
U Francuskoj su tragači za istorijskim automobilima i ikonama automobilske industrije agencije Artcurial otkrili neverovatnu kolekciju zaboravljenih automobila slavnih imena i, potencijalno, izuzetno velike vrednosti.
Kolekcija je dobila naziv Baillon i u njoj su zastupljeni automobili iz gotovo svih era auto industrije, sve do 70-ih godina prošlog veka. Kao što je običaj u slučaju ovakvih pronalazaka, priča o osobi zaslužnoj za nastanak zbirke je zanimljiva kao i istorija samih automobila.
Roger Baillon, ugledni francuski preduzetnik, koji je tokom 50-ih godina 20. veka vodio prevoznički posao na zapadu zemlje, bio je jedan od onih nepopravljivih entuzijasta i zaljubljenika u automobile. Čak je na pariskom salonu automobila tokom 50-ih izložio roadster, delo vlastitih ruku. Njegova zamisao je bila prikupiti i od zaborava i propasti sačuvati predratne automobile u muzejskom okruženju. Tokom 70-ih godina, pre nego što je mogao da počne sa neophodnim poslovima restauracije automobila, Baillonove snove je uništila propast firme koju je vodio. Bio je prisiljen da proda pedesetak automobila, a od tada, ostatak zbirke, čak 60 automobila, ostavljeno je u neadekvatnim uslovima. Nikada nisu dočekali izgradnju muzeja koji je zamislio osnivač zbirke i polako je na njihove skupocene karoserije, iz godine u godinu, padao sve deblji sloj patine i rđe, u montažnim garažama koje su trebale da budu njihov privremeni smeštaj.
Javnost je u međuvremenu pretpostavljala da je Baillon rasprodao sve automobile, pa je kolekcija pala u zaborav.
Među 60 otkrivenih automobila je i nekoliko pravih senzacija. Verovatno najveća je otkriće automobila koji su stručnjaci smatrali "izumrlim". Reč je o Ferrariju 250 GT SWB California Spider iz 1961. godine. Šasiju broj 2935 u svom vlasništvu je imao francuski glumac Alain Delon. Procenjena vrednost Ferrarija, koji je, za razliku od nekolicine ostalih modela, u izuzetnom stanju, kreće se između 9 i po i 12 miliona evra. Ferrari je ukupno proizveo tek 37 komada ovog automobila, a o sudbini ovog primerka do sada se ništa nije znalo, otkako je napustio glumčeve ruke. Ironično, 250 GT bio je bukvalno zatrpan izdanjima francuske revije Vie de l'Auto.
Pored Ferrarija je i drugi dragulj davnih vremena - Maserati A6G Gran Sport Frua iz 1956. godine - procenjena vrednost je između 800 hiljada i 1,2 miliona evra.
Talbot Lago T26 cabriolet koji je nekada bio u vlasništvu kralja Frouka, Hispano Suiza H6B cabriolet, Bugattiji, Fordovi, Delahayje, samo su neki od automobila u ovoj neverovatnoj kolekciji.
Automobili će biti predstavljeni javnosti i potencijalnim kupcima 6. februara sledeće godine na Salon Retromobile izložbi istorijskih automobila.
Izvor: Autosport.hr