
Cena sirove nafte na tržištu je pala na najniži nivo u u poslednjih pet godina pa trenutno iznosi 63 dolara po barelu sa tendencijom daljeg pada.
S one strane Atlantika cena benzina na pumpama je dramatično pala - sa 3,7 dolara na svega 2,7 dolara po galonu, a pojedini analitičari čak predviđaju povratak benzina na 2,5 dolara po galonu
Ne čudi zato što je prodaja glomaznih SUV-ova odmah skočila, a pojedini distributeri otvoreno su požalili što je GM pre četiri godine ukinuo Hummer.
Kakve sve ovo ima veze s Teslom? Velike.
Jedina komparativna prednost električnih automobila nad onima koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem leži upravo u potrošnji. Sa cenom goriva koja je pretila da će još više porasti, električni automobili su se činili kao jedina alternativa. Kupci su bili spremni da im oproste prekratku autonomiju, manjak infrastrukture, duga vremena punjenja, pa čak i rizik značajnog gubitka vrednosti prilikom preprodaje polovnog vozila. Jeftini benzin sve ovo menja.
Ako se smanji prodaja električnih automobila, smanjiće se i potreba za širenjem mreže stanica za punjenje, što će neminovno dovesti do još većeg pada prodaje električnih automobila.
Da gde ima dima, ima i vatre, dokazuje i Teslina deonica koja u poslednja tri meseca beleži opadajući trend, posebno otkada je cena nafte završila ispod 80 dolara po barelu. Vrednost Teslinih deonica je i pre padala zbog manjkavosti proizvoda, što je menadžment rešio servisnim akcijama i retroaktivnim produženjem garancije.
Ovo je ipak prvi put da pretnja za Teslu dolazi spolja pa ostaje da se vidi kako će se snaći američki proizvođač.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Tesla Motors
"Jedina komparativna prednost električnih automobila nad onima koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem leži upravo u potrošnji."
Nije tačno. Postoji još jedna, važna prednost a to je ekologija. Električni automobili ne zagađuju. Mislim, ako je to danas ikome uopšte i važno...