
Možda se kod nas može sresti gotovo na svakom „ćošku“, ali se zato u Americi, dobri, stari Yugo izgleda već smatra raritetom i klasikom, pa za njega, neki traže i dvostruko veću cenu od nabavne!
Nama definitivno ne toliko „egzotičan“ kao Amerikancima, ali dobri, stari Yugo uvek izaziva pažnju, bilo da se predstavlja u dobrom ili lošem svetlu! Ovaj put, ono što je zanimljivo jeste da se jedan primerak iz 1987. godine (Yugo GV – Great Value), našao na sajtu Oldcaronline, gde vlasnik za njega traži čak 8.500 američkih dolara, što je gotovo dvostruko više u odnosu na to koliko je koštao kao nov!
Prodavac je dao i kompletnu, koliko-toliko tačnu istoriju samog modela Yugo, i to ne samo američku, sa famoznim Malcolm Bricklinom, već i sa naših prostora, a spomenuto je i da je proizvodnja trajala do 11. novembra 2008. godine, kada je proizveden automobil broj 794.428!

Iako se sa fotografija baš i ne može najbolje zaključiti u kakvom je stanju ovaj Yugo trenutno, prodavac tvrdi da je u odličnom stanju, bez rđe (iako se jasno vidi udarac na prednjem desnom „krilu“), te da je na njemu sve originalno – od boje, pa čak do pneumatika, koji su iz „prve ugradnje“!

Na odometru trenutno stoji 15.377 milja (oko 25.000 km), a automobil je stajao garažiran punih 20 godina! Automobil se, inače, nalazi u gradiću Clinton (gle, ironije!), u američkoj saveznoj državi New York…

Još jedan kuriozitet jeste da je automobil opremljen i specijalnim krovnim nosačem koji se montira na sam krov, a ne na bočne „šine“, a koji se svojevremeno prodavao isključivo u SAD, namenjen „jugićima“. Nakon propasti „Yugo Amerike“, dobar deo tih „skalamerija“ je stigao i u kod nas…
Izvor: Topspeed.telegraf.rs / Oldcaronline.com
Kupio, video da ne valja i stavio u garazu. Pametno, racuna kad nema upotrebnu nek ima istorijsku vrednost.
Zastavi svaka cast sto je u SAD prodala toliko automobila, kad znamo u kakvim uslovima su radjeni. Krali su se ne samo delovi vec i automobili. Samo castis nekog da ti iznese deo koji ti treba, a sluzbeni automobili su stalno menjali gume i akumilatore. Neko rece da je Zastava izgradila Kragujevac! Pa jeste al to su na kraju svi platili, prvenstveno drzava.
Zaista je redak Kragujevčanin koji svom snagom pa i izmišljotinama blati Zastavu.
Svaki ce ti koji je radio u Zastavi isto reci. Dobro znam kako je bilo jer sam dugo radio tamo, a pored linije montazu prolazio skoro svaki dan. Mogao je uci ko je hteo, a oko montazne trake su stojale korpe s delovima na izvolte. Radnika mnogo vise nego sto treba, jer su morali stalno da zaposljavaju iako im ne trebaju novi radnici. 14.000 radnika! I u najbolje vreme je pravila gubitke al se to krilo a drzava pokrivala..