
Prodaja Volkswagenovih vlastitih automobila pala je 4 posto u novembru, što predstavlja najveći mesečni pad prodaje ove godine. Kako kaže VW, glavni uzroci su pad potražnje u Latinskoj Americi i istočnoj Evropi i predstavljenje novog Passata.
Prodaja automobila brenda VW je u novembru ove godine bila 508.400 vozila, odnosno 4 posto manje u odnosu na novembar prošle godine. U odnosu na prošlu godinu, u oktobru ove godine prodaja je pala 0.4 posto, dok je u septembru i avgustu prodaja stagnirala.
Šef prodajnog odeljenja Volkswagena, Christian Klingler rekao je da je jedan od ključnih faktora za pad prodaje u novembru novi Passat, koja je startovao pre dve nedelje.
Prema Klingleru, VW je optimističan za sledeću godinu, jer su kupci u celoj Evropi odlučili da se uzdrže od kupovine sada već dotrajalog modela Passata, ali su zato naručili veoma veliki broj primeraka najnovijeg Passata, pa se očekuje da će se sledeće godine prodaja uravnotežiti u odnosu na prošlu godinu.
Uz predstavljanje najnovijeg Passata, ono što je još doprinelo padu prodaje Volkswagenovih automobila u centralnoj i istočnoj Eeropi (ukupno osam posto) su svakako stanje u Ukrajini i sankcije Rusiji; samo u Rusiji prodaja je pala 20 posto.
U Latinskoj Americi, prodaja je pala 18 posto, dok je u Severnoj Americi ukupna prodaja pala 6 posto. Rast prodaje u Kini je donekle ublažio gubitke, gde je zabeležen rast prodaje od 12 posto, odnosno 2.26 miliona vozila.
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen