
Kako prenosi Tanjug, sud u Indiji zabranio je upotrebu svih vozila starijih od 15 godina na ulicama Nju Delhija, u pokušaju da se smanji zagađenje vazduha koje je, prema studiji Svetske zdravstvene organizacije, najveće u svetu.
Presuda će pogoditi vlasnike oko trećine od ukupno 8,4 miliona motocikala, kamiona, automobila i rikši na motorni pogon, procenjuju zvaničnici indijskog Ministarstva saobraćaja, a prenosi Rojters.
Brojni gradovi širom sveta uveli su zabrane za stara vozila na putevima u cilju borbe sa zagađenjem vazduha. Meksiko siti je 2014. zabranio vožnju starih vozila subotom, a Francuska je u martu na kraći period uvela najdrastičnija ograničenja u poslednjih 20 godina.
"Neosporno je da je zagađenost vazduha u Nju Delhiju iz dana u dan sve veća, a štetni gasovi koje ispuštaju automobili čine oko tri četvrtine zagađenja vazduha u prestonici", navodi se u presudi.
Studija Svetske zdravstvene organizacije sprovedena u 1.600 gradova sveta pokazala je da je vazduh u indijskoj prestonici najzagađeniji u svetu. Indija je, međutim, odbacila izveštaj.
Nova zabrana bi mogla da podstakne prodaju vozila domaćih proizvođača Marutija Suzukija i Tata Motorsa, budući da na Nju Delhi otpada 17 odsto ukupne prodaje novih vozila u Indiji.
Kritičari indijske presude navode da ona neće mnogo doprineti smanjenju zagađenja u gradu gde se svakog dana na ulicama pojavi 1.500 novih vozila.
"Veliki zagađivači postoje u različitim starosnim kategorijama vozila, ne samo među starijim automobilima", navodi Anumita Rojčovduri iz Centra za nauku i ekologiju u Nju Delhiju.
Izvor: Tanjug.rs / B92.net
Utesna vest. Nismo mi jedini.
Imaju i oni svog Mihajlovica zaduzenog za bisere.
Nadam se da ce nasa plavojka-ministarka uvesti i ovaj zakon, kad se vec drugi nisu setili...
Ima svi da vozimo Mercedese GLKLZSKL, ili i8! :)
Ne treba ništa novo kod nas da se uvodi, već da se sprovodi postojeći zakon.
Po zakonu, na tehničkom bi se morali kontrolisati izduvni gasovi kao i buka - kada bi se to dosledno sprovodilo (kako se i sprovodi u EU), sigurno značajan procenat vozila ne bi prošao tehnički pregled i ne bi mogao biti registrovan.
Često je tu odgovoran nemar vozača kada je u pitanju održavanje motora, a ponekad i "popravke" ala chiptuning, skidanje DPF-a itd.