home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Tanjug, radna grupa za brigu o mladim vozačima i učesnicima u saobraćaju usvojila je danas predlog da se vozačima do 21 godine ograniče performanse vozila kojim mogu da upravljaju, pa će gornja granica biti 56 kilovata (76 konjskih snaga) po toni.

Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, koja predsedava radnom grupom, izjavila je novinarima da je to vladino telo, kao što je i najavljeno, u roku od sedam dana utvrdilo predloge za izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja.

"Cilj Vlade je da se sačuva život mladih ljudi", poručila je Mihajlović.

Drugo ograničenja za vozače do 21 godine je da neće moći da upravljaju vozilom od ponoći do šest sati ujutru.

Uz to, u prvoj godini vozačkog staža, mladi do 21 godine imaće probnu dozvolu i moći će maksimalno da voze četiri osobe, od kojih jedna mora da ima najmanje tri godine vozačkog iskustva.

Vozači do 21 godine moći će i da imaju maksimalno devet kaznenih poena, za razliku od ostalih vozača, kojima je gornja granica 18 poena.

Mihajlović je rekla da će biti još predloga za izmenu zakona i da će posebna pažnja biti posvećena edukaciji mladih.

Izvor: Tanjug



čitanja : 1422



Komentari

Samo jos fali onaj Gagibin saljivi deo, cetvrtkom, subotom i po kisi. : )
Zanimljivo je da recimo mogu po snegu da voze a ne smeju uvece. : )))

Autor Pit 03 Dec 2014, 20:16

Neverovatno je da će mnogima uzeti hleb.
Bolje da su zabranili određene modele kola, i to one koja se obično javljaju u crnim hronikama.
Bar 50% "noćne crne hronike" se odnosi na jednog nemačkog proizvođača, prvaka u driftu :)) Naravno, svi znamo o kome se radi.
Ovakva vozila u Engleskoj plaćaju neverovatne svote za obavezna osiguranja...

Naravno, cela priča je bez veze, i verovatno neustavna.
Sad me zanima, kako će mladi da voze teretna vozila od 500ks i više!?

Autor fanfatal 03 Dec 2014, 20:27

Uf sada kada krenu policajci da na terenu koriste kalkulatore kako bi izracunali da li odnos odgovara ovom... :) nadam se samo da kada vide odnos 10(20) e x 120 rsd ili dva, tri vajferta da se ne zaracunaju... :)))))

@fanfatal
Sto bi bilo problema da upravljaju teretnim vozilima - tegljacima sa poluprikolicom (kako ti kazes sa 500+ KS) kada je za punu C kategoriju po novom minimum 21 godina...
Ta prica sa osiguranjem iz Engleske je odlicna, ali morali bi tu da menjamo zakone, pa da reorganizujemo osiguravajuca drustva, pa pravilnike, bolje ovako da zarucunavamo po kubikazi kako odgovara punjenju budzeta...

Autor Orlo 03 Dec 2014, 20:43

Moj Grande Punto 1.4 ima 57kw i 77ks
Bratova Fabija 1.2 sa 48kw i 65ks
A cale, cale koliko je mlad mora prodati Pezoa sa 90KS ili ce ga Milfana Zoranilovic kazniti u mraku

Autor Laserb 03 Dec 2014, 20:48

@Orlo

ahahaahhaahah :))) kad se preracunaju, bice *ebeno! :D

Autor NemanjaBB 03 Dec 2014, 21:16

Za prevoz od tačke A do tačke B, naročito u gradu, i 50ks po toni je više nego dovoljno. Uostalom, to je samo do 21-ve godine, dok se neko osnovno iskustvo ne stekne. Ne sumnjam, mnogi će da se bune, ali istina je da u mnogim EU zemljama ako mlad vozač želi jak auto da vozi, osiguranje je "nebu pod oblake". Drugar sa 18 godina, nakon polaganja, u UK hteo par godina stari polovni BMW 330d, osiguranje 8000 funti godišnje. A 1.5dci clio samo 1000 funti godišnje. Kako iskustvo i godine idu, a ne pravite sranja, osiguranja drastično padaju, pa sa recimo 30 godina možete i sa samo 1500 funti godišnje taj isti BMW 330d da osigurate i vozite. I tamo osiguranje ide na auto i vozače koji smeju taj auto da voze. Ne može keva da jeftino osigura auto pa vi da vozite, mora i vas da prijavi u saobraćajnoj za taj auto, a onda osiguranje skače...

Autor Miki 03 Dec 2014, 21:25

Mislim da je ograničenje od tih 56 kW ili 76 ks (ako je to uopšte isto) načelno OK, samo je pitanje da li je to dovoljno do 21. godine ili bi trebalo i neko (možda manje) ograničenje do 24. godine.
Mada, sada će to nekim vozačima (porodicama, koje imaju i mlade vozače) stvoriti dodatni ekonomski problem, tj. potrebu da se dodatno obezbedi i propisani (slabiji) automobil za mladog vozača (ili će da čeka). A sve to malo košta...

Autor moron 03 Dec 2014, 22:30

Nema puno informacija po novinama (vise ih interesuje da li Ilic magistar Velimir zna gde je Majdanpek), ali se nadam da su obuhvatili ovim ogranicenjem vozace pocetnike bez obzira na starost... to sto je neko stariji ne znaci da je i automatski bolji vozac pocetnik...

