
Izvor: Novosti.rs
Zakonska regulativa je jasna - od 1. novembra tekuće godine do 1. aprila naredne obaveza je svih vozača u Srbiji da na svom automobilu imaju sve četiri zimske gume - ukoliko se na putu nalazi sneg, led ili poledica.
- To jeste tačno, ali je preporuka da se od 1. novembra namontiraju zimske gume ne zato što je na putu sneg ili led već što će zahladneti - kaže Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja. - To nije snežna nego zimska guma i to znači da se ona bolje, ili ako hoćete bezbednije ponaša na niskim temperaturama od letnjih.
Da guma glavu čuva, kaže Okanović znaju i „vrapci“ ali je svaka promena guma vezana i za materijalne izdatke koje prosečni srpski vozač, istanjenog džepa, sve teže podnosi.
Kupovina zimskih guma nije mali izdatak. Tako, na primer, za vozilo klase „punto“ koje nosi „obuću broj 14“ cena pneumatika se trenutno u Srbiji kreće od 3.709 dinara do 8.300 dinara u zavisnosti, naravno od brenda koji izaberete.
- Guma za automobile, svih vrsta i profila ima sasvim dovoljno. Cene se nisu menjale u odnosu na prošlu godinu, čak su nešto i niže - kaže nam prodavac u jednoj od najpoznatijih prodavnica auto-guma u Srbiji.
Pravi hit je kupovina auto-guma putem interneta.
- Gume se isporučuju na kućnu adresu i jeftinije su od pet do 10 odsto nego pneumatici u maloprodajnim prodavnicama - kaže naš sagovornik koji dodaje i da skoro svaki proizvođač ima u ponudi i besplatnu montažu guma koje kupite.
Za one koji su gume nabavili ranijih godina, izdatak je znatno manji. Obavezna je naravno montaža koja se kreće od 100 do 700 dinara po pneumatiku za putnička vozila.
OSIGURANjE
U slučaju saobraćajne nezgode većina osiguravajućih kuća će, bez obzira da li je na putu bilo snega ili leda, ili je sijalo sunce, odbiti da vam isplati eventualnu štetu u periodu od 1. novembra do 1. aprila ukoliko niste imali na svom automobilu, namontirane zimske gume!
kupovina preko interneta je sramota, cene su višlje nego u prodavnicama, na tu cenu dodajete transport, i daj bože da u vašem gradu imaju vulkanizera koji sarađuje sa njima.
Naravoučenije, kupujte kod lokalnih prodavaca
Saglasno zakonu dozvoljene su i gume sa oznakama S+M (all season ili celogodišnje),
jer kada na cestama ima mnogo vode (ili prljavštine, blata, bljuzgavice,..):
najbezbednije je voziti se automobilima sa UŽIM gumama a DUBLJIM šarama (all season, M+S),
a najopasnije je voziti se sa ŠIROKIM gumama sa PLITKIM šarama (svejedno letnje ili zimske).
Rešiš problem tako što kupiš jedan set CELOGODIŠNjIH guma (M+S), jer one se mogu koristiti i zimi kada pada sneg,
a najbolje su rešenje za naše puteve na kojima CELE GODINE ima stalno mnogo vode, prljavštine, blata, bljuzgavice,..
Da su najbolje all season uopste se ne bi ni proizvodile samo letnje ili zimske. Ove all mu dodju kao neki komprimis ali kad pregaze leto vec sledecu zimu nije to to.
E, da!? Kako je je ova uredba legla ovima iz osiguranja. Nemas zimske, nema isplata premije a to sto je napolju 20+°c i sto su za tu temperaturu bolje letnje( manji trag kocenja) koga briga.
Ima li neko predlog koje gume da kupim?
All season ili zimske, mislim na marku?
Samo da nisu skupe...
Frenki?
Bagzi
kazu da su zimske gume za temp ispod 7-8 stepeni...
Koje gume koristiti ako je jutarnja +1, a dnevna skoro 20? :)))
Sve je to navlakusa, da kupujes i letnje i zimske, i all season...
@carobnjak
Vidi, ja na starom Pasatu imam Tigar Winter(a). Montirao sam ih pocetkom 2009. Ganjao sam ih i leti i zimi, sto nikako ne valja, jer nisam hteo da ulazem novce u starudiju, pa su se prednje fino istrosile posle tri letnje voznje. Ovome je kumovala i moja malo agresivnija voznja. Onda sam sa nekog auta, kog sam ubrzo preprodao, skinuo skoro nove Sava Eskimo i metnuo na Pasat, pa opet pregazio dve zime i dva leta. Na kraju, od brata sam uzeo sa njegovog Pasata zadnje (Tigar Winter, kupio kad i ja moje) i stavio kod mene napred! :)))
Zadnje su i dan danas dobre, mislim da su se svega tri mm potrosile za 5 godina.
Na Pikasu imam Firestone letnje, a kako stoje stvari ici ce Tigar zimske.
Po mom iskustvu, cini mi se da je Tigar dobar izbor u odnosu cena-kvalitet, samo treba uzeti set zimskih, set letnjih i teraj.
carobnjak
Sava Eskimo S3, 165/70-14
Jeftina guma 4800 dindži, za zimu (sneg i led) je provereno dobra.
Wintera - nikako.
Ako si za neku skuplju varijantu, javi.
Pogledaj i Barum Polaris 3, skuplja po komadu za 500 dindži. Možda je nešto bolja po mokrom i suvom.
Za vrh gumu u svim uslovima M+S, GoodYear ultra grip 7, cena ti je oko 6800 dindži. Nije mnogi prema onom što pruža. 2000 skuplja od Save. Po snegu su jako blizu...
@ beše nekad mnogooo bolje -tako je! :)
Sada imam 185/60 R14.
Sta gubim a sta dobijam ako uzmem 165/70 R14?
Uglavnom vozim po gradu pa bih zato uzeo All-season...
Hvala
P.S. ne bih uzimao skuplje, mislim da nema smisla posto ne zivim na tockovima... :)))
carobnjak
Uzmi onda 175/65-14, ako imaš standardnu felnu.
185 je mnogo, za 1,2 punta. Otpori su ogromni.
175/65-14 se pokazala da bolje drži, a otpori su prihvatljivi.
Od All season guma ima mali izbor, ali za sneg su loše uvek. Ako ne ideš u planine, možda i prođeš.
Može i M+S tvrđe. Recimo goodyear mogu da pređu dosta i po suvom.
Čak i Sava Eskimo, izdržaće najmanje 30 000 najmanje u celogodišnjoj vožnji.
@beše nekad mnogooo bolje
Kako su se pokazale Fulda i Kleber?
Cenovno su prihvatljive...
Zasto ne valja Wintera?
Zimka Fulda je tvrđa guma. Kleber je takođe nešto tvrđi i ima krupnije segmente od Save Eskimo. Obe su za sneg nešto lošije od Save.
U tvom slučaju, ako bi je vozio celu sezonu, možda su i bolje opcije.
Winteru ne treba objašnjavati. Mnogi misle da je odlična, ali to je opasna guma za mokro i suvo, kad joj šara padne za 2 mm ne valja ni za sneg - ne valja nizašta.