
PSA grupacija (Peugeot-Citroen) se sa američkog tržišta povukla pre više od dve decenije (Peugeot je prestao da prodaje svoje automobile u SAD-u 1991. godine), a ovih dana se pojavljuju informacije o povratku ove francuske kompanije u Severnu Ameriku.
Ipak, to se neće desiti pod znakom Peugeota ili Citroena, već Francuzi ozbiljno razmatraju mogućnost da Amerikancima ponude modele brenda DS koji će se od sledeće godine i definitivno prodavati kao samostalna marka. Jednostavno, PSA želi da od DS brenda napravi globalnu premium marku, a to nije moguće bez prisustva na američkom tržištu.
Kako stvari sada stoje, prvi potez oko prodaja DS-a u Americi bi trebalo da
bude učinjen 2017. godine, a posle 2020. godine bi DS mogao da ima prodajne
salone u 30 najvećih gradova Severne Amerike.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
ako do ovoga dodje, morace debelo da spuste cene, jer ni cak ds nesme da kosta kao premijum nemci. ako budu realne cene, bicu prvi u liniji da kupim citroena
@Pit
Razbija DS5, ja sam odusevljen. I unutra vrhunski odradjen i lepo i kvalitetno jako.
Svi DS su vrh, ali ova 5-ica je naj, naj. Svi noviji Citroeni su dobri, vozio sam se u C5 3.0 V6 2011, kako ide auto, a kako je tek udoban, takodje kvalitetni materijali unutra, lepo sve odradjeno i mene je auto odusevio.
@mile
Citroen ima lepu istoriju, verujem da ima fanova po Americi i verujem takodje da bi dobro prosli sada tamo, ali da im ovi DS modeli ne budu te cene kao sto su premijum nemci, to se slazem sa tobom. Uglavnom, za one silne Hjundaije, Kie, Tojote koji se dobro prodaju u USA, kao i u Evropi, ovaj DS5 je izmislio i dizajn eksterijera i enterijera, mene licno odusevljava. Cena ovog DS5 u Nemackoj je 29.000e, sto je ista cena kao CLA ili nesto slicno kao A3 sedan, nisu isti tip automobila ali cenovno su tu, taj CLA i onaj A3 sedan ne bih pogledao pored DS5.
Pored toga što sam veliki fan starijih modela "Citroena", "Pežoa", pa i "Renoa" (trenutno restauriram "R18 turbo"), ne mogu da zamislim amerikanca koji bi danas zaobišao moćne nemce, poslušne japance, povratka "Kadilaka" i (donekle) "Linkona", pa i korejance sa zadnjim pogonom i mnoštvo opreme ... da proveri šta to sada rade neprovereni francuzi.
Treba na tome dodati da amerikanci koji uopšte znaju da francuzi prave kola, na taj poduhvat gledaju sa velikim dozom sumnje.
"Pežo" je pobegao iz Amerike 1991. god., "Citroen" još deceniju pre toga, a "Reno" i kada je 1987 ostavio brojnim "Krajslerovim" dilerima R21 i R25 ("igl premier" i "Medalion") te modele se nisu proslavili. Naravno da su R25 i bivših "Renoovih" inženjeri, sa legendarnim François Castaingom na čelu, pozitivno uticali na dizajn "Krajslerovih" modela, ali ko se toga danas seća?
Francuzi su još uvek arogantni u svom pristupu, ponekad s pravom ali to nije poenta. Nisam optimista da razumeju američko tržište više nego što su ga razumeli pre 25 godina. Nadam se da nisam u pravu.
Pa i u Evropi, francuzi nisu ozbiljno pretili nemcima u luksuznoj klasi još od R25.
Svakako će ovo naterati francuze da duboko i bez predrasuda razmišljaju o tome, šta francuska autoindustrija jedinstveno može da ponudi svetu premijum automobila? To nisu uradili još od dana "Vel Satisa" i "Avantima". Tada se svakako ispostavilo da je Patrik Le Quement (glavni dizajner "Renoa" u to vreme) promašio tržište.
@dusan,
citroen netreba ni da pokusava da prodaje ds u americi ako ce imati iste cene kao premijum nemci. cla i a3 sedan su oko $30,000, ali oni imaju imidz i reputaciju iza sebe. oni se prodaju jer su mercedes i audi. citroen nema taj imidz. citroen ima sigurno ljubitelje u americi, ali ne u toliko meri ... neverujem da mogu da prodaju vise od par hiljada auta ako ds4 stvarno bude kostao $30,000. mozda ds4 ima lepsi dizajn od hyundaia, kije i toyote, ali na tome se zavrsava. jer nema kvalitet toyote niti ima garanciju i opremu hyundaia i kije. da ne spominjem da jedini hyundai, kia i toyota koji kostaju preko $30,000 su full-size modeli dimenzija kao bmw 7-series (toyota avalona, hyundai azera, kia cadenza) sa standardnim v6 motorima od skoro 300 ks i gomilom opreme.
DS linija je nesto najinteresantnije u trenutnoj ponudi modela!
Svaka cast, mada ovo nije za Amere, mozda za jedno 2-3 decenije... :)
@CaMIRO
Potpuno isto to mislim, uz to da ni na ostalim trzistima ovo ne kupuju kupci premijuma vec isti oni koji bi kupovali luksuznije Citroene inace.U svetu obicnih proizvodjaca, karte se prelivaju, ali realno da bi se nesto prodavalo poput postojecih premijuma, pored Chic detalja mora da ima i zavidnu tehniku, mnogo drugaciju od obicnih modela.Zato je Reno i odustao od premijuma, jer bi na infinitijevoj ili meckinoj platformi bio preskup za razvoj, a ponuditi ono sto vec ima nije nista drugo nego bolje opremljen model koji ima u proizvodnji.Tako ce proci i Initiale Paris paket, kupovace se tacno toliko koliko ima ljudi zainteresovanih za kupovinu jednog skupog Renoa.Par hiljada godisnje ako bude srece i to je to.
ма и мени се свиђа, само га никад не бих купио, као ни ви остали што га хвалите :)