
Neto gubitak ruske kompanije AvtoVaz, proizvođača Lade, povećan je u prvom polugodištu ove godine za 86,2 odsto, saopštila je ta firma.
Direktor Odeljenja za saobraćaj Ministarstva industrije i trgovine Rusije Aleksandar Morozov rekao je da fabrike AvtoVaz-a, GM-a i Ford-a predstavljaju lidere u padu proizvodnje automobila u Rusiji i da svaka od tih firmi, pored opšte makroekonomske situacije, ima svoje razloge za taj pad.
Radnici AvtoVaza juče su protestovali zbog smanjivanja proizvodnje i tražili povećanje plata. Prosečna plata u toj firmi iznosi oko 28.000 rubalja, naveli su predstavnici Nezavisnog sindikata radnika te firme, inače bliski Komunističkoj partiji RF.
Nedavno je ruska VEB banka dala AvtoVaz-u kredit od 30 milijardi rubalja za modernizaciju proizvodnje, razvoj novih motora i razradu novih modela automobila. AvtoVaz je sam saopštio da ambiciozno planira da do 2017. godine na tržište izbaci 6 novih modela.
Izvor: Capital.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Lada
Prave velike gubitke i jos traze povecanje plate? Uzeli i kredit od drzave. Ko nekad Zastava kod nas. I sad treba Putin da dozvoli bescarinski uvoz 500l u Rusiju? Cisto sumnjam.
B.M.
FAS-u ne trebaju krediti. Oni su se na duži period obezbedili "nesrećnim" ugovorima, kojima im je obezbeđena dugoročna apanaža od strane bužeta Republike Srbije.
Pri tome imaju opcije i naplate klejmova po ugovoru, ukoliko Srbija ne ispuni sve njihove i opravdane i neopravdane želje, navedene u Ugovoru.
Takao nas je FAS u prošloj godini koštao 50 miliona evra....
Pri tome, navedeno ulaganje u Ladu je "samo" pola milijarde evra, a odnosi se na razvoj više motora i modela vozila, što je jako niska suma. U FAS je Srbija uložila "keša" značajno više od pola milijarde evra, + dala fabriku( ispravnu), dala otkaz većini radnika, ispunjava želje ostale. Pri tome Fiat samo vari, farba lepi i sklapa. Nema govora o proizvodnji sklopova, motora, menjača i ostalog, razvoj automobila za Srbiju radi uglavnom u Turskoj a cela priča FAS košta budžet RS po godini 50 miliona evra.
Zato ne pominji Ladu kao primer.... Lada je bendi jaka industrija sa perspektivom...
Inače zaboravih da prevedem, da je prosečna plata radnika u Ladi oko 500€.
Koliko je plata u FAS, firmi koja poseduje "svemirske tehnologije".
I kolio se zna i ove godine FAS će izraziti gubitak, i to značajno povećan...
@fanfatal
nijedna fabrika na svetu ne radi vise od FAS-a. Svi dobijaju gore pomenute delove i podsklopove od dobavljaca, dakle van maticne fabrike. Pokazao si elementarno neznanje iz auto industrije. I mercedes i VW i Ford proizvode menjace, vesanja i ostale delove na drugim lokacijama za vise razlicitih "Montaza".
Nesposobni smo mi bilo sta sami da uradimo, i da sad Talijani odu i ostave nam dzabe fabriku i licencu za 500L sve bi upropastili. Poceli bi s partijskim zaposljavanjem, forsiranjem domacih fabrika s nekvalitetnim delovima, zajmovima, i na kraju zaduzili fabriku i izgubili kvalitet. Lada je dobar primer, vidi se da cak ni mocna Rusija s velikim ulaganjima ne moze sama razvijati autoindustriju. Sta mi ima tu da trazimo. Spomenik Fiatu na ulazu u Kragujevac sve govori.
