home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Da li znate koji je najveći pojedinačni opoziv vozila u istoriji i koji proizvođač drži ne samo taj, već i neslavan rekord za drugo najveće „povlačenje i reparaciju“!?

Uprkos sve naprednijoj tehnologiji, robotizovanom sistemu proizvodnje i strožijoj kontroli kvaliteta, zloglasni „opozivi“ vozila uopšte nisu retkost! Šta više, u poslednjih par godina, sve ih je više, i to čak i od strane velikih svetskih proizvođača, koji sebi tako nešto ne bi smeli da dopuste, ne toliko kada je reč o profitu, već pre svega o renomeu, koji može biti u zauvek narušen.

Da li možda znate ko je apsolutni rekorder kada je reč o opozivima vozila, tačnije, koji proizvođač automobila drži neslavni rekord po najvećem pojedinačnom opozivu u istoriji automobilizma? Ako ste i za trenutak pomislili da je reč o nekom od američkih proizvođača, na pravom ste tragu!

Pre otprilike mesec dana, detaljnije smo pisali o ne baš „ružičastoj“ situaciji u kojoj se trenutno nalazi jedan od najvećih svetskih proizvođača, američki Ford. Uprkos lansiranju novih generacija modela, prodaja i dalje nije na nivou očekivane, a najviše razloga za brigu zadaju zloglasni opozivi vozila, i to kako na severnoameričkom, tako i na drugim tržištima sveta.

Iako podaci po kojima je nedavno „opozvano“ čak 850.000 vozila na severnoameričkom tržištu, a čemu je prethodilo još veće „povlačenje“ od skoro 1,4 miliona automobila, uključujući i marke Mercury i Lincoln (koje su deo Ford korporacije), deluju zapanjujuće, apsolutni rekord do sada jeste onaj 1980. godine, kada je zbog opasnog problema sa transmisijom, povučeno gotovo 21 milion vozila, proizvedenih u periodu od 1976. do 1980. godine.

Koliko je problem bio opasan, govori i podatak da je zbog greške u automatskom menjaču, vrlo često dolazilo do spontanog „prebacivanja“ iz režima „P“ (Parking) u „R“ (hod unazad), bez ikakvih upozorenja! Taj problem odgovoran je za preko 6.000 saobraćajnih nezgoda, više od 1.700 povređenih i, nažalost, 98 smrtnih slučajeva. Ukupan trošak ove „blamaže“ iznosio je oko 1,7 milijardi dolara!

No, Ford je drži i jednako neslavno drugo mesto na ovoj listi, sa 14,9 miliona vozila, opozvanih 1996. godine, kada je zbog problema sa tempomatom, tačnije prekidačem koji ga isključuje kada se pritisne kočnica, dolazilo do njegovog pregrevanja i izazivanja požara na vozilu! Prekidač je koštao oko 20 dolara, a ukupan trošak opoziva procenjen je na 280 miliona dolara!

Nešto manji, ali ništa manje važan, bio je i opoziv iz iste te, 1996. godine, kada je „povučeno“ 8,7 miliona automobila, takođe zbog problema sa požarom! Naime, tokom druge polovine ’80-ih, Ford je u svoje automobile ugradio sistem paljenja koji je bio sklon kratkim spojevima, pregrevanju, pa čak i ozbiljnim požarima, a dešavali su se čak i kada je vozilo mirovalo, ugašeno! Ovim opozivom obuhvaćeni su modeli proizvedeni u periodu od 1988. do 1993. godine, uključujući i Mercury i Lincoln, kao deo Ford brenda. Ukupan trošak ovih „reparacija“ iznosio je oko 200 miliona američkih dolara…

Autor: Đorđe Pavićević/TopSpeed

Izvor: Bankrate.com, Investopedia.com



čitanja : 1349



Komentari

Prodaja forda nije na zeljenom nivou? Sta prica ovaj? Ford je po profitu drugi u auto industriji - samo vw grupa ima veci profit i to sa dupli vecom prodajom

Autor mile antena 02 Dec 2014, 20:14

Kako bi oni rekli - shit happens...
Prilicno su gladni profita, i pokazali su vise puta kako su veliki giganti (nebitna je industrija) spremni da zrtvuju zivote svojih musterija... isto tako je McDonell Douglas napravio vec sada cuveni DC-10 koji je od starta imao falinku za koju su znali dizajneri a to su vrata tovarnog prostora koja su zbog sistema brava znala da se otvore u letu i da se avion srusi... mnogo je vise poginulo ljudi nego u svim opozivima u autoindustriji pa "nikom nista", popravili su to na svim postojecim avionima i nastavili dalje sa ubiranjem profita... strasno je to...

Autor Orlo 02 Dec 2014, 20:37

Znaci ford je opozvao skoro 21 milion vozila proizvedenih izmedju 1976-1980? Cak i da su opozvali svaki proizvedeni auto iz tog perioda ova cifra zvuci nemogucom jer ford u to vreme nije ni proizvodio 5+ miliona vozila u americi

Autor mile antena 02 Dec 2014, 20:44

@ mile antena
Američki san? Toliko o lošim evropskim autima.
GM je takodje opozvao 30 miliona vozila

Autor Laserb 02 Dec 2014, 20:46

Ovo je spin cisto

Autor red 02 Dec 2014, 20:48

Ford je zapecatio svoju reputaciju sa Pintom, bilo im je lakse par tuzbi, nego opoziv... i dalje se vode tom filozofijom.

Autor Fordovac 02 Dec 2014, 21:07

@laserb,
znaci yugo je najbolji evropski auto jer on nikad nije imao opoziv?

@fordovac,
pinto je bio pre 40 godina i vecina ljudi danas i ne zna za njega. i pinto je na kraju i imao opoziv

Autor mile antena 02 Dec 2014, 21:38