imate na guglu pa proverite. Smrc
@Bobo
Već sam prethodno "priznao" da sam izgubio, tako da je bespredmetno da ulažem dalje napore u već izgubljenu bitku ...
P.S. Moram da "priznam" i da tvoj pomen mase alfe 4C u svetlu dačije i onoga što sam ja pominjao naizgled zaista zvuči kao jak argument :) A već sa mislio da kažem da je i logan MCV dizel sa svojih skoro 4,5 metara dužine lakši za čak oko 400 kg od ostalih karavana te dužine i motorizacije i da tu nisu "čista posla", već da se radilo o "čerupanju". Ali, neću reći ...
Sta sve ovde ne moze interesantno i zabavno da se procita... :)))))
Strasno je kako ljudi ispadnu smesni braneci slepo stavove i "svoju" marku...
4C i Dacia u isti kontekst... hahahaha...
Isto tako treba dodati da se Logan, Sandero prodaje u J. Americi, jednom od najvecih trzista za Reno (trziste na kome se ne prodaje Skoda npr) tako da nije cudo za toliku prodaju kao ni to da se ti modeli prodaju na vise trzista negoli Skoda...
Fabija je bespotrebno teška, preteška, što će verovatno biti rešeno novom Skodom Fobijom, na novoj Mega Giga platformi. Ta težina je samo otežavajuća okolnost. Posebno za mrtvi trocilndraš. Plastika u klot aktuelnoj Fobiji je cirkus Niko ne zna šta i kada zvrči. Najveći zvrk je iz onog džepa ispod radija. Jedino lošija sedišta od 500L imaa Fabija. Čista 0!!
Izgled, je takav da je ne bi mogao trpeti ni gledati.
Ima dole negde na trapu toliko niske tačke da kad se silazi sa običnog trotora obično seva vatra, a auto spolja izgleda visok "kao koza".
Ne postoji ni jedan vlasnik tog auta sa TSI motorom, koji bar par puta nije bio na reklamacijama, u motoru stalno nešto tuče, nekad neće da vuče nekad hoće, osetljiv na gorivo.
1,6tdi ima plivajuči zamajac koji je najosetljiviji u klasi, EGR ventil se menja na manje od 100 000km, motor je jako trom, valjda i zbog prevelike težine auta.
Fabija ima očajno ležanje, a jako nizak klirens.
Servis je preskup, mali servis je preko 20 000.
I na kraju, skoda je najgori deo VW grupe. Nije to ni Golf ni Polo ni Pasat. Ako neko želi neka kupi VW, a ne VW sa kinesko češkim delovima, i očajnim dizajnom. na kraju Seat je mnogo bolje rešenje za slične novce.
Da je škoda tako Mega Giga rešenje, ne bi se pravila u tako maloj seriji, seriji kao i dacija.
Orlo
Skoda se prodaje u Kini a Dacija ne.
Cela diskusija jeste primer da se upravo karakter ljudi koji misle da znaju nešto o automobilu, određuje njhov karakter.
Baš kao odelo ili cipele. opanci ili najke, džemper ili košulja....
Kao neko ko je vozio obe marke, mogu reći da je neumesno porediti iste. Škoda je u vlasništvu vw-a, a po kvalitetu mu se dosta približila, a u tehnologiji i po mnogo čemu pretekla jer vagen grupacija novu tehnologiju najpre isproba u škodi. Dačija je Renoov brend, opet slabijeg kvaliteta od matične kompanije. Međutim, škoda je kvalitetnija od renoa, a sa dačijom se ne da porediti. O izgledu ne bih jer je to stvar ukusa. Vozio sam dačiju, kupljenu novu. Kvalitet jer katastrofalan, pouzdanost još gora. Taksisti su se zaleteli 2007 i pokupovali, danas novih dačija na taksiju je minoran. Kod njih se loš glas najbrže pročuje.