
Kako prenosi B92, šef grupacije FIAT Chrysler Automobiles (FCA), Serđo Markione, izjavio je da se preduzimaju mere kako bi se u američkoj javnosti popravio imidž automobilskih marki koje posluju pod kapom FCA.
Markione je reagovao pošto su se u nedavno objavljenom izveštaju američke organizacije Consumer Reports (CR) za 2014, četiri brenda u vlasništvu FIAT-a i Chryslera našla na dnu liste koja rangira proizvođače na osnovu pouzdanosti i zadovoljstva kupaca. Lista je objavljena u ponedeljak, 27. oktobra, a već u sredu desile su se prve promene u rukovodstvu, kada je šef kontrole kvaliteta Chryslera, Doug Betts, napustio tu poziciju. Ipak, Markione tvrdi da je ta promena bila pripremana i pre objavljivanja rezultata istraživanja CR-a.
"Moramo da se osvrnemo unazad i promenimo percepciju kupaca. Znam da u novoj grupaciji (FCA) svi radimo u pravcu unapređenja kvaliteta, što je u potpunoj suprotnosti sa rezultatima ovog ispitivanja", kaže Markione.
On je dodao da postoji apsolutno nepodudaranje između interne ocene kvaliteta modela koje proizvodi FCA i onoga što je objavio CR.
Podsećamo, na listi organizacije Consumer Reports, na kojoj se nalazi 28 auto-brendova sa američkog tržišta, poslednje četiri pozicije zauzeli su Dodge, Ram (pik-ap kamioneti marke Dodge koji se vode kao poseban brend), Jeep i FIAT, dok se Chrysler kao auto-marka nalazi na 22. mestu. U istoj anketi koja je obuhvatila 1,1 milion vlasnika automobila iz SAD, FIAT 500L zauzeo je poslednje mesto od 248 modela.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Moje mišljenje po pitanju (ne)kvaliteta FIAT-a 500 L se nije ni najmanje pogoršalo posle objavljivanja rezultata istraživanja mišljenja kupaca u USA. Niti sam ranije imao baš neko preterano visoko mišljenje (posebno u svetlu naše servisne mreže, a u vezi sa time i pitanja mogućnosti ostvarivanja prava po osnovu garantnih reklamacija), niti me i najmanje briga šta Ameri o tom automobilu misle.
Naglasak na "promena percepcije". Niko ne spominje poboljsanje kvaliteta, vec samo kako kupci prihvataju trenutno stanje.
Moje mišljenje na osnovu sopstvenog iskustva, je da su najgori automobili na evropskom tržištu upravo američki brendovi Chevrolet, Opel (GM) i Ford. Za njima KIA i Hyundai, pa VW Reno i Škoda, pa Fiat, Pezo, a daleko najboljiu su japanci Toyota, Honda i Suzuki. Ovde mislim na automobile srednje i nize klase. Sve sam ih vozio po različitim firmama. Americki auto mi ne treba ni u ulici a kamo liu dvoristu ili ne daj Boze garazi!
2014. u Americi je opozvano svako četvrto vozilo domaće proizvodnje, a našli da ljagaju stranu konkurenciju kako bi skrenuli pažnju sa svojih opoziva.
@Sinbad
Ti si onda jedini covek koji zna znanje... svaka cast...
Cudi me kako nisi zavoleo ove americke brendove, posto su oni deo FCA... mozda to nije pisalo u smernicama za komentare...
Sinbad
Nisi položio! :))
Mnogo si omašio...
Suzuki je najgori automobil od svih koje si nabrojao, pa za njim tu su Fiat i Skoda, Ford i Opel.
@noamer,
Znaci najbolji auto koji se ikada prodavao u americi je yugo, jer on nikad nije imao opoziv.
A fiat je nekome bas trn u oku u americi - od 14+ miliona prodatih vozila u americi svake godine fiat igra ulogu sa cak 50,000 vozila.
Ovde su u pitanju bar dva pojma kvaliteta. Kada pojedeš ručak u restoranu, da li se otruješ? Sledi drugi pojam: Da li si uživao u tom ručku?
Kažu da su svi manje-više isti po prvom pojmu, po drugim i dalje postoje razlike. Nažalost Amerikanci previše veruju studijama koje imaju poprilične probleme u metodologiji. BMW X5 je, recimo, jedne godine pao zbog osetljivog držača čaše.
Za američke automobile (one *prave* - ne korejske kvazi-"Ševrolete"), citirao bih floskulu iz 80-ih ... "GM cars run badly for longer than most cars run at all". Mnogo puta sam se uverio da tu ima istine.
To je moj subjektivan utisak. Ne mora da znaci da je i tako. Ovde sam uzeo u obzir, cenu, pouzdanost, udobnost, cenu odrzavanja, i broj kvarova koji za posledicu imaju ostajanje na putu! Najgori auto od tih a koji sam vozio, bio je Fiat Punto. Iako je bio nov, uvek je nesto skriputalo, pucketalo, kompjuter uvek nesto prijavljuje i slicno, ali me za razliku od drugih auta, nikada nije ostavio na putu. U najgorem slucaju skines kleme sa akumulkatora na par minuta i teras dalje. A ako uzmemo nabavnu cenu i cenu odrzavanja, ispada da je to najbolji auto koji sam vozio. Za 7000€ nema bolji nov auto sa klimom. Daciju ne bih ni da poredim, jer je po meni najgori auto van svake konkurencije. A krs od 1.5 dci, malo, malo pa na servis zbog dizni. 2x menjane u garanciji, dok nismo ugradili originalne od renoa. E tad su izrzale 70K Km i tada su isle na ciscenje. Ipak Dacia i Reno motori nisu isto. Iako su naizgled isti, neke komponente dacijinih motora se izgleda rade od mnogo nekvalitetnijih materijala.