home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Neto gubitak ruske kompanije AvtoVaz, proizvođača Lade, povećan je u prvom polugodištu ove godine za 86,2 odsto, saopštila je ta firma.

Direktor Odeljenja za saobraćaj Ministarstva industrije i trgovine Rusije Aleksandar Morozov rekao je da fabrike AvtoVaz-a, GM-a i Ford-a predstavljaju lidere u padu proizvodnje automobila u Rusiji i da svaka od tih firmi, pored opšte makroekonomske situacije, ima svoje razloge za taj pad.

Radnici AvtoVaza juče su protestovali zbog smanjivanja proizvodnje i tražili povećanje plata. Prosečna plata u toj firmi iznosi oko 28.000 rubalja, naveli su predstavnici Nezavisnog sindikata radnika te firme, inače bliski Komunističkoj partiji RF.

Nedavno je ruska VEB banka dala AvtoVaz-u kredit od 30 milijardi rubalja za modernizaciju proizvodnje, razvoj novih motora i razradu novih modela automobila. AvtoVaz je sam saopštio da ambiciozno planira da do 2017. godine na tržište izbaci 6 novih modela.

Izvor: Capital.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs / Lada



čitanja : 1267



Komentari

Prave velike gubitke i jos traze povecanje plate? Uzeli i kredit od drzave. Ko nekad Zastava kod nas. I sad treba Putin da dozvoli bescarinski uvoz 500l u Rusiju? Cisto sumnjam.

Autor B.M. 02 Nov 2014, 06:18

B.M.
FAS-u ne trebaju krediti. Oni su se na duži period obezbedili "nesrećnim" ugovorima, kojima im je obezbeđena dugoročna apanaža od strane bužeta Republike Srbije.
Pri tome imaju opcije i naplate klejmova po ugovoru, ukoliko Srbija ne ispuni sve njihove i opravdane i neopravdane želje, navedene u Ugovoru.
Takao nas je FAS u prošloj godini koštao 50 miliona evra....
Pri tome, navedeno ulaganje u Ladu je "samo" pola milijarde evra, a odnosi se na razvoj više motora i modela vozila, što je jako niska suma. U FAS je Srbija uložila "keša" značajno više od pola milijarde evra, + dala fabriku( ispravnu), dala otkaz većini radnika, ispunjava želje ostale. Pri tome Fiat samo vari, farba lepi i sklapa. Nema govora o proizvodnji sklopova, motora, menjača i ostalog, razvoj automobila za Srbiju radi uglavnom u Turskoj a cela priča FAS košta budžet RS po godini 50 miliona evra.
Zato ne pominji Ladu kao primer.... Lada je bendi jaka industrija sa perspektivom...

Autor fanfatal 02 Nov 2014, 11:35

Inače zaboravih da prevedem, da je prosečna plata radnika u Ladi oko 500€.
Koliko je plata u FAS, firmi koja poseduje "svemirske tehnologije".
I kolio se zna i ove godine FAS će izraziti gubitak, i to značajno povećan...

Autor fanfatal 02 Nov 2014, 11:40

@fanfatal

nijedna fabrika na svetu ne radi vise od FAS-a. Svi dobijaju gore pomenute delove i podsklopove od dobavljaca, dakle van maticne fabrike. Pokazao si elementarno neznanje iz auto industrije. I mercedes i VW i Ford proizvode menjace, vesanja i ostale delove na drugim lokacijama za vise razlicitih "Montaza".

Autor aaa 02 Nov 2014, 12:39

Ko se u Ladu uzda, buducnosti mu nema!

Autor carobnjak 02 Nov 2014, 13:59

Nesposobni smo mi bilo sta sami da uradimo, i da sad Talijani odu i ostave nam dzabe fabriku i licencu za 500L sve bi upropastili. Poceli bi s partijskim zaposljavanjem, forsiranjem domacih fabrika s nekvalitetnim delovima, zajmovima, i na kraju zaduzili fabriku i izgubili kvalitet. Lada je dobar primer, vidi se da cak ni mocna Rusija s velikim ulaganjima ne moze sama razvijati autoindustriju. Sta mi ima tu da trazimo. Spomenik Fiatu na ulazu u Kragujevac sve govori.

