
Južnokorejska kompanija Hjundai zabeležila je pad neto profita od 30 odsto u trećem ovogodišnjem kvartalu pod uticajem rasta nacionalne valute i uprkos rastu prometa.
Neto profit kompanije u periodu od jula zaključno sa septembrom iznosio je 1,2 milijarde evra, manje za 28,3 odsto u odnosu na prethodni kvartal, iako je zarada od prodaje povećana za 2,2 odsto, preneo je AFP.
U trećem tromesečju prodato je 1,13 miliona automobila, što je na godišnjem nivou rast za 1,8 odsto.
„Vrednost vona je u trećem tromesečju porasla za šest odsto u odnosu na isti period pre godinu dana, što je doprinelo velikom padu profita“, navodi se u saopštenju kompanije.
„Nadamo se da ćemo ostvariti bolje rezultate u četvrtom tromesečju zahvaljujući manjoj precenjenosti vona, rastu proizvodnje u lokalnim fabrikama i rastu obima proizvodnje novih modela“, izjavili su predstavnici kompanije.
Vrednost južnokorejske monete vona konstantno raste od polovine 2013. u odnosu na ostale devize.
Nepovoljan devizni kurs vona ugrozio je rast profita Hjundaija i u prva dva ovogodišnja kvartala, prenose agencije.
Izvor: Capital.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Hyundai