@NemanjaBB
Salu na stranu ali vidim da su ih malo stisli sto se tice primanja novca mimo bankovnog racuna, cale je pre nedelju dana hteo da ih "pocasti" zbog svoje greske, ali odbili su, kazu ne smeju, a i drug je probao nesto ranije i nije mu uspelo zbog istog razloga... nadam se da je to zarazno... ;)
Mada vole oni ovako da prime, nije da su gadljivi... :)

Autor Orlo 03 Dec 2014, 22:37

Prvi logan 1.4 sa 75 ks i 1.6 sa 90 ks imaju ispod jedne tone i zavisno koja masa bude kljucna ( u ovom predlogu je neka cudna, suva ), mozda ni taj logan 1.4 ne bi smeo da se vozi

Autor moron 03 Dec 2014, 23:18

IDIOTIZAM kao i sve u ovoj zemlji!

Da li si 18 godina punoletan i odgovaras za svoje postupke? Ne vidim u cemu je problem onda? Gadi mi se vise sve, ja vise ovde propadati necu! Zbogom!

Autor SS 04 Dec 2014, 00:05

@Orlo
Iskreno da ti kazem, nisam skoro cuo da je neki odbio. Nije bilo ni puno prica, ali iz mog okruzenja je sve proslo..cak je jedan umesto alkotesta dao tri crvene :) Ja sam jednom bio odran za 2 dana neregistrovanog auta, jos na firmu se vodio. Mislim, koliko god da sam bio odran od pandurovih "Je l' imate vi jos para", bilo je jeftinije od suda :D ne znam da li je privredni prekrsaj, ali znam da je kazna bila nesto brutalna...samo je pandur iskoristio sansu i izmuzao me kao majmuna haha

Autor NemanjaBB 04 Dec 2014, 00:35

puna kapa za 76ks.
pozdravljam sve predloge, osim voznje od ponoci do 6 ujutru.

Autor veljko 04 Dec 2014, 02:24

Čak ni najslabiji twingo sa 70 ks neće biti dozvoljen "mladim vozačima", jer ima oko 81 ks po toni!
Kako će uopšte "oni" ( "vlast" ) da utvrde koje vozilo prelazi 76 ks po toni?
Uzeće neke normative o masi ili će da "mere" ( uz naplatu)?
Da li će da koriste podatke proizvodjača ( a tu je obično i vozač od 75 kg i 90% pun rezervoar )? I šta za razne pakete opreme, jer se oni mogu razlikovati i po 100 kg.
Sve to pitam zato jer će biti "milion" vozila koja će biti "oko propisane granice", a sa koje strane granice će da bude, zavisiće od "tumačenja", a gdeje "tumačenje", tu je i mito ...
Inače, smešno mi je da većina dačija neće biti dozvoljena za mladje od 21 godine. Npr. dačija logan 1.4 sa 75 ks i sa 975 kg ima preko "76 ks po toni" i "mladi" neće smeti da ga voze. A moj HDI sa 110 ks i "upisanih" 1.495 kg ima nešto manje od 74 ks po toni, pri čemu ga ipak smatram bržim i opasnijim od onog sandera, pa bi ipak bio dozvoljen za "mlade". Doduše, zbog izvesnog smanjenja mase novih vozila, novi 1.6 HDI (osim onog sa 92 ks ili novog sa 100 ks ) ne bi bio dozvoljen.
Nekako malo nelogično.

Autor moron 04 Dec 2014, 10:25

@moron
U pravu si, bolje da su stavili ogranicenje samo po snazi (kW), nego ovako... kao u HR od 80 kW do 24. godine starosti...
Cak moze biti problema i sa starijim automobilima...

Autor Orlo 04 Dec 2014, 10:36

@moron
Ovo je bre Srbija i ovo ce prolaziti sa 500 dinara policajcu. I to ako te zaustavi i ako mu je smor zezace te ako nije nece. Pa znam dosta njih koji su polozili u zadnjih godinu dana sa 18-19 i svi voze caletovo bez one oznake P. Niko ih ne dira. Kod nas bre rade u SUP sa visim poljoprivrednim skolama, niko nista ne zna o svom poslu. Mog druga koji vozi na swiss tablicama i ima swiss dozvolu sat vremena ubedjivali da im da dozvolu, a ne saobracajnu. A, ustvari dozvolu im i daje nego pojma nemaju da pogledaju, da procitaju...
Inace neko spominje lovu za drugare policajce...Kad bi ste znali ove ljude koji voze robu kombijima i kamioncicima daju im po 200 dinara!! Da, da 200 dinara! Nisam mogao da verujem kad su mi par tih ljudi to rekli. Samo na relacijama imaju 7, 8 patrola pa opet po 200 dinara. Kaze u saobracajnu 200 dinara stavi, ovaj pogleda, uzme i dovidjenja vozite bezbedno.

Autor dusan 04 Dec 2014, 17:18

Bolja i bezbednija varijanta bi bila da 18-godisnjak moze sesti samo za volan Jugica 45 ali samo ako ga je sam zaradio preko raspusta... :)

Autor carobnjak 04 Dec 2014, 17:43

@carobnjak
Ne uce se u ovoj zemlji deca od malena da rade nego roditelji postupaju 'Ja cu da mu steknem'. Rade samo ona deca koja su bas, bas, bas primorana. Zato na zapadu deca jos u srednjoj skoli pocinju da rade i sticu iskustvo i stvaraju svoj euro, cent. Ovde deca navikla da im se doprinese, a srbi ko srbi matoriji razmisljaju, 'Ma da ima za 'leba i s 'leba, ostalo lako cemo'. Zato smo i tu gde jesmo ;)

Autor dusan 04 Dec 2014, 22:26