RE: aaa
Svi proizvođači uključujući Škodu, Ladu pa čak i Dačiju imaju proizvodnju motora i menjača u zemlji i to u blizini fabrike u kojoj se proizvode samo FAS ih uvozi iz inostranstva, znači ni domaći dobavljači. Jedini domaći dobavljači su dobavljači delova proizvedenih od sirovih materijala, ostalo je sve sklopi i lakiraj. FIAT je ogroman uvoznik i to ugrožava Srbiju na način da uvoz te fabrike isti koliki i sam izvoz.
RE: B.M.
Ladi je dobro išlo sve do sankcija zapada. Novi modeli su bili krenuli, a onda sankcije i sad pad proizvodnje. Podsećaju me na nekog.
Zašto nema budućnosti sa Ladom?? Na kraju koliko znam većinski vlaskik Lade je grupacija Renault Nisan. i ova kada sa slike je lepša od bilo koje Skode, ili mnogih drugih auta.
B.M.
Ne bi "mi" razvijali Zastavu. Ona je trebal da bude privatizovana, sa većinskim strateškim partnerom. A Fiat je trebalo da napravi novu fabriku za montažu, ako je već hteo, uz autoput ili uz aerodrom ako vole.
aaa
Zastava sitem je imao institute, proizvodnju a koperntska mreža je radila celo vozilo. Fiat nema koerante u Srbiji, osim fabrike za doradu sedišta :))) I kad ti kažeš da ne znam ništa, to je komplimet!
@fanfatal
pa sam si odgovorio!
Sta bi se desilo da je Renault nije preuzeo?
carobnjak
Za ladu nema zime. Ako ništa, bar u Dacija obliku. Trenutno ničemu u Rusiji ne cvetaju ruže...
Bese ovde slicna vest pre 15 dana, ali bolje objasnjena:
"gubitak u periodu januar-septembar je povećan četiri i po puta, saopštila je kompanija, a prenosi Interfaks.
"Glavni razlog gubitka je revalorizacija naših deviznih kredita na kraju septembra. U trenutnoj nestabilnoj situaciji moramo da nastavimo da smanjujemo troškove, maksimalno da koristimo postojeće mogućnosti i u četvtom tromesečju uspešno plasiramo na tržište nove proizvode - 'ladu kalinu kros', 'ladu largus kros' i 'ladu 4x4 urban'", citira se u saopštenju predsednik upravnog odbora Avtovaza Bu Anderson.
U kompaniji napominju da je za devet meseci prodato 307.100 automobila, što je 17 odsto manje nego u istom periodu lane.
Uprkos padu u trećem tromesečju, Avtovaz je prvi put od početka godine pokazao pozitivan saldo dobiti od prodaje u visini 320 miliona rubalja, navodi se u saopštenju.
"To je veliki uspeh našeg tima i potvrda da naš program smenjenja troškova funcioniše", rekao je Anderson."
@zastava
Jesu u zemlji ali su posebne firme kooperanti. I FAS ce imati vise kooperanata u zemlji, ali ne zaboravi da je FIAT u Srbiji tek 4-5 godina a VW u Ceskoj 25 godina. I u skodi je VW poceo postepeno. Prvo je u postojeci ceski model favorit ugradio nemacki motor, pa tek kasnije poceo da sklapa fabiju sa nemaskim motorima i menjacima. Mnogo kasnije su dobili proizvodnju drugih komponenata. Videcemo sta ce Fiat proizvoditi 2030. godine. Tada ce fiat u Srbiji biti 25 godina, koliko je sada VW u Ceskoj :)
Koliko znam, a znam jer zivim u Kragujevcu i pratim desavanja u nakadasnjoj Zastavi, jer od nje dosta zavisi sudbina grada, Zastava je trebalo da se zatvori. Nudjena je prekvalifikacija radnicima i ostale gluposti popularne u to vreme. Kompjuteri i jezici. Spasli su je radnici, i sto niko na vlasti nije imao hrabrosti to da uradi, jer bi propao na izborima u Sumadiji.. Kraj price. Znaci to o nekakvom kvalitetu, brendu, kooperantima i institutima, mozete nekom ko nema poima o cemu se radi.