Autor B.M. 02 Nov 2014, 14:26

RE: aaa

Svi proizvođači uključujući Škodu, Ladu pa čak i Dačiju imaju proizvodnju motora i menjača u zemlji i to u blizini fabrike u kojoj se proizvode samo FAS ih uvozi iz inostranstva, znači ni domaći dobavljači. Jedini domaći dobavljači su dobavljači delova proizvedenih od sirovih materijala, ostalo je sve sklopi i lakiraj. FIAT je ogroman uvoznik i to ugrožava Srbiju na način da uvoz te fabrike isti koliki i sam izvoz.

Autor Zastava 02 Nov 2014, 15:36

RE: B.M.

Ladi je dobro išlo sve do sankcija zapada. Novi modeli su bili krenuli, a onda sankcije i sad pad proizvodnje. Podsećaju me na nekog.

Autor Zastava 02 Nov 2014, 15:51

Zašto nema budućnosti sa Ladom?? Na kraju koliko znam većinski vlaskik Lade je grupacija Renault Nisan. i ova kada sa slike je lepša od bilo koje Skode, ili mnogih drugih auta.

B.M.
Ne bi "mi" razvijali Zastavu. Ona je trebal da bude privatizovana, sa većinskim strateškim partnerom. A Fiat je trebalo da napravi novu fabriku za montažu, ako je već hteo, uz autoput ili uz aerodrom ako vole.

aaa
Zastava sitem je imao institute, proizvodnju a koperntska mreža je radila celo vozilo. Fiat nema koerante u Srbiji, osim fabrike za doradu sedišta :))) I kad ti kažeš da ne znam ništa, to je komplimet!

Autor fanfatal 02 Nov 2014, 16:10

Ma belosvetska urota.

Autor B.M. 02 Nov 2014, 16:20

@fanfatal
pa sam si odgovorio!
Sta bi se desilo da je Renault nije preuzeo?

Autor carobnjak 02 Nov 2014, 16:52

carobnjak
Za ladu nema zime. Ako ništa, bar u Dacija obliku. Trenutno ničemu u Rusiji ne cvetaju ruže...

Autor fanfatal 02 Nov 2014, 17:55

Bese ovde slicna vest pre 15 dana, ali bolje objasnjena:
"gubitak u periodu januar-septembar je povećan četiri i po puta, saopštila je kompanija, a prenosi Interfaks.

"Glavni razlog gubitka je revalorizacija naših deviznih kredita na kraju septembra. U trenutnoj nestabilnoj situaciji moramo da nastavimo da smanjujemo troškove, maksimalno da koristimo postojeće mogućnosti i u četvtom tromesečju uspešno plasiramo na tržište nove proizvode - 'ladu kalinu kros', 'ladu largus kros' i 'ladu 4x4 urban'", citira se u saopštenju predsednik upravnog odbora Avtovaza Bu Anderson.

U kompaniji napominju da je za devet meseci prodato 307.100 automobila, što je 17 odsto manje nego u istom periodu lane.

Uprkos padu u trećem tromesečju, Avtovaz je prvi put od početka godine pokazao pozitivan saldo dobiti od prodaje u visini 320 miliona rubalja, navodi se u saopštenju.

"To je veliki uspeh našeg tima i potvrda da naš program smenjenja troškova funcioniše", rekao je Anderson."

Autor moron 02 Nov 2014, 18:54

@zastava

Jesu u zemlji ali su posebne firme kooperanti. I FAS ce imati vise kooperanata u zemlji, ali ne zaboravi da je FIAT u Srbiji tek 4-5 godina a VW u Ceskoj 25 godina. I u skodi je VW poceo postepeno. Prvo je u postojeci ceski model favorit ugradio nemacki motor, pa tek kasnije poceo da sklapa fabiju sa nemaskim motorima i menjacima. Mnogo kasnije su dobili proizvodnju drugih komponenata. Videcemo sta ce Fiat proizvoditi 2030. godine. Tada ce fiat u Srbiji biti 25 godina, koliko je sada VW u Ceskoj :)

Autor aaa 02 Nov 2014, 19:37

Koliko znam, a znam jer zivim u Kragujevcu i pratim desavanja u nakadasnjoj Zastavi, jer od nje dosta zavisi sudbina grada, Zastava je trebalo da se zatvori. Nudjena je prekvalifikacija radnicima i ostale gluposti popularne u to vreme. Kompjuteri i jezici. Spasli su je radnici, i sto niko na vlasti nije imao hrabrosti to da uradi, jer bi propao na izborima u Sumadiji.. Kraj price. Znaci to o nekakvom kvalitetu, brendu, kooperantima i institutima, mozete nekom ko nema poima o cemu se radi.

Autor B.M. 02 Nov 2014, 